REKLAMA
Witam Was serdecznie,
potrzebuje przerobić światła Jeepa Patriota do europejskich standardów tj:
przód – w jednym kloszu jest jedna żarówka pomarańczowa pod którą są kierunkowskazy i postojówki – z tym sobie poradziłem, podzieliłem wiązkę, pomarańczowa żarówka została dla kierunkowskazów, w kloszu zrobiłem dodatkowy otwór w którym umieściłem „biały” LED z postojówkami – świetnie – wszystko działa super.
Tył – i tu jest problem, lampa tylna ma cztery „komory” nie połączone ze sobą (od góry – czerwony, biały, biały, czerwony) z czego używane są dwa; jeden czerwony górny zawiera jedną żarówką w której jest światło do jazdy oraz kierunkowskaz oraz światło stopu (impuls światła stopu w tym samym co kierunkowskaz). Trzecia od góry (biała) zawiera światło cofania.
Jedyne co mi przychodzi do głowy – rozwiercić komorę z białym kloszem (bo jest pusta/nieużywana) i tam umieścić pomarańczową żarówkę –tyle że jak podzielę wiązkę z czerwonej komory na dwie żarówki i jedną zostawię w komorze jako światła do jazdy a drugą włożę do białego klosza tylko z pomarańczową żarówką to będę miał stop pomarańczowy co nie wchodzi w grę.
Myślę, nawet spać nie mogłem przez to bo ciągle kombinowałem jak to zrobić (nie jestem elektrykiem ale szczerze mówiąc nie mam już pomysłu gdzie to zaprowadzić, bo osoby u których byłem powiedzieli że się tego nie podejmą.
Jedyne co mi chodzi po głowie to stop przeciągnąć od stopu w klapie i podłączyć do tego pierwszego czerwonego klosza jako drugi sygnał i jeśli komputer nie będzie wykrywał błędu to stop będzie a do kierunkowskazów przeciągnąć też aż z przednich kierunkowskazów i podpiąć do komory nowo powstałej białej – oczywiście też jeśli nie wywali błędu.
Inna opcja – chyba że wiązka jest na to przygotowana i jest to kwestią przepięcia wtyczki z europejską wiązką (oczywiście gdzieś w pobliżu tych tylnych świateł a nie przy komputerze.
Jeśli ktoś miał do czynienia z czymś takim lub/i wie jak to zrobić – proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie