Kia Cee'd I vs Astra J vs Focus mk3

09 Lut 2017, 19:33

Witam.

Stoję przed wyborem jednego z trzech samochodów.

1. Astra J 1.7 CDTI 110KM 2012/2013, 200tys przebiegu.
2. Kia Cee'd 2012 1.6 115KM, 160tys przebiegu
3. Ford Focus mk3 1.6 95KM, 2012, 180tys przebiegu.

Nie chce poruszać tu ich autentyczności przebiegu, zakładamy ,że tak mają jak napisałem. Auta poleasingowe, wszystkie w podobnej cenie.

Dzisiaj jeździłem fordem, jutro kia i opel.

Chciałbym się was poradzić który samochód wybrać pod względem awaryjności , kosztów utrzymania oraz zabezpieczenia blachy przed korozją.

Przeglądałem dla porównania koszty sprzęgła i różnica między kia a astra jest ogromna. Dla opla to ok 1000 (sprzęgło) + 2000 koło dwumasowe a a dla kia 500 sprzęgło.

Nie ukrywam ,że wizualnie najbardziej podoba mi się opel ale oczami się nie kupuje. Proszę o poradę i sugestie.
Ostatnio edytowany przez Sensi89, 09 Lut 2017, 20:28, edytowano w sumie 1 raz
Sensi89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 10 2009
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Lut 2017, 19:43

Dlaczego wybierasz diesla?

W sumie żadne z tych 3 aut nie jest jakieś ryzykowne, więc brałbym te które jest w najlepszym stanie technicznym (przegląd w warsztacie) i przejrzeć co do tej pory było robione w aucie.

Na minus Focusa to trochę mało mocy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2017, 19:50

Osiągi kia ma najlepsze, opel z fordem na równi, tak mniej-więcej.

Dlaczego? Mniej pali i co dla mnie najważniejsze - gdy mocy będzie za mało, można zrobić chip. W benzynie tego nie zrobię. Auto ma służyć 6-8 lat.
Sensi89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 10 2009
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Lut 2017, 21:38

Sensi89 napisał(a):Dlaczego? Mniej pali
wygrałeś medal z ziemniaka, gratuluję :ok:
Teraz poczytaj tutaj, tak bez spiny, do poduszki https://www.forumsamochodowe.pl/czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm

P.S są też benzyniaki z turbo, gdzie możesz podnieść moc
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Lut 2017, 04:57

Ale porównujemy samochody w pewnym przedziale cenowym. Jeżeli piszesz o 1.4t , jest sporo droższa ta wersja a również posiada turbo i kolo dwumasowe . Moje stwierdzenie "mniej pali " odnosilo się do silnika benzynowego bez turbo . Kolejna sprawa to paliwo na fakturę gdzie w przypadku benzyny nie mam takiej możliwości... Nie chciałem tu poruszać tematów przebiegów tych aut czy właśnie ich odmian silnikowych. Chciałem uzyskać konkretne informacje o konkretnych modelach.
Sensi89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 10 2009
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Passat b5
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Lut 2017, 18:07

Nowoczesny diesel opłaci się w przy spełnieniu m.in. poniższych wymagań:
-pokonywanie jednorazowo odcinków o długości minimum kilkunastu km (tak, aby silnik zdążył się rozgrzać),
-przebieg roczny min. ~15-20 tys. km.

Przy małych przebiegach (do 10 tysięcy km) jakakolwiek awaria osprzętu silnika może pochłonąć całe oszczędności na paliwie. Powyższe warunki nie dotyczą:
-starych diesli (z wtryskiem bezpośrednim, bez DPF/FAP)
-auta nowego z salonu (robisz w 3 lata 200 tysięcy kilometrów i sprzedajesz zanim zaczną się drogie naprawy).

Nie zapominać należy też, że z racji większego przebiegu w dieslu bardziej zużyte będą inne elementy (np. zawieszenie) niż w benzyniaku z tego samego rocznika.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czwarta generacja ikony RS: nowe Audi RS 6 Avant
    25 lat linii RS, 25 lat wysokowydajnych Audi kombi. Prezentując nowe Audi RS 6, Audi Sport otwiera nowy rozdział w historii usportowionego Avanta. Jeszcze więcej mocy w połączeniu ze zwiększoną dzięki systemowi mild hybrid ...
    Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie
    Kompaktowy SUV spod znaku czterech pierścieni zapewnił sobie najwyższe wyróżnienie w kategorii "Excellent Product Design – Transportation". "Audi Q2 zaskakuje niezależną stylistyką. To nie jest tylko mniejsza ...