Po przeczytaniu wątku kupiłem regenerowaną przetwornicę i wymieniłem sposobem opisanym wyżej. Gdyby ktoś się zastanawiał nad samodzielną naprawą to zachęcam naprawdę nie jest to trudne. Zrobiłem z tego krótką relację bo co innego przeczytać a co innego zobaczyć.
W moim przypadku uszkodzenie objawiało się miganiem pełną mocą ledów na włączonych światłach mijania podczas gdy powinny świecić z mniejszą mocą. W pozycji świateł wyłączonych gdy ledy mają świecić pełną mocą wszystko jest ok.
Kupowanie nowej części (lampy), jeśli da się naprawić starą, nie jest w moim stylu – więc do roboty:
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Na filmie pokazano jak wymienić uszkodzoną przetwornice świateł do jazdy dziennej LED DRL w reflektorze przednim w samochodzie KIA CEE’D JD z 2014 roku (na przykładzie lewej lampy).
Niestety na filmie wystąpił efekt stroboskopowy czego efektem jest że ledy świecące światłem ciągłym migają ale gwarantuje że naprawa jest skuteczna.
Poza przetwornicą (ja kupiłem na popularny portalu aukcyjnym) potrzebne będą:
• wkrętarka / wiertarka,
• wiertła Ø8 i Ø3,
• wkrętak krzyżowy PH2, wkrętak krzyżowy precyzyjny (żeby zmieścił się w otworze Ø3), wkrętak płaski precyzyjny,
• pęseta zagięta,
• klucze nasadowe 8, 10 oraz 12.
Czas pracy około godziny.
Trudność wykonania: łatwe.
Więc do roboty:
1. Odkręcamy i wyciągamy 4 dwuczęściowe plastikowe spinki znajdujące się na górze zderzaka.
2. Odkręcamy 2 wkręty w nadkolach (po jednym na każdą stronę).
3. Wyciągamy zderzak z zaczepów – ciągniemy do siebie zdecydowanym ruchem uważając by nie urwać zaczepów.
4. Teraz zderzak jest poluzowany, można go zdemontować całkowicie odkręcając go od osłony silnika ale nie jest to konieczne.
5. Odpinamy wtyczkę od lampy.
6. Odkręcamy śruby mocujące gniazdo diagnostyczne od lampy 2x10
7. Odkręcamy śruby mocujące lampę 2x10 i 1x12
8. Teraz łapiąc lampę od tyłu ciągniemy ją zdecydowanym ruchem do przodu powodując zwolnienie dwóch zaczepów znajdujących się od spodu lamy (zaczepy są w kształcie litery „L”).
9. Kładziemy lampę na jej górnej stronie, wiercimy otwory Ø8 i Ø3 w miejscach jak na filmie.
10. Odkręcamy plastikową okrągłą zaślepkę pod którą jest wtyczka – rozłączamy.
11. Przez otwór Ø8 przy pomocy płaskiego wkrętaka precyzyjnego odpinamy wtyczkę (lewa strona przetwornicy)
12. Również przez otwór Ø8 odkręcamy wkręt mocujący przetwornicę uważając przy jego wyciąganiu aby nie wpadł do środka.
13. Przez otwór Ø3 wprowadzamy wkrętak precyzyjny a przez otwór zaślepki pęsetę zagiętą którą przytrzymujemy i wyciągamy wkręt.
14. Odkręcamy zaślepkę żarówki H7 i tędy manipulując wyciągamy przetwornicę z kabelkiem – ja pomogłem sobie zagiętym drutem.
15. W kolejności odwrotnej umieszczamy sprawną przetwornicę – wymaga trochę cierpliwości
.
16. Po przykręceniu przetwornicy otwór Ø8 zaślepiamy gumowym korkiem (ja miałem w zestawie z przetwornicą) a otwór Ø3 zabezpieczamy silikonem (ja użyłem WURTH Super silikon RTV).
17. Montaż lampy i zderzaka w kolejności odwrotnej.