Jednorazowa utrata mocy - Golf V 1.9 TDI

13 Lip 2021, 19:59

Witam. Sytuacja sprzed tygodnia - chwilowy postój na MOP podczas trasy bez gaszenia silnika i przy ponownym wyjeździe na autostradę i depnięciu przy włączaniu się do ruchu nastąpiła utrata mocy na 2/3 biegu. Auto jechało maksymalnie 100 km/h przy pedale w podłodze. Po zjeździe na następny MOP, zgaszeniu auta(przerwa około 5-10 min) i ponownym odpaleniu wszystko zaczęło działać i do tej pory nie powtórzyła się sytuacja zarówno w tej opisywanej trasie jak i przez ostatni tydzień po mieście. Błędów na desce brak, zarówno w momencie utraty mocy jak i teraz.

Jeżeli chodzi o techniczną/mechaniczną znajomość aut to u mnie bardzo mocna podstawa, ale chyba dobrze mi się wydaje, że to turbina, bo po zjeździe na drugi postój i próbie przygazowania nie było słychać charakterystycznego "świstu". Za 2 tyg czeka mnie dłuższa trasa po 500 km w obie strony i pytanie do Was czy w takiej sytuacji wybierać się gdzieś do mechanika, czy mogła to być sytuacja jednorazowa, w której ta turbina mogła się nie załączyć? O ile w ogóle istnieje taka możliwość jeżeli wszystko byłoby z nią w porządku.

Dzięki i pozdrawiam :)
matqqq
Nowicjusz
 
Posty: 7

14 Lip 2021, 09:22

Tak naprawdę moglo by byc to wszystko co wpływa na pracę silnika, zawory zaworki czujniki czujniczki, nieszczelności itd. Zapalił się wtedy check?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lip 2021, 09:29

Nie, zarówno wtedy jak i do tej pory nie pokazało żadnej kontrolki czy błędu.
matqqq
Nowicjusz
 
Posty: 7

14 Lip 2021, 11:38

To moze byc to problem z nieszczelnościa podciśnienia lub nieszczelnościa drobna w układzie doładowania lub poprostu sporadyczny problem co bywa w starszych autach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lip 2021, 13:36

Co do tej nieszczelności podciśnienia to jakieś +/- 1,5 miesiąca temu przy trochę bardziej dynamicznym ruszeniu z parkingu miałem sytuację jakby gdzieś właśnie zebrało się duże ciśnienie i w momencie depnięcia nastąpiło dosyć głośne jego wypuszczenie, ale nie nastąpiła utrata mocy i po oględzinach na postoju wszystko wyglądało okej, więc ruszyłem dalej. Nie wiem tylko czy to akurat może być objaw tego problemu :D
matqqq
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Lip 2021, 22:04

tak jak powiedziałem na początku, wróżenie z fusów tak przez neta
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Lip 2021, 11:23

matqqq napisał(a):Nie, zarówno wtedy jak i do tej pory nie pokazało żadnej kontrolki czy błędu.
Był podłączany pod komputer ? Nie po obd2 jakimś tam elmem a dedykowanym programem VAG.? Nie wszystkie zapisane błędy w sterowniku silnika zapalają kontrolkę check .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2021, 17:32

Niestety nie, ale widzę, że muszę gdzieś podjechać, żeby mi sprawdzili, bo bez tego ciężko wywnioskować cokolwiek sensownego w tej sytuacji.
W każdym razie dzięki za odpowiedzi :)
matqqq
Nowicjusz
 
Posty: 7