Luksus niejedno ma imię. Lexus też. Japońska marka weszła na rodzimy rynek dopiero w 2005 roku, więc przez ponad półtorej dekady jej samochody były w Japonii oferowane ze znaczkiem Toyoty. Przedstawiamy najważniejsze z nich.
Lexus LS - Toyota Celsior LS nie bez powodu znalazł się na początku listy. Luksusowy sedan, wprowadzony na rynek 1989 roku, jest pierwszym modelem w historii Lexusa. Przed jego stworzeniem macierzysta Toyota miała w ofercie luksusowe auta Crown i Century, ale były one przeznaczone dla japońskiego nabywcy. LS, którego nazwa pochodziła wprost od słów Luxury Sedan, miał wyprowadzić japoński luksus na szerokie wody. Misja się powiodła, a aktualnie z salonów samochodowych wyjeżdża 5. generacja auta. Do 2006 roku samochód był sprzedawany w Japonii jako Toyota Celsior.
Lexus GS - Toyota Aristo GS to kolejna duża limuzyna Lexusa. Auto zadebiutowało w 1991 roku w Japonii jako Toyota Aristo. I co ciekawe, było pierwszym samochodem, pod którego maskę trafiły legendarne, mocarne silniki R6 3.0 2JZ-GE i 2JZ-GTE, kojarzone dzisiaj głównie z Toyotą Suprą 4. generacji. Jako Lexus GS samochód zadebiutował dwa lata po jego japońskiej premierze, a pod nazwą Toyota Aristo był sprzedawany w Japonii do 2005 roku. Dzisiaj w salonach znajdziemy 4. generację Lexusa GS.
Lexus ES - Toyota Camry Prominent/Windom Pozostajemy w świecie sedanów Lexusa. I powracamy do początków japońskiej marki, bowiem ES to drugi po limuzynie LS model w historii Lexusa. Premiera tego mniejszego sedana również odbyła się w 1989 roku. Początkowo auto sprzedawano w Japonii jako Toyotę Camry Prominent, wyróżniającą się na tle innych Camry wyjątkowo bogatym wyposażeniem, a od 2. do 4. generacji, czyli do 2006 roku pod nazwą Toyota Windom. Przednionapędowy Lexus ES przez lata doczekał się aż 7 generacji, a do Europy i Japonii auto trafiło po raz pierwszy w zeszłym roku.
Lexus IS - Toyota Altezza IS to najmłodszy i najmniejszy sedan Lexusa. Samochód zadebiutował w 1998 roku. Jego pierwsza generacja, produkowana 7 lat, była sprzedawana w Japonii pod nazwą Toyota Altezza. Auto wyposażono w tylne światła z całkowicie przeźroczystymi kloszami, tak charakterystyczne, że przeszły do historii jako Altezza Lights. Pierwsza generacja modelu również była dostępna ze słynnymi silnikami 2JZ-GE. Lexus IS I występował również w wersji kombi SportCross, która w Japonii otrzymała nazwę Altezza Gita. Obecnie na rynku znajduje się IS w 3. odsłonie.
Lexus SC - Toyota Soarer Pierwsze sportowe coupe Lexusa zadebiutowało w 1991 roku. Klasyczne auto z napędem na tył i mocnym silnikiem z przodu (R6 2JZ-GE albo V8 1UZ-FE) występowało w Japonii pod nazwą Toyota Soarer. Sportowy model Toyoty trafił do sprzedaży już w 1981 roku, a wspólną konstrukcją z Lexusem SC stał się w ramach swojej trzeciej, a później czwartej generacji. Druga odsłona Lexusa SC zadebiutowała w 2001 roku, a 4 lata później Toyota Soarer oficjalnie zniknęła z rynku. Model SC pozostał na nim do 2010 roku.
Lexus RX - Toyota Harrier RX to jeden z najważniejszych modeli w historii Lexusa. Ten pierwszy na świecie luksusowy SUV zadebiutował na początku 1998 roku i wywołał modę, za którą poszło wielu producentów aut. W Japonii samochód nie był jednak sprzedawany z charakterystyczną literą L na masce i pokrywie bagażnika, lecz jako Toyota Harrier. A odkąd w 2005 roku na rynek trafił Lexus RX 400h - pierwszy luksusowy SUV z napędem hybrydowym w historii - auto występowało również pod nazwą Harrier Hybrid. Toyota Harrier przez dwie generacje była bliźniaczym autem dla Lexusa RX i chociaż w 2008 roku luksusowa marka wprowadziła 3. odsłonę SUV-a, Harrier II był dostępny w Kraju Kwitnącej Wiśni aż do 2013 roku. Obecnie Lexus RX i Toyota Harrier to zupełnie oddzielne modele.
Lexus LX - Toyota Land Cruiser SUV LX zadebiutował w 1995 roku i został oparty na Toyocie Land Cruiser J80. Nic więc dziwnego, że właśnie taką nazwę samochód zachował na japońskim rynku. Lexus LX nie był jednak identyczną kopią Land Cruisera i dysponował bardziej luksusowym wnętrzem oraz bardziej komfortowo zestrojonym zawieszeniem. Od 2. generacji Lexus LX dzielił konstrukcję z Land Cruiserem J100 i był znany w Japonii jako Land Cruiser Cygnus albo po prostu Cygnus. Warto dodać, że w 2002 roku luksusowy SUV stał się pierwszym modelem w historii z systemem noktowizyjnym, opartym na kamerze pracującej w podczerwieni. Od 3. odsłony LX jest modelem zbudowanym od podstaw, a spokrewniona z nim Toyota Land Cruiser J200 pojawiła się na rynku później. LX-a można teraz kupić w japońskich salonach Lexusa.
Moc i ekonomia, czyli hybrydowa wersja Toyoty Yaris Cross pod lupą Już po kilku miesiącach od rynkowego debiutu stało się jasne, że Toyota Yaris Cross pretenduje do miana europejskiego bestsellera. Rok po premierze, prognozy się sprawdziły - Japończycy trafili w dziesiątkę, bo miejski crossover ...
Jak zaplanować powrót z wakacji? Wracając z urlopu samochodem należy zadbać o odpowiedni odpoczynek, zaplanować postoje i utrzymywać prędkość zgodną z przepisami. Odpowiedni odpoczynek Kierowca powinien być wypoczęty i wyspany. Najlepiej podróż wcześniej ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki LEXUS. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne LEXUS
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.