Jakiego sedana do 40 tys. złotych

24 Mar 2021, 12:49

Witam,
Proszę o pomoc w doborze auta do 40 tys. zł
-sedan, diesel
-auto przeznaczone w większości czasu na długie trasy
- małe spalanie
- jak najmniej awaryjne, w miarę możliwości tanie naprawy
- fajnie jakby przyzwoicie wyglądało
Roman98
Obserwowany
 
Posty: 2
0

24 Mar 2021, 13:05

Chyba najrozsądniejszym kompromisem jest mondeo
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

24 Mar 2021, 13:26

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

ale takich aut jest wiele...Mondeo, Peugot 508, Audi A4 B8
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

24 Mar 2021, 16:28

Najbardziej myślałem nad audi a4 b8, 2.0 silnik 140/143 konie. Co Pan sądzi o tych autach? Jak wyglądają wymiany np. Rozrządu itp?
Roman98
Obserwowany
 
Posty: 2
0

24 Mar 2021, 23:49

Rozrząd co 180.000 lub 5 lat, ok 550 zł cena kompletu.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Mar 2021, 02:23

Roman98 napisał(a):Najbardziej myślałem nad audi a4 b8, 2.0 silnik 140/143 konie. Co Pan sądzi o tych autach? Jak wyglądają wymiany np. Rozrządu itp?

Tylko akurat w tym przypadku cena rozrządu nie ma zbyt wielkiego znaczenia :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10993
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najbardziej cenionych rajdów off road
    Witaj w ekscytującej arenie wyścigów off-road, gdzie każda sekunda jest walką z nieprzewidywalnymi elementami przyrody, a każdy skręt kierownicy to decyzja o triumfie lub porażce. W tym świecie, gdzie grunt pod kołami ...
    Jaki wpływ na prędkość ma hałas silnika, a jaki muzyka?
    Badania wykazują, że hałas silnika ma wpływ na prędkość, z jaką jedzie kierowca. Gdy kierowca nie słyszy natężenia pracy silnika, jeździ szybciej i znacznie zaniża szacowaną przez siebie prędkość, z jaką się porusza*. A jak ...

25 Mar 2021, 09:27

Oczywiście że nie ma większego znaczenia, bo to jest normalna klasyczna cena jak w każdym takim silniku w Golfie czy Octavii.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Mar 2021, 10:10

demirbiras napisał(a):Oczywiście że nie ma większego znaczenia, bo to jest normalna klasyczna cena jak w każdym takim silniku w Golfie czy Octavii.

Każdy rozumie jak chce. Niestety grupa docelowa ałdi dokladnie tak rozumuje kupić premium tdi w cenie golfa i robić serwis taniutko jak w 1,6mpi.
Więc nowoczesny diesel premium + zanidbania serwisowe = konkretna wtopa.
I pół biedy jak będą zwykłe naprawy ale bierzące wtedy jest jakaś szansa że po 100k.km.zwróci się zainwestowana monetka przez niższe spalanie ale jak dojdą zaniedbania poprzednich właścicieli na co jest 3/4 szans po rodzimych miłośnikach premium to będzie konkret.

P.s.

W tym roku (jest marzec) obrabialem kilka takich to jest grubo a biorąc pod uwagę moją ulubioną markę premium najdroższą na świecie jest mega grubo :D
Chociaż nie powiem moje zabawki mogą być w tych kwestiach lepsze :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10993
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

25 Mar 2021, 10:47

szybki napisał(a):Każdy rozumie jak chce. Niestety grupa docelowa ałdi dokladnie tak rozumuje kupić premium tdi w cenie golfa i robić serwis taniutko jak w 1,6mpi.
Więc nowoczesny diesel premium + zanidbania serwisowe = konkretna wtopa.


Ok to napisz co jest tam takiego drogiego w tym silniku że ten sam silnik w Golfie jest tańszy niż wsadzony pod maskę w Audi? Znaczek tak zmienia ceny części i robotę czy jak?
Mówisz jakbyśmy co najmniej porównywali 2,0 TDI CR vs 5,0 V10 TDI w Touaregu...

P.S. jestem ciekaw co ma być wtopą w takim egzemplarzu np:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

140 tys to dużo na takiego diesla? sprzedający prywatny zdrowe normalne auto.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

25 Mar 2021, 11:37

Może Cię to zdziwić, ale auto nie składa się wyłącznie z klekota pod maską
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

25 Mar 2021, 13:14

Owszem np części karoserii inne niż w Golfie czy Octavii
ale to ma miejsce i jest istotne gdyby zakładać kolizję... i naprawę blacharską (lampy, grill itp)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

26 Mar 2021, 10:58

demirbiras napisał(a):Owszem np części karoserii inne niż w Golfie czy Octavii
ale to ma miejsce i jest istotne gdyby zakładać kolizję... i naprawę blacharską (lampy, grill itp


Nie mam czasu dłubać teraz wkompie ale historia prosta. A4 b8 wypas, blacharsko ok. Nalot 220-230k.km. Zaniedbania techniczne, widać było brak serwisu + heble + coś tam z zawiasu. Skrzynia ok.z małymi poszarpywankami. W cigu kilku mcy dobrnięcie do około 250k.km. Same czujniki wszelakiej maści około 1,5k., turbina regeneracja, egr, dpf, wtryski + okazało się że coś było wcześniej z pompą oleju więc zaczęło coś "stukać" dołem. Właściciel zdecydował się na slupek po regener.pare złoty więcej ale na gwarancji. Na sam koniec coś się wywaliło i musialem jeździć na hamkę sprawdzać. Poleciał następny elektro bzdet + zrobilem softa. Paliwko, hamka itd następne 2k. Ogólnie temat skończony coś koło 15k z robotą bez softa ale... pewnie będzie grana skrzynka. Nerwy właściciela bezcenne.

I gdyby ktoś wcześniej należycie serwisował to auto to pewnie kpszty by się rozłożyły w czasie a tak wsjo na raz + walnięty slupek. Sadzę że cala przygoda ze skrzynką i zawiasem zakoczy się na 20k.

Więc to tyle z premium i jego rozrządem za 550zł.

I nie pisz ze to był trup bo ja to wiem ale gdyby nawet ktoś dbał o to auto to 150k.km-250k.km.wyszlo by i tak bardzo dużo jak ma zwykle a4 z podstawowym dieslem.

Wyprzedzę następną uwagę - to nie był żaden ewenement tylko zwykły diesel który wymaga skrupulatnego serwisu. A że w większości przypadków go nie dostaje "bo sorry mamy taki klimat" to potem trzeba wsjo poprawić.
Ogólnie dla mnie koszty vs poziom auta w 100% nie do przyjęcia już nie wspominając o takich śmisznotach jak wkleiłeś gdzie brakuje tylko korbek w szybach.
Teraz pewnie będziesz się upierać i snuć wywody tylko że mówię Ci to na podstawie używania jako dd aut premium i serwisowania ich w sporych ilościach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10993
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Mar 2021, 11:26

Szybki Ty tak na serio? :cry:
Zdajesz sobie sprawę że 200+ przebiegu to ma większość takich diesli w Golfach, Octaviach.
u nas w firmie Golf VI 2,0 TDI/140 kombi ma 200 przejechane czyli o 20 tys mniej niż Ty podajesz a jakoś nie zanosi się żebyśmy musieli pół auta wymieniać.
To A4 na pewno nie ma 220 tys tylko 420 i do tego pewnie jest po 5 właścicielach a nie 1 z Polski z historią napraw i tak to się kończy.

Poza tym serio? tylko w premium autach jest turbina, egr, DPF, zawias, heble? W Golfie nie ma czujników czy jakiś innych bajerów, szczególnie w highline?

Po prostu podajesz namacalny przykład że auta się kupuje od dealera używane z konkretną historią a nie jakieś śmieci i tyle. :ok:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

26 Mar 2021, 12:10

demirbiras napisał(a):Szybki Ty tak na serio?

Nie, nie na serio :D jestem wesoły, lubię dyskutować z amatorami taniej motoryzacji a do tego zarabiam na tym :ok:

demirbiras napisał(a):u nas w firmie Golf VI 2,0 TDI/140 kombi ma 200 przejechane czyli o 20 tys mniej niż Ty podajesz a jakoś nie zanosi się żebyśmy musieli pół auta wymieniać.


Czemu pół auta? Co takiego jest dziwnego że skończyło się turbo przy 230k.km. albo trzeba robić dpf/wtryski/ egr itp? Albo że szarpie dsg?

Ogólnie ja zostanę przy swoich premium a inni niech mają swoje premium. Na jednych i drugich zarabiam tylko jedni "trochę" więcej muszą wybulić :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10993
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

26 Mar 2021, 12:29

Ok szybki zastanawia mnie jedno, zawsze masz argumenty i przykłady dotyczące aut i silników wybitnie hejtowanych na tym forum.. do tej pory TSI a teraz już nawet 2,0 TDI CR

a może coś byś napisał o 1,8T? Czy wkład 3 pensje to norma czy jednak nie? No chyba że jakoś dziwnym trafem nigdy nie miałem styczności u siebie z premium z 1,8T pod maską, rzekomo świetnym bo dobry do lpg i lepszy od tfsi bez wkładu...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0