Jakość markowych części

20 Sie 2011, 02:36

Możecie mi powiedzieć czy warto jeszcze uporczywie trzymać się cześci zamiennych markowych i znanych producentów..? Zauważyłem bowiem,że ich jakość już niewiele sie różni od tych trochę tańszych masowych klamotów...
W ostatnich 2 latach naciąłem się już kilka razy.Wymieniłem już 2 termostaty Wahlera (oba puszczały po kilku miesiącach,teraz kupiłem jakiś Vernet),komplet świec NGK na których auto zrobiło 2 kilometry,bo tak przebierało że nie można było tego znieść (na starych świecach ok i na nowych GM też ok).Największy zaś problem,to wymienione przeze mnie kompletne sprzegło LUK-a rok temu.Po 14 tys muszę je znowu zdemontować ,bo głośno szumi łożysko oporowe... a jak zkładałem je i wyjąłem z kartonu,to się dziwiłem bo na tarczy i docisku były wytłoczenia SACHS i Valeo.
Nie mogę sie oprzeć wrażeniu,że jakość części znanych producentów,nie jest już taka jak kiedyś.Produkcja w Chinach wyłazi jednak bokiem... Jak rozmawiam ze znajomymi,to rownież mają podobne podejrzenia.
Macie jakieś przykłady potwierdzające tę regułę,a może jest całkiem odwrotnie..?
Jak jest faktycznie?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sie 2011, 09:37

artur73 napisał(a):.Produkcja w Chinach wyłazi jednak bokiem...

Niestety ale tak... :( Tanio i byle jak...
artur73 napisał(a):Macie jakieś przykłady potwierdzające tę regułę,a może jest całkiem odwrotnie..?

Nie wiem jakiej f-my ale drązek kierowniczy zamontowany do T4 i po przejechaniu ok.200m :!: :!: w celu ustawienia zbieznosci-do wymiany/luz/ :!: :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

20 Sie 2011, 15:06

Zaczynam podejrzewać, że to celowa polityka. W końcu lepiej jeżeli klient kupi dwa razy, niż raz. Prawda?
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

01 Wrz 2011, 10:05

Może był po prostu wadliwy i dlatego tak się stało? Moim zdaniem bardziej opłaca się inwestować w oryginalne części,ponieważ posłużą o wiele dłużej niż zamienniki. Przynajmniej tak było do tej pory u mnie.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

02 Wrz 2011, 09:16

Jeśli nie ogranicza Cię zbyt bardzo kasa to kupuj markowe części.
TopRider
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Volkswagen Golf 3, 1.6 75KM

02 Wrz 2011, 09:38

Kiedyś robili porządne części...Dzisiaj niestety ale możliwie najtańszy materiał, możliwie najszybciej, byle wyprodukować i sprzedać najwięcej. Efekt w postaci znacznego spadku jakości oczywisty.

ofc nie mówie że wszyscy i zawsze, ale na pewno dzisiaj jakość generalnie części oryginalnych od producentów spadła i to zauważalnie
walkomazda
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 3, Opel Astra G

05 Wrz 2011, 04:37

Zawsze jak łaziłem do sklepu po część do auta,to starałem się wybierać częsć nie oryginalną lub z najwyższej półki ale dobry zamiennik.Czuję,że przestało się to sprawdzać... Jak kupowałem amorki,to np;Delphi,jak hamulcowe klocki to Raicam,jak elementy zawieszenia to Lamforder lub Febi,sprzęgła LUK-a,żarówki Tesla...Widzę,że trzeba będzie zmienić podejście,tylko co kupować do starego auta..? Oryginały? Raczej to bez sensu.Najtańszą chińszczyznę? Skoro uznany zamiennik spadł jakosciowo do poziomu najtańszej chińskiej tandety..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5799
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna