Jeep Grand Cherokee WJ produkowany w latach 1999 - 2004
Wersje silnikowe : 4,0 ( 3958 ccm ) - produkowany 1999 - 2004 rok - rzędówka 6-cio cylindrowa, 2 zawory na cylinder - stopień sprężania 8,8 - moc 195 KM przy 4600 obr/min - zasilanie - benzyna PB95, wtrysk wielopunktowy - moment obrotowy - 314Nm/3000 obr/min - przyspieszenie 0-100km/h - 11 sek - spalanie - mieszany 15,5 l/100km, trasa 11,5 l/100km - prędkość max - 190 km/h 4,7 PT ( 4701 ccm ) - produkowany 1998 - 2004 rok - V8, 2 zawory na cylinder - stopień sprężania - 9,0 - moc 223 KM przy 4700 obr/min - zasilanie - benzyna Pb95, wtrysk wielopunktowy - moment obrotowy - 390 Nm przy 3200 obr/min - przyśpieszenie 0-100 km/h - 9 sek - spalanie - mieszany 18,5 l/100 km, trasa 16 l/100 km - prędkość max - 200 km/h, elektroniczny ogranicznik prędkości 4,7 H.O. ( 4701 ccm ) - produkowany 2001 - 2004 rok - V8, 2 zawory na cylinder - stopień sprężania - 9,7 - moc 253 KM przy 5200 obr/min - zasilanie - benzyna Pb95, wtrysk wielopunktowy - moment obrotowy - 425 Nm przy 3500 obr/min - przyspieszenie - 0 - 100 km/h - 7,8 sek - spalanie - mieszany 20 l/100km, trasa 16l/100 km - prędkość max - 206 km/h, elektroniczny ogranicznik prędkości 3,1 TD (3124 ccm ) - produkowany 1998 - 2001 - rzędówka, 6-cio cylindrowa, 2 zawory na cylinder - stopień sprężania - 21,0 - moc 140 KM przy 3600 obr/min - moment obrotowy - 384 Nm przy 1800 obr/min - zasilanie - ON - przyspieszenie 0 - 100 km/h - 14 sek - spalanie - mieszany 11,6 l/100 km, trasa 9,9 l/100km - prędkość max 170 km/h 2,7 CRD ( 2685 ccm ) - produkowany 2001 - 2004 rok - rzędówka 5-cio cylindrowa - stopień sprężania - 9,0 - moc 163 KM przy 4000 obr/min - moment obrotowy 400 Nm przy 4000 obr/min - zasilanie - ON - przyspieszenie 0 - 100 km/h - 11,2 sek - spalanie - mieszany 9,7 l/100km/h, trasa 8,8 l/100km/h - prędkość max 190 km/h Napędy : skrzynie biegów - silnik 4,7 - od 1999 - 2001 roku 45 RFE ( automat 4 biegowy, hydrauliczna ) - od 2001 - 2004 roku 545 RFE ( automat 5 biegowy, elektroniczna ) silnik 4,0 - 42 RE ( automat 4 biegowy, 3 biegi hydrauliczne, 4 elektroniczny ) - silnik 3,1 TD - 44 RE ( automat 4 biegowy ) - silnik 2,7 CRD - automat Mercedesa o oznaczeniu 722.6 ( NAG1/W5A580 ) Napędy : - skrzynie rozdzielcze - NV247 - pozycje 4all ( jazda po asfalcie z napędem na 2 osie ), N ( luz ), 4lo ( włączony reduktor z przełożeniem 2:72:1 ), przy lewarku napis Quadra Track II lub Quadra Drive. Występowała z silnikiem 4,7 P.T. oraz 2,7 CRD. - NV242 - pozycje 2WD ( napęd na tył ), 4PT ( napęd na dwie osie ), 4FT ( napęd na 2 osie do jazdy po nawierzchni śliskiej ), N ( luz ) i 4LO ( napęd na 2 osie z włączonym reduktorem ( przełożenie 2:72:1 ), przy lewarku napis Selec Trac. Występowała z silnikiem 4,0 oraz 4,7 H.O. - NV147 - pozycje 2WD, 4PT, 4FT, N, ( wszystko jak w NV247, z ta różnicą, że nie ma pozycji 4Lo, czyli reduktora ) - Mosty napędowe : - przód - D30 we wszystkich wersjach silnikowych, w opcji Selec Track i Quadra Track II występował zwykły mechanizm różnicowy, a w opcji Qudra Drive jest mechanizm Vari-lock ( system gerodisc ) - tył - D44 z silnikami 4,7PT i HO, 3,1 TD, 2,7 CRD. Występuje z 3 wariantami dyferencjałów - otwartym ( klasycznym ), LSD ( track lok, produkowany w w latach 1999 - 2000 i w 2001 roku dla 2WD) i progresywnym LSD ( vari lok, produkowany tylko w wersji z Qudra Drive ) - D35c z silnikami 4,0 Modele : Laredo, Limited, Overland ( zależne od wyposażenia ) Wymiary: - długość - 4605 mm - szerokość - 1858 mm - wysokość - 1773 mm - rozstaw osi - 2690 mm - prześwit - 210 mm, lift max 6 cali - masa całkowita 2505 kg - pojemnośc bagażnika - 1104 l, po złożeniu tylnych siedzeń 2047 l
Zasada działania Quadra Track II i Quadra Drive W środku reduktora zamiast klasycznej wiskozy jest sprzęgło kompresowane ciśnieniem oleju o nazwie gerodisc. W położeniu lewarka w pozycji 4all 100% napędu jest przekazywane na oś tylną. Jeżeli podczas jazdy skrzynia rozdzielcza "wykryje" różnicę prędkości między wałem tylnym a wałem przednim, co świadczyłoby o uślizgu tylnej osi ( wał przedni, mimo, że nie jest napędzany ze skrzyni rozdzielczej kręci się - napędza go przedni most ), pompa zębata, która jest w skrzyni rozdzielczej, a która jest umieszona na wałku napędzającym tylny wał, zaczyna wytwarzać ciśnienie, które jest wprost proporcjonalne do różnicy prędkości między wałem tylnym a przednim i które kompresuje płytki sprzęgła i zaczyna przenosić napęd na oś przednią, aż do 100% momentu obrotowego. Czas dołączania przodu trwa wg producenta 05 - 1 sekundy. W trybie 4lo włączony jest reduktor wraz ze stałym napędem na obie osie, a więc bez działania rotora pompy.
Zasada działania vari-lok To róznież system gerodisc, tak jak w skrzyni rozdzielczej. Na jednej półosi zamontowany jest rotor pompy. Jak jedno koło zaczyna się ślizgać, to pompa zaczyna wytwarzać ciśnienie, które ściska sprzegła. Jedno sprzegło jest na półosi, a drugie na koszu. Pod względem wytwarzanego ciśnienia, działanie mechanizmu różnicowego jest przyhamowywane, a co za tym idzie większa moc jest przekazywana na koło, które ma lepsze podłoże.
Podsumowanie napędów Jeep Grand Cherokee WJ, z opcją Qudra Drive, ma prawdziwy napęd na 4 koła - jak tył się ślizga, dołącza się przód. Jak prawe koło się ślizga dołącza lewe. Stojąc na lodzie będa się więc kręciły wszystkie 4 koła, co w normalnym samochodzie jest niemożliwe. Niestety - chcąc mieć taki samochód, trzeba się liczyć z wydatkami i to nie małymi - do takiego napędu potrzebny jest olej z dodatkiem LSD, a co gorsza nie ma zamienników - jest tylko oryginalny MOPAR. Pojawiły się na rynku oleje innych producentów oraz dodatki do LSD. Ale nie są one chyba tej samej jakości co MOPAR - są użytkownicy, którzy chcieli zaoszczędzić i kupili osobno olej a osobno dodatek LSD. Niestety ich radość trwała krótko - zostawały uszkodzane pompy i napęd nie działał. A więc chcąc mieć pewność sprawnego napędu Quadra Drive trzeba niestety dbać o oryginalny olej Mopar-a.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Nissan Micra ELLE elegancka, energiczna i kochająca miasto Najlepszy partner dla kobiety z miasta - Nissan Micra ELLE. Elegancka, asertywna, energiczna i kochająca miasto. Ten opis pasuje doskonale zarówno do Nissana Micry, jak i do czytelniczek najchętniej kupowanego czasopisma ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.