Jutro kupuje pierwsze auto-porady

22 Sie 2012, 18:48

witam. zdecydowalem sie na kupno I samochodu mimo ze prawko mam od 2009roku. Konkretnie mam zamiar kupic Golfa IV 1,9 TDI 110konny rocznik 99, mam auto upatrzone, juz bylem obejrzec ale nie dosadnie jak mam zamiar zrobic to jutro. biore zaufana osobe ze soba doswiadczona jezeli chodzi o kupno/sprzedaz samochodow ale o volkswagenach nie ma wiekszego pojecia wiec chce pofatygowac tez znanego mi mechanika. przebieg to 250tys ktory porownujac z innymi autami tego rocznika wydaje sie dosyc spory, dlatego obawiam sie przede wszystkim o silnik ale na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage przy zakupie golfa ?
kejczu1989
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2009

22 Sie 2012, 18:56

Prawdę mówiąc, to ten przebieg w tym roczniku jest mało prawdopodobny. Prędzej 350-400 tys. km. No chyba, że jest pełna, oryginalna książka serwisowa prowadzona do końca...
Na co zwrócić uwagę? Na to samo co we wszystkich autach. Poradników w sieci jest pełno, wystarczy wpisać w google.
maxter66
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 18 04 2008
Auto: Focus mk I 1.6 Pb sedan
Silnik: 1.6 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Sie 2012, 08:19

no to mnie zaskoczyles, bo szukajac w tym roczniku natrafialem sie najczesciej na Golfy z przebiegiem 210tys - 270tys. sporadycznie trafialy sie jakies ponad 300tys. no zobacze dzisiaj co bedzie z samochodem
kejczu1989
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 18 02 2009

23 Sie 2012, 09:23

To wiedz że te z 300k+ przynajmniej uczciwych właścicieli mają bo podają realny przebieg :) 90% liczników jest przekręcanych , czy naprawde nie wiedziałeś o tym ? Auta z silnikami TDI w Polsce są eksploatowane jak żadne inne .
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Prawo jazdy: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Sie 2012, 10:16

[link do mobile.de wygasł]

Większość ok 250tys. Zdarzają się egzemplarze z 350 jak i 180.
Ja bym szukał benzyny.
Może i diesel jest trwalszy ale imho buda czy wnętrze po 300 000 km jest już zmęczone.
Pozdro!
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001

23 Sie 2012, 10:55

Czy auto jest sprowadzone czy z Polski?

Można pokusić się o wpisywanie w google starego numeru rejestracyjnego i VIN. Czasami można znaleźć ten sam pojazd np na portalu holenderskim, gdzie przebieg może być innym niż po Polsce.

Poza tym polecam chłodną ocenę i zwracanie uwagi na sztuczki handlarzy.
Oceń dokładnie książkę serwisową i karte pojazdu, czy wszystkie kartki są identycznego koloru, czy nie są naruszone zszywki. Zwróć uwagę czy wypełnienia są zrobione różnymi charakterami pisma.

Chcesz więcej porad? Pisz na priv.
APewniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 01 01 2001

23 Sie 2012, 11:32

I jeszcze dodam. Żebyś każdego sprzedającego traktował z góry jak naciągacza - złodzieja.
Każdy patrzy, żeby sprzedać jak najlepiej. Poza tym auta nie sprzedaje się z dnia na dzień. Więc trzeba liczyć się z naprawami już na samym początku. Co razem z wymiana rozrządu da pewnie ok 1000zł. Ponadto jeszcze sprawa opon itd.

Ja w ostatnim czasie oglądałem 3 auta.
1. W aukcji napisane, że bezwypadkowe i wszystko działa.
Auto było bite prawym bokiem. Wymieniona lampa, spieprzona maska (Zamiast pomalować cały element to było cieniowane. Co w przypadku srebrnego koloru zawsze kończy się tak samo. Ponad to gruby szpachel. ), wymieniony błotnik z innego auta. El. szyby nie działały (prawa strona). Problem z przepustnicą auto wpadało w wibracje na jałowych. Problem znany z vw 1.4
2. Auto z gazem. Gaz działał ok. Ale wnętrze było całkowicie wyjechane. Sprzedawca od razu zwrócił uwagę, że kierownica wyjechana jaka to w vw. Wypłowiały lakier. (amator z polerką?) Teraz uwaga. ZASPAWANA KIEROWNICA - brak regulacji. Bo jak twierdził sprzedający latała jak sam skur.....
Auto musiało być bite... Bo maska źle schodziła się ze znaczkiem VW. Dodatkowo standard - czyli nie działająca elektryka. A przez telefon wszystko takie piękne.

Więc nie ma co się cackać ze sprzedającym.
Przy zakupie sprawdź skrupulatnie elektrykę (zazwyczaj pierdoły, ale idzie spuścić z ceny), wszelkie regulację foteli, kierownicy itp. Zwróć uwagę na pasowanie elementów nadwodzia.
http://tylik.motogrono.pl/sprawdz-airbag-cz-i/
Sprawdź według poradnika poduszki. (ogólnie polecam przeczytać wszystkie wpisy na temat kupna auta)
Możesz pokusić się o odkręcenie korka wlewu płynu chłodniczego (na zimnym silniku, na ciepłym możesz się poparzyć) i zobaczyć czy nie ma w nim oleju/przedmuchów powietrza. Jeśli są to uszczelka do wymiany.
W przypadku silników z turbo sprawdź czy nie ma luzów na wirniku (jeśli jest dostęp) czy nie pali na kolorowo. (może to oznaczać, że turbo puszcza olej).
mrht
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 01 01 2001

23 Sie 2012, 12:40

Ja powiem tylko że w Polsce akurat przebiegiem sugerowałbym się najmniej a to z racji że i tak każdy ma 197tyś... A i durny polak nie kupi auta które ma więcej niż ów dystans.
Co do zakupu VW to zwracaj uwagę na elektronikę. Kolejną ważną sprawą jest blacharka, te auta były nagminnie sprowadzane przez handlarzy więc zawsze jest duże prawdopodobieństwo zakupu jakiegoś ulepa.
Patryk_
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Suwałki
Prawo jazdy: 01 03 2011
Auto: W210 220CDI