Kia Clarus - Centralny nie zamyka drzwi

14 Wrz 2013, 14:29

Witam wszystkich
Problem dotyczy samochodu kia clarus mianowicie otwieranie drzwi z kluczyka działa czy to z pilota czy po przekręceniu kluczyka natomiast nie da się go zamknąć ani z pilota ani gdy przekręcam kluczyk z drzwiach kierowcy tylko one się zamykają . Przy próbie zamykania auta kierunkowskazy mrugają w środku pod kierownicą wydobywa się dźwięk jakby przekaźnika i nic wiecej. Co to może być? Pozdrawiam
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso

15 Wrz 2013, 13:32

Wygląda na to, że świruje centralka centralnego ( jeden z przekaźników ), albo czujnik pilota ( w centralce ), który podaje masę na przekaźnik do zamykania. Trzeba by sprawdzić, na którym wyjściu z centralki pojawia się plus, a na kórym masa podczas otwierania ( najcześciej są to przewody zielony i niebieski, ale niekoniecznie ). Następnie trzeba sprawdzić, czy po podaniu sygnału do zamknięcia, jest odwrotnie, czyli tam, gdzie był plus przy otwieraniu, musi być masa przy zamykaniu, a tam gdzie była masa przy otwieraniu musi być plus przy zamykaniu.
Można też zamienić te dwa przewody miejscami i jeżeli jest jak piszę, to sytuacja będzie odwrotna - nie można będzie z pilota ani z kluczyka otworzyć, natomiast będzie mozna zamknąć.
Wówczas centralka centralnego albo do naprawy albo do wymiany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Wrz 2013, 19:45

Probowałem coś pomierzyć ale coś mi za bardzo to nie wyszło wymontowałem centralke i wyglada ona tak :
Zdjęcie
Zdjęcie

Nie moge znalesc schematu do tego ale wiem co trzeba zlaczyc aby otworzyc
Oznaczenia G-Car relay door lock OK9A3 67 740
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso

25 Wrz 2013, 20:49

wygląda to jak przekaźnik podwójny, element wykonawczy układu, sterownie jest gdzie indziej.
Przekaźnik ten powinien mieć stały plus, masę, 2 przewody do siłowników i 2 przewody sterujące.
W czasie spoczynku oba przewody do siłowników są zwarte do masy, po otrzymaniu sygnału sterującego na jednym z tych przewodów pojawia się plus w zależności od tego czy chcemy zamknąć czy otworzyć CZ.
Tu jest schemat CZ do Clarusa z 1995
Zdjęcie
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

02 Paź 2013, 09:58

Wszystko naprawione
kupiłem używany ten przekażnik co dałem fotki wyżej
i wszystko OK !
dzieki wszystkim za pomoc
klasyka
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: kia, fso
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    To już przeszło 30 lat Volkswagen Poznań
    Volkswagen Poznań, który obecnie jest gigantycznym pracodawcą zatrudniającym 9 500 osób i jednym z głównych producentów samochodów w Polsce, narodził się przed trzydziestu laty jako skromny ...