Jeep Grand Cherokee koszty eksploatacji i usterki :)

09 Gru 2012, 20:25

Post dla właścicieli Jeepów. Generalnie chodzi mi o to żeby każdy kto posiada Cherokee napisał jakie koszty ponosi używając tego samochodu w rocznym podsumowaniu. Wliczamy wszystko, nie pomijając nawet drzewka zapachowego :D Naprawy, typowe usterki, koszty części, paliwa, opon, ubezpieczenia, przeglądów itd itd. Prosiłbym również o uwzględnienie jak i gdzie używacie swoich jeepów oraz wasze opinie( mogą być rozbudowane, chętnie poczytam). Przykładowo:
Marka: Jeep
model: Grand Cherokee 5.2 b+g
rocznik: 2000
Kosztorys: Ubezpieczenie 1200zł wymiana olejów 600zł itd itd
Użytkowanie: np. 80% asfalt 20% lekki teren(teren - oczywiście pojęcie względne wypisujcie wg. swoich kryteriów)
Moja opinia(wady,zalety): ...
Proszę o używanie nakreślonej przezemnie ramy do tworzenia swoich wypowiedzi, nie przekomarzajcie się między sobą, nie schodźcie z tematu. Z góry dzięki za informacje napewno przydadzą mi sie gdyż rozmyślam nad kupnem tego modelu w cenie do 20tys. Śledzę to forum już jakiś czas i wiem, że w tej kwocie znajde coś wartego uwagi :) :piwo:
bartez88
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 06 02 2007
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: leon
Silnik: 1.9 tdi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Mar 2014, 21:41

Ja mam Granda z silnikiem 4,7 H.O. ( 258 KM ) z napędem QD. Oczywiście PB+LPG. Rocznik 2000.
Ubezpieczenie mam w PZU 60% zniżek i płacę OC 619zł plus AutoPomoc wariant Komfort z klauzulą zwiększonej odległości holowania do 1000km, klauzulą ochrony zniżek i holowanie w razie awarii bez limitu kilometrów od miejsca zamieszkania 288zł plus PZU AutoSzyba 120zł. Bardzo dobra rzecz, tym bardziej, że każdy Jeep to skrzynia automatyczna a te nie lubią holowania.
Użytkowanie to 80% teren, 20% asfalt. Asfalt to w sumie na dojazdy w teren. Pali około 16 do 25 l/100km LPG ( benzyny nie wiem, bo nigdy nie testowałem ). Ale mam opony MT-ki, a te powodują wzrost zużycia paliwa. W terenie trudno powiedzieć ile pali, bo to trzebaby liczyć na godziny ( tak jak traktor w polu ).
Mam go już 3 rok i muszę powiedzieć, że jeżeli chodzi o eksploatację to za bardzo nic się w nim nie psuje. Jedyną bolączką jest przegub napędowy na przednim wale - w terenie nie wytrzymuje przekazywanej mocy z reduktora na koła i się zrywa. Ale po wymianie na wał z krzyżakami problem zniknął. Tylny wał jest na krzyżakach i nie ma z nim problemu. Jak wspominałem mam napęd QD i mimo, że auto jest wykorzytywane w terenie ( raczej nie katowane - fotki z rajdów możesz zobaczyć w mojej galerii ) to problemów z napędami nie ma. Ważne jednak jest, żeby zmieniać olej w reduktorze i mostach. A te są niestety dość drogie - do reduktora jest potrzebny olej Mopar za 99 zł/litr ( a trzeba go 1,5 litra) a do mostów trzeba 3,7 litra oleju za 77 zł/litr. Oleje trzeba wymieniać co rok. W klubie mamy dwa Jeepy z QD - jeden mój, drugi kolegi w dieslu 2,7 i jeden 4,0 z QT II. Wszystkie jeżdżą w terenie i nic w sumie z nimi się nie dzieje. Jedyną wadą tego auto jest to, że jeżeli ma być przeznaczone w teren, to za dużó w nim wygód w sensie elektroniki. Ale nawet mimo tego, że się jeździ przez rzeki i błoto po klamki to problemów z elektroniką nie ma.
Jeżeli zastanawiasz się nad WJ-tem jako zwykłym dupowozem, to 4,7QD napewno si.ę do tego nie nadaje - zbyt paliwożerny. Lepszy jest diesel - 2,7 pali 10l ON na 100km.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.
    Historia TECHNOLOGII SKYACTIV Mazdy
    Na czym polega technologia SKYACTIV Mazdy wyjaśniamy poniżej: - Technoligia SKYACTIVE-G - Technoligia SKYACTIVE-D Luty 2012 : Mazda CX-5, pierwszy z serii nowych modeli Mazdy ze wszystkimi elementami TECHNOLOGII SKYACTIV ...