Jazda bez oleju

08 Sty 2015, 15:31

cześć, dzisiaj mi uciekł cały olej, amianowicie niezauwazyłem wycieku a był dość solidny bo pod domem zwiała mi prawie litra przez noc, a reszta uciekła w przeciagu 1,5 km. jak sie kontrolka zaświeciła to odrazu zgasiłem auto, troche sie przetoczyłem, ale potem na chwile go musiałem odpalić na chwile i przechac 20m zeby sie z drogi stoczyć, jak już sie zatrzymałem to odrazu zoabczyłem ze pod samochodem cos kapie, sprawdziłem bagnet i suchutki. pewnie sie odkręciła ta śróba spustowa lub filtr oleju. ale pytanie jest, czy przez takie cos mógłby sie przytrzeć? silnik był zimny i 2.5 tysiacą obrotów nieprzekraczałem. samochód to vw passat b5 1.6 bezyna/gaz
kamilk223
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 22 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1,6 74kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Sty 2015, 16:37

Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi,trzeba po prostu sprawdzić,możliwe są obydwie opcje :no:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3789
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2015, 17:14

Sprawa jest bardzo prosta - usuwasz wyciek, zalewasz silnik olejem, odpalasz auto i patrzysz na kontrolkę ciśnienia oleju czy zgaśnie oraz wsłuchujesz się w pracę silnika. Jak kontrolka zgaśnie a z silnika nie będą dochodziły żadne szmery, tarcia itp. to jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2015, 17:47

samochód juz stoi u mechanika, bo ja niema warunków zeby sie dostać pod auto. z tą kontrolka moze być problem bo ona już zgasał przy tym odapleniu na chwile zeby zjechać, a potem jak przekręciłem zapłon zeby odblokować kierownice tez sie niezaświeciła ( znaczy sie zaświeciła i zgasła po chwili jak to przy przekręceniu zapłonu jest), ogólnie to mi chodziło zeby sie dowiedzieć czy duże jest ryzyko przytarcia silnika bo niewiem czy sie nastawiać na duże wydatki
kamilk223
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 22 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1,6 74kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Sty 2015, 18:08

Typowa usterka silników z wadliwie zaprojektowaną odmą, która na mrozie zamarza.
Dodatkowo z takiej odmy kondensuje się woda, która spływa do miski olejowej i jak zamarznie to blokuje dopływ oleju do smoka pompy.
Trzeba sprawdzić czy cisnienie spowodowane zamarznięciem odmy nie wypchało uszczelniacza na wałku rozrządu lub wale korbowym. Olej mógł się wydostać nawet przez rurkę od miarki oleju.
Pomysł dla naszych rzemieślników - produkujcie korki oleju z odmą do takich silników.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

09 Sty 2015, 05:33

Mam info od mechanika że filtr oleju odkręcony, i oring na wale do wymiany, tylko ze wyciek z tamtych okolic był zauważalny już od dawna ale uytek oleju to było jakieś 2 litry na 5000 km wiec dolałem i po problemie, o tym czy sie przytarł poinformuje was
kamilk223
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 22 01 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1,6 74kW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Zabici bez pasów - zapinajcie pasy w samochodzie!
    Aż połowa ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku(1). Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo ...