Jeep cherokee 2.5 td 1998 kontrolka check gauge

04 Sie 2010, 16:12

Witam,
mam problem z kontrolką w moim Jeep'ku. Gdy startuje, jade ciagle, hamuje wyswietla mi sie czerwona kontrolka check gauge i wskaznik od temperatury dochodzi do 120 co normalnie jest na 90. Po chwili kontrolka znika i wskaznik od temperatury spada na 90. Co sie dzieje?
Prosze o komentarze;)
Pozdrawiam
Mateuszek602
mateuszek602199
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Polska

04 Sie 2010, 17:53

Zaświecenie się tej kontrolki jest prawdopodobnie związane z tym wskaźniekiem temperatury. Najprościej to podłączyć się pod komputer i sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sie 2010, 10:27

MotoAlbercik napisał(a):Zaświecenie się tej kontrolki jest prawdopodobnie związane z tym wskaźniekiem temperatury. Najprościej to podłączyć się pod komputer i sprawdzić.


VM pod komputer :mrgreen: dobre ;)

ukłąd chłodzenia masz prawdopodobnie nie sprawny, uważaj z przegrzaniem VMa bo to jest w zasadzie dla niego koniec, wymiana głowic dość kosztowna,
sprawdź korek na chłodnicy (jeśli masz jeszcze otwarty układ chłodzenia) wentylator, i najważniejsze pompe wody
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sie 2010, 17:00

A to w silnikach VM nie ma elektroniki i ECM sterującego nim?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sie 2010, 17:09

zależy od modelu :wink: najbardziej skomputeryzowany jest w RR P38 i tam rzeczywiście coś można by pogmerać, choć podejrzewam że tej usterki niestety komputer nie ogarnie,
ten silniczek to tak na prawde stara włoska konstrukcja z lat 80,

rzeczy co tak najbardziej bolą ten silnik to: hydropopychacze (jak ktoś raz je "naprawi" to już koniec) szpilki ze specyficznym gwintem które łatwo ukręcić (problemy z przegwintowaniem i zmianami dośc duże), 5 głowic (w teorii super pomysł w praktyce porażka), silnik raz przegrzany zwykle ląduje dośc szybko na szrot

ogólnie 2,5 td w Jeepie to najgorszy wybór jaki można dokonać,
jeśli Cherokee to 4.0 w benzynie z automatem, koszt podróżowania po zagazowaniu podobny a mamy prawie 200 kucy ;) a wytrzymałość tenzynowego 4.0 jest wręcz legendarna :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sie 2010, 17:47

Ale tu nie chodzi póki co o wady mechaniczne tego silnika i jego konstrukcję tylko o to, żeby dowiedzieć się dlaczego świeci ta kontrolka . A jak jest taka kontrolka, to coś musi nią sterować i powodować, że się zaświeca? Prawda czy nie? Tak więc musi od tego być komputer - to tak tylko kwestii wyjaśnienia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Model hybrydowy BMW ActiveHybrid 3
    Model hybrydowy oparto na BMW 3 Sedan, który jest wzorem łączenia w wyglądzie nadwozia elegancji ze sportowym zacięciem. Zwracające uwagę detale: oznaczenia na słupkach C, na nakładkach progów drzwiowych, specjalne ...

06 Sie 2010, 08:23

kontrolka to jest taki dynks w dżipie który krzyczy "SPÓJRZ NA ZEGARY!!!"

tak sobie wsiadłem do dżipa i jest jeszcze jedna rzecz ;) chyba bardziej prawdopodobna :)
sprawdź kable przy czujniku temp. w głowicy, możliwe że są luźne albo jest brudna wtyczka
poszukaj po kablach bo może być to problem wyłącznie elektryczny :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Sie 2010, 18:59

Ja rowniez mam problem z w Jeepie Grand Cherokee 2.7 CRD Automat. Zaswiecila mi sie kontrolka OBD i samochod wszedl w tryb awaryjny ( pali i chodzi normalnie ale skrzynia nie przelacza biegow podczas jazdy). Zaczelem szukac powodu i zauwazylem ze jeden z pompowtryskow po wyciagnieciu wtyczki jest caly w ropie. Wiem ze kontrolka OBD moze swiadczyc o wadzie skrzyni, katalizatora i silnika. Zastanawiam sie wiec czy pompowtrysk moze miec na to wplyw (czy warto go regenerowac) czy to nie ten problem i musze szukac innej przyczyny tego stanu
staszak19
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wroclaw