Minął już ponad miesiąc od wejścia przepisów nakazujących jazdę na suwak. Sprawdziliśmy jak to wygląda w rzeczywistości poruszając się w Warszawie w godzinach szczytu czy faktycznie kierowcy respektują tą zmianę.
Jazda na suwak jest sprawdzonym rozwiązaniem które pozwala rozładować korki i poprawić płynność ruchu pod warunkiem że wszyscy kierowcy będą stosowali się do przyjętych zmian w przepisach które nakazują odpowiednie wpuszczanie samochodów z prawego i lewego pasa.
Jak trwało nasze badanie? Wyznaczyliśmy sobie trzy miejsca gdzie są zwężenia i liczyliśmy samochody które przejechały przez ten węzeł oraz takie które były wpuszczane prawidłowo i nieprawidłowo. Przyjęliśmy 500 samochodów na jeden węzeł czyli w sumie 1500 (kierowców) samochodów brało udział w badaniu.
Z naszych obserwacji wynika że średnio przepis jazdy na suwak jest respektowany przez około 60% kierowców. Oni prawidłowo wpuszczali pozostałe auta. Zdarzały się jednak sytuacje takie że kierowca z kończącego się pasa pomimo włączonego kierunkowskazu i wolnej normalnej jazdy musiał przepuścić trzy samochody z pasa na który powinien zostać wpuszczony bez problemu. Przez takie sytuacje kończący się pas zwalniał i samochody na nim zatrzymywały się. oczywiście były momenty kiedy samochody były wpuszczane prawidłowo i wtedy oba pasy były w ruchu co potwierdza że jazda na suwak jest dobrym rozwiązaniem.
Zastanawiająca była sytuacja przy trzech pasach z którego pozostawał jeden środkowy. Tu już można było zaobserwować że wielu kierowców nie bardzo wiedziało jak mają wpuszczać samochody i najczęściej było tak że wpuszczali tylko jedno auto z wybranego pasa, a powinni według przepisów dwa to z prawego i lewego. Jakie błędy jeszcze popełniali kierowcy przy jeździe na suwak? To co dało się zauważyć od razu to to że zaczynali tamować ruch na pasie bo nie dojeżdżając do jego końca chcieli się wcześniej wcisnąć już na pas docelowy przez co zamek błyskawiczny nie funkcjonował tak jak powinien i takie działanie destabilizowało na chwilę ruch nawet na wszystkich pasach.
Pamiętajcie, że już w tej chwili nie przestrzegając przepisów jazdy na suwak można dostać spory mandat ale może nie patrzmy na to tylko na innych kierowców i nie utrudniajmy sobie wzajemnie jazdy bo przecież każdy z nas chce dojechać do celu często jak najszybciej i bezpiecznie.
Ja sporo jeżdżę nie tylko po Warszawie i musze przyznać szczerze że jest lepiej i widać to gołym okiem. Moim zdaniem najlepiej jest poza miastem przy respektowaniu tego przepisu bo w mieście widać że jest więcej narwańców którzy nie wiedzą o tym albo nie chcą wiedzieć ;/
Patrząc na te trzy lata od kiedy mamy obowiązek jazdy na suwak uważam że sporo się zmieniło w mentalności kierowców i bardzo często obserwuję ładne zazębianie się pasów, kierowcy wpuszczając na przemian po jednym samochodzie i tak to jakoś wszystko wtedy jedzie Na pewno jest lepiej...
Technika jazdy na suwak polega na łączeniu dwóch pasów ruchu w jeden, w której kierowcy na zmianę łączą się w wzór podobny do zamka błyskawicznego. Pytanie brzmi, czy teoria idzie w parze z praktyką, jeśli chodzi o zamek błyskawiczny. Teoretycznie to skuteczny sposób na zmniejszenie korków i poprawę płynności ruchu. Jednak w praktyce może to być trudne do wykonania, zwłaszcza jeśli kierowcy nie są zaznajomieni z taką techniką lub brakuje współpracy między kierowcami.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 20 Kwi 2023, 11:35, edytowano w sumie 1 raz
Powód:Regulamin pkt 4.4.e
BMW 328 Hommage 2011 BMW 328 Hommage, zaprezentowane z okazji siedemdziesiątych piątych urodzin legendarnego samochodu wyścigowego BMW 328, jest nowoczesną interpretacją charakteru i stylu protoplasty. Koncept to przykład na to, jak dziś mogłoby ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.