Jakie zimówki do RWD - Mercedes W202 150KM

13 Sie 2012, 13:38

Witam Forumowiczów. W kalendarzu jeszcze lato, ale pomyślałem, że kupię sobie zimówki wcześniej zanim nastanie 'zimowy szał opon' a zarazem szał cenowy. Mój samochód to Mercedes W202 150KM. Szukam przede wszystkim opon dzięki którym nie będę musiał się martwić czy tył zaraz mi nie ucieknie albo czy nie stanę bokiem na drodze. Wiadomo, że dobra opona nie zastąpi ostrożnej jazdy, ale mam małe doświadczenie z napędem 'na tył' i wolałbym czuć się zimą pewnie. Rozmiar opon które muszę kupić to 195/65 R15. Jeśli chodzi o modele jakie rozważam to: Yokohama W Drive V902A, Barum Polaris 3, Fulda Montero 3, może jakieś Continentale. Sam nie wiem co wybrać, jak widzicie klasa cenowa nie jakaś najniższa, ale też nie najwyższa. Dodam jeszcze, że samochodem zwykle jeżdżę sam, na pusto, więc tył jest lekki. Mieszkam w mieście, ale wiecie, po naszych drogowcach można się spodziewać wszystkiego a chciałbym nie mieć problemów w śniegu czy błocie pośniegowym. Może coś doradzicie? Pozdrawiam.
777
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: C-Klasse 2,5 TD

16 Sie 2012, 06:56

z tych opon jakie wymieniłeś, to zdecydowanie continental ContiWinterContact TS850 jest najlepszą oponą, fulda i barum to bardzo podobna półka, yokohamy nie znam z własnego doświadczenia więc się nie wypowiem na jej temat.. w Twoim przypadku lepiej wybrać opony z bieżnikiem kierunkowym (jodełka), ponieważ mają lepsze właściwości jezdne niż te z bieżnikiem asymetrycznym, ale za to są nieco głośniejsze. ze średniej półki dorzuciłbym jeszcze daytona dw510 z grupy bridgestone, to jest nowy bieżnik z nową mieszanką, ale jak widać po testach i zainteresowaniu to będzie hit tegorocznej zimy
na wszelkie pytania dotyczące opon i felg chętnie odpowiem również na pw :)
Opona
Nowicjusz
 
Posty: 27

16 Sie 2012, 12:16

Cześć, dzięki za odpowiedź. Continental to znana firma, więc jestem do niej przychylny. Słyszałem natomiast dużo przychylnych opinii o Yokohama-ch, ale w większości w autach przednionapędowych. Ciekaw jestem czy poradziłyby sobie dobrze u mnie. Może wypowie się ktoś jeszcze?
777
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: C-Klasse 2,5 TD

21 Sie 2012, 17:57

Hej! No jest wiele opon na rynku – nie tylko te co podałeś. Możesz napisać dokładniejsze dane swojego auta (jakiś rocznik, jaki masz silnik itp. )? Będzie łatwiej coś doradzić. Może wiesz jaki chcesz mieć indeks nośności i prędkości twojej nowej oponki?
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

22 Sie 2012, 00:03

Rocznik 1997, 2,5 TD - 150 KM. Co do indeksu prędkości to bez znaczenia, w zimie i tak szybko nie będę jeździł, może maks 120 km/h. Najbardziej mi zależy po prostu na tym żebym spokojnie mógł jeździć po kraju bez strachu, że stanę gdzieś bokiem czy, że będę miał problemy z zakrętami, łukami. Pozdrawiam.
777
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: C-Klasse 2,5 TD

24 Sie 2012, 15:19

W tym rozmiarze indeks nośności 91 jest typowy i jeżeli dopuszczalna masa auta nie przekracza 2460kg, to spokojnie wystarczy. Przy takich prędkościach, jakie zamierzasz osiągać odpowiedni będzie indeks prędkości T(do 190km/h) lub wyższy, ale w indeksie T są trochę tańsze, a wtedy można by już mierzyć w lepszą oponę z najwyższej półki, czyli oprócz continentala, goodyear ultra grip 8 oraz michelin alpin a4, nokian wrd3, dunlop win sport 4d niekoniecznie w takiej kolejności.
na wszelkie pytania dotyczące opon i felg chętnie odpowiem również na pw :)
Opona
Nowicjusz
 
Posty: 27

29 Sie 2012, 09:11

Mhhh...trudno cokolwiek doradzić bo orginalnie wg. informacji fabrycznych Twoje autko powinno mieć rozmiar opon zalecany przez producenta 165/65 R15 88T lub 205/ 55 R15 87H. Jeśli chodzi już o rozmiar 195 65R15 91T to wszystko zależy od Twojego portfela. Yokohama WDrive V902 A, którą podałeś to rzeczywiście wybór w średniej cenie od 199 zł w górę. Możesz sobie sprawdzić poziom osiągów opony i konkurencyjne modele na tej stronce: [link wygasł].

P.S. Prawo o ruchu drogowym wymaga aby ogumienie było dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu, a nie do prędkości z jaką zamierzamy jeździć, dlatego warto upewnić się przed zakupem, jaki indeks prędkości i nośności jest zalecany przez producenta dla naszego pojazdu.
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

29 Sie 2012, 16:04

A ja z doświadczenia poleciłbym Ci zainteresować się oponami Vredestein SnowTrack 3 lub wspomnianym tutaj Daytonem DW510. Na obu miałem okazję jeździć, i naprawdę szczerze polecam. W moim odczuciu zachowują się lepiej niż wspomniany tutaj GoodYear UG8 oraz Dunlop 3D, o Fuldach nie wspominając, na reszcie nie miałem okazji jeździć więc nie wypowiadam się . Może jeszcze z sprawdzonych przeze mnie Barum Polaris 3, ale tutaj jeździłem już na oponach po dwóch sezonach tak więc trochę zużyte były ale mimo to zaskakująco dawały radę. Z niższej półki szczerze polecam Savę - jak za takie pieniądze naprawdę godne zainteresowania.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997