Jeep cherokee 2.5 td 1998 kontrolka check gauge

04 Sie 2010, 17:12

Witam,
mam problem z kontrolką w moim Jeep'ku. Gdy startuje, jade ciagle, hamuje wyswietla mi sie czerwona kontrolka check gauge i wskaznik od temperatury dochodzi do 120 co normalnie jest na 90. Po chwili kontrolka znika i wskaznik od temperatury spada na 90. Co sie dzieje?
Prosze o komentarze;)
Pozdrawiam
Mateuszek602
mateuszek602199
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Polska

04 Sie 2010, 18:53

Zaświecenie się tej kontrolki jest prawdopodobnie związane z tym wskaźniekiem temperatury. Najprościej to podłączyć się pod komputer i sprawdzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sie 2010, 11:27

MotoAlbercik napisał(a):Zaświecenie się tej kontrolki jest prawdopodobnie związane z tym wskaźniekiem temperatury. Najprościej to podłączyć się pod komputer i sprawdzić.


VM pod komputer :mrgreen: dobre ;)

ukłąd chłodzenia masz prawdopodobnie nie sprawny, uważaj z przegrzaniem VMa bo to jest w zasadzie dla niego koniec, wymiana głowic dość kosztowna,
sprawdź korek na chłodnicy (jeśli masz jeszcze otwarty układ chłodzenia) wentylator, i najważniejsze pompe wody
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sie 2010, 18:00

A to w silnikach VM nie ma elektroniki i ECM sterującego nim?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sie 2010, 18:09

zależy od modelu :wink: najbardziej skomputeryzowany jest w RR P38 i tam rzeczywiście coś można by pogmerać, choć podejrzewam że tej usterki niestety komputer nie ogarnie,
ten silniczek to tak na prawde stara włoska konstrukcja z lat 80,

rzeczy co tak najbardziej bolą ten silnik to: hydropopychacze (jak ktoś raz je "naprawi" to już koniec) szpilki ze specyficznym gwintem które łatwo ukręcić (problemy z przegwintowaniem i zmianami dośc duże), 5 głowic (w teorii super pomysł w praktyce porażka), silnik raz przegrzany zwykle ląduje dośc szybko na szrot

ogólnie 2,5 td w Jeepie to najgorszy wybór jaki można dokonać,
jeśli Cherokee to 4.0 w benzynie z automatem, koszt podróżowania po zagazowaniu podobny a mamy prawie 200 kucy ;) a wytrzymałość tenzynowego 4.0 jest wręcz legendarna :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sie 2010, 18:47

Ale tu nie chodzi póki co o wady mechaniczne tego silnika i jego konstrukcję tylko o to, żeby dowiedzieć się dlaczego świeci ta kontrolka . A jak jest taka kontrolka, to coś musi nią sterować i powodować, że się zaświeca? Prawda czy nie? Tak więc musi od tego być komputer - to tak tylko kwestii wyjaśnienia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność
    Nowa Skoda Fabia może pochwalić się ponadprzeciętną przestronnością. Kompaktowy, niespełna 4-metrowy samochód posiada miejsce dla pięciu pasażerów i wyposażony jest w jeden z największych bagażników w ...
    BYD e6 - elektryczny samochód o dużym zasięgu
    Pierwsza w Polsce prezentacja w pełni elektrycznego samochodu BYD e6 odbyła się w dniach 9 – 10 lipca w czasie konferencji "2012 International Symposium on Electric Vehicles – Triple Helix Activity Research; Energy-Technology; ...

06 Sie 2010, 09:23

kontrolka to jest taki dynks w dżipie który krzyczy "SPÓJRZ NA ZEGARY!!!"

tak sobie wsiadłem do dżipa i jest jeszcze jedna rzecz ;) chyba bardziej prawdopodobna :)
sprawdź kable przy czujniku temp. w głowicy, możliwe że są luźne albo jest brudna wtyczka
poszukaj po kablach bo może być to problem wyłącznie elektryczny :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Sie 2010, 19:59

Ja rowniez mam problem z w Jeepie Grand Cherokee 2.7 CRD Automat. Zaswiecila mi sie kontrolka OBD i samochod wszedl w tryb awaryjny ( pali i chodzi normalnie ale skrzynia nie przelacza biegow podczas jazdy). Zaczelem szukac powodu i zauwazylem ze jeden z pompowtryskow po wyciagnieciu wtyczki jest caly w ropie. Wiem ze kontrolka OBD moze swiadczyc o wadzie skrzyni, katalizatora i silnika. Zastanawiam sie wiec czy pompowtrysk moze miec na to wplyw (czy warto go regenerowac) czy to nie ten problem i musze szukac innej przyczyny tego stanu
staszak19
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wroclaw