Jeep Patriot 2016 z USA - przerobienie tylnych świateł do europejskich

17 Wrz 2017, 13:34

Witam Was serdecznie,

potrzebuje przerobić światła Jeepa Patriota do europejskich standardów tj:

przód – w jednym kloszu jest jedna żarówka pomarańczowa pod którą są kierunkowskazy i postojówki – z tym sobie poradziłem, podzieliłem wiązkę, pomarańczowa żarówka została dla kierunkowskazów, w kloszu zrobiłem dodatkowy otwór w którym umieściłem „biały” LED z postojówkami – świetnie – wszystko działa super.

Tył – i tu jest problem, lampa tylna ma cztery „komory” nie połączone ze sobą (od góry – czerwony, biały, biały, czerwony) z czego używane są dwa; jeden czerwony górny zawiera jedną żarówką w której jest światło do jazdy oraz kierunkowskaz oraz światło stopu (impuls światła stopu w tym samym co kierunkowskaz). Trzecia od góry (biała) zawiera światło cofania.

Jedyne co mi przychodzi do głowy – rozwiercić komorę z białym kloszem (bo jest pusta/nieużywana) i tam umieścić pomarańczową żarówkę –tyle że jak podzielę wiązkę z czerwonej komory na dwie żarówki i jedną zostawię w komorze jako światła do jazdy a drugą włożę do białego klosza tylko z pomarańczową żarówką to będę miał stop pomarańczowy co nie wchodzi w grę.


Myślę, nawet spać nie mogłem przez to bo ciągle kombinowałem jak to zrobić (nie jestem elektrykiem ale szczerze mówiąc nie mam już pomysłu gdzie to zaprowadzić, bo osoby u których byłem powiedzieli że się tego nie podejmą.

Jedyne co mi chodzi po głowie to stop przeciągnąć od stopu w klapie i podłączyć do tego pierwszego czerwonego klosza jako drugi sygnał i jeśli komputer nie będzie wykrywał błędu to stop będzie a do kierunkowskazów przeciągnąć też aż z przednich kierunkowskazów i podpiąć do komory nowo powstałej białej – oczywiście też jeśli nie wywali błędu.

Inna opcja – chyba że wiązka jest na to przygotowana i jest to kwestią przepięcia wtyczki z europejską wiązką (oczywiście gdzieś w pobliżu tych tylnych świateł a nie przy komputerze.
Jeśli ktoś miał do czynienia z czymś takim lub/i wie jak to zrobić – proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Wrz 2017, 13:52

cdonarski napisał(a):Jedyne co mi przychodzi do głowy – rozwiercić komorę z białym kloszem (bo jest pusta/nieużywana) i tam umieścić pomarańczową żarówkę
To jedyne wyjście, ze mnie też tam żaden elektryk ale tak na zdrowy rozsądek . Masz masę wspolną do wszystkich? Skoro w tej żarówce masz kierunek stop i pozycję to muszą iść tam 3 kable plusowe, musisz znależć który z nich jest od kierunkow i przepiąć go w drugą komorę z minusem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2017, 13:56

tam idą trzy kable

minus - jazda dzienna - (kierunki + stop)

i to niestety nie pomoże bo wtedy będę miał stopy pomarańczowe
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Wrz 2017, 14:47

Ale gdzieś też stóp z kierunkiem musi się rozdzielać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2017, 14:59

przypuszczam że idzie od komputera jednym kablem, równolegle może iść osobnym kablem do światła stopu na klapie lub może iść "uniwersalna" wiązka i gdzieś na końcu jest wtyczka do amerykańca i do europejczyka
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Wrz 2017, 15:03

dałeś mi do myslenia - tam jest wtyczka (musze zdemontować plastik i tam widzę ze są wtyczki i może tam się łączą kable w jeden!
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Koenigsegg Regera hybrid – 2,8 sek., 1500 KM
    Kto da więcej za sportową hybrydę? W tej kategorii, hybrydowe coupe ze Szwecji jest absolutnym zwycięzcą i najmocniejszym seryjnie produkowanym autem z napędem spalinowo-elektrycznym na świecie. Napędza go benzynowy silnik ...

17 Wrz 2017, 15:16

Bo jak puścisz stóp z klapy to nic Ci to nie da, będzie Ci wyświetlało spalone żarówki
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2017, 17:01

niestety ale ten kabel idzie w wiazce az do komputera (a przynajmniej do połowy samochodu) bo tyle plastnikow odjąłem.

już sam nie wiem
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Wrz 2017, 17:38

No nie wiem, poczekajmy niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni koledzy, ja nie chcę robić zamieszania bo tak jak wspomniałem że mnie to nie żaden tam kabelkowiec :naughty: może Kacper pomoże on ogarnięty w każdym temacie może coś podpowie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Wrz 2017, 19:07

zawziąłem się i podpiąłem "prowizorycznie" do stopu z klapy i kierunkow przednich

co prawda błędów nie wywala - tyle że słychać że brak tylnej żarowki kierunków bo przerywacz słychać że szybciej chodzi więc trzebaby coś wstawić żeby komputer oszukać.

Ale masz rację, zaczekamy - może ktoś coś doradzi.

PS; jest jeszcze przy lampach jeden kabel z wtyczka zaślepiony - tzn do niczego nie podpięty (był za uszczelką więc wcześniej nie widziałem - jak podpiąłem do minusa (żarówkę) to żarowka świeci ciągle (bez przekręconego kluczyka) - nie wiem do czego to może być
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Wrz 2017, 19:33

cdonarski napisał(a):zawziąłem się i podpiąłem "prowizorycznie" do stopu z klapy i kierunkow przednich
prowizorka :/ da się na pewno to ogarnąć tylko trochę cierpliwości i rozsądku. Co do tego luźnego kabla to ja też nie mam pomysłu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Wrz 2017, 20:23

Trochę pogrzebałem na Forum Jeepa i też przemyślałem trochę temat. Masz tam każdą żarówkę w lampę wpinaną oddzielnie czy jest zcalona listwa z żarówkami? mamy 3 kable do jednej żarówki, jeden musi być masą drugi postojowe a trzeci stop z kierunkiem. Sprawdź czy tak jest
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2017, 09:31

dokładnie tak jest
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

19 Wrz 2017, 10:19

Ķażda żarówka oddzielnie czy listwa żarówkowa?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2017, 10:41

listwa żarowkowa
cdonarski
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 03 06 1961
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Jeep Patriot
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016