Jeep Patriot 2008 - przegrzewanie silnika

07 Sie 2023, 08:56

Witam serdecznie, rok temu kupiliśmy z mężem Jeep Patriot. Uwielbiam ten wielki samochód, jednak do tej pory nie udało nam się wyeliminować problemu przegrzewania, co przydaża się zawsze na autostradzie po 2-3 sytuacjach wyprzedzania ze sporym zwiększeniem obrotów (do max 4 tysięcy).
Model Patriot 2.4
Napęd 4x4 przełączany ręcznie
Gaz+benzyna
Automatyczna skrzynia biegów bezstopniowa
Silnik wtrysk, inst. gazowa wytrysk wielopunktowy sekwencyjny
Pojemność 2359 cm
Moc 125kW
4 cylindry
ABS, ESP, ASTC, ERM

W lutym spory remont: przód belka zawieszenia, silent wahaczy, guma i łącznik stabilizatora, poduszka silnika;
tył belka zawieszenia, podpory dyfra, łącznik stabilizatora, wahacz, simm. półosi, konserwacja tarcz kotwicznych i drążka stabilizatora.
W czerwcu reklamacja silenta, wymiana na nowy, serwis klimatyzacji plus wymiana skraplacza z osuszaczem, i standardzik w postaci wymiany oleju i filtrów, ogólny przegląd, kontrola zawieszenia.

Termostat otwiera się, nie ma zapowietrzenia, chłodnica nowa, brak wykrytych przecieków, wentylator nie wbijał na drugi szybszy bieg i to też już zrobione.
Fakt, chłodzi się szybciej, schodzę do 80-90 km/h, włączam ogrzewanie na max i otwieram okna (czarny Patriot wlekący się na autostradzie z boku do pierwszego zjazdu to ja) i jestem w stanie doturlać się w tej prędkości do bezpiecznego miejsca. Przedtem obroty skakały tak potwornie, że silnik prawie wył i płakać się chciało.

Nie znam się, nie mam pomysłów, kupiłam podręcznik dla mechaników, ściągnęłam książkę napraw Jeep Patriot, ale mam 2 małych dzieci, mąż za granicą i trochę brakuje mi czasu na taką naukę, a samochód stać przecież nie będzie.

Pomożecie?
Claudusu
Obserwowany
 
Posty: 1
  • 07 Sie 2023, 09:22

    Kupić tester na uszczelki pod głowicą i go prawidłowo wykonać :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16697
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    07 Sie 2023, 10:12

    Warto zrobić tak jak napisał @Kao będzie wiadomo czy tu jest wszystko ok.

    Jak jest ciepło to w korkach nie przegrzewa się silnik tak jak przy wspomnianym wyprzedzaniu na trasie?
    Zerknij jeszcze czy z przodu nie ma jakiś osłon chłodnicy które mogły by blokować przepływ powietrza w czasie jazdy.
    Innym problemem może być poma wody która jest zbyt mało wydajna.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10120
    Zdjęcia: 35
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
      Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
      Jak i gdzie kupić części do samochodu?
      Każdy kierowca, niezależnie od tego, jakiego auta jest właścicielem, staje przed koniecznością zakupu nowych części do samochodu. Zazwyczaj jest to wynik normalnej eksploatacji części, a czasem jest to wymuszone przez kolizję ...