06 Paź 2015, 16:46
Witam dwa lata temu zakupiłem vw passat b5 1.9tdi 110km wszystko było ok dopóki nie zmieniłem oleju z 10w40 na 15w40 i przejechałem około 23tys. wtedy zaczął sie problem z turbiną.Teraz zmieniłem spowrotem olej na castrol 10w40. Często sie dzieje tak że podczas jazdy auto traci na mocy pedał w podłoge a auto nie reaguje no może delikatnie przyspiesza,wymieniłem wszystkie węzyki od podcisnienia,i zawór n75,sprawdziłem grusze (działa) łopatki turbiny chodzą luźno nie zacinają sie ,luz w turbinie jes około 1mm, minimalne slady oleju jak zdejmne wąż z turbo.Podczas przeżucania biegów w turbinie cos głośno jakby szumiało albo jak by wadziła łopatkami o obudowe cieżko okreslić co to za dzwięk ale napewno jest on z turbiny,po wyłączeniu kluczyka i odpaleniu auta problem znika , turbina przeładowuje sie gdy ostro jeżdżę jak normalnie to nie zdazyło sie zęby sie przeładowała. jeszcze mnie zastanawia jedno ,gdy ostro dodam gazu na postoju auto dławi sie jakby pracował silnik na 3 gary i wyda dzwiek metaliczny jak by z zaworów i czasem zadusi sie a nie raz wraca do normalnego stanu.Pasek zawsze odpala bez problemu czy to zimą czy latem. proszę o pomoc co mam robic poniewąż jeżdze po mechanikach i zaden nie potrafi okreslic sie najlepiej by robili metodą prób i błędów.