

W trybie zasilania LPG imponować może rekordowo niskie zużycie paliwa – zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km.
"Kia wciąż poszukuje rozwiązań ukierunkowanych na potrzeby i oczekiwania klientów." – mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe – "Picanto ma zaspokajać istniejący popyt na samochód dwu-paliwowy pokazując determinację marki Kia, aby konsumenta europejskiego zadziwiać możliwie najszerszą ofertą produktów." "Z uwagi na bogate wyposażenie za przystępną cenę, Kia Picanto to jedna z najbardziej konkurencyjnych propozycji w klasie ‘city-car’ segmentu A, tak więc spodziewamy się, iż ten mowy model bi-fuel zdobędzie szczególną popularność w krajach, gdzie LPG jest powszechnie dostępny." dodaje Benny Oeyen.

Zmiana paliwa za naciśnięciem przycisku

Silniki serii Kappa produkowane są w Korei, a do ich cech charakterystycznych należy kadłub wykonany z aluminium, odsadzenie wykorbień wału korbowego, bezobsługowy łańcuch rozrządu, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu Dual CVVT oraz niskooporowe sprężyny zaworowe typu "beehive" (stabilizujące pracę zaworów w szerszym zakresie obrotowym).

Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy specjalny przycisk na desce rozdzielczej. Oprócz tego jedyną różnicą we wnętrzu Picanto LPG jest zmodyfikowany panel "zegarów" z dwoma wskaźnikami poziomu paliwa (benzyny i LPG) oraz dwoma kontrolka mi ostrzegawczymi "rezerwy".

Zbiornik i układ zasilania LPG zwiększają masę pojazdu o 51 kg, tak więc w celu utrzymania dynamiki przyspieszenia (0-100 km/h w czasie 14,5 sek.) przełożenie przekładni głównej zostało obniżone o 8,6% (z 4,235 do 4,600 :1). Nie wpływa to na zmianę osiąganej przez "standardowy" model benzynowy 1.0 prędkości maksymalnej 150 km/h.
Zachować wszystkie zalety "zwykłego" Picanto
Nowe Picanto LPG nie traci naturalnie żadnej ze swych licznych zalet, dzięki którym najmniejszy samochód marki Kia stał się tak popularny w Europie, wykazując sprzedaż na poziomie 50.000 szt. rocznie.
Choć znacznie bardziej stylowe, Picanto pozostaje samochodem wielce praktycznym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. Mimo, iż Picanto jest teraz większe i lepiej wyposażone niż poprzednio – to dzięki lepszej inżynierii oraz zastosowaniu w konstrukcji nadwozia stali o dużej wytrzymałości jest lżejsze (w zależności od wersji modelowej) nawet o 10 kg. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 − pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle.

Dane Techniczne Kia Picanto LPG Bi-fuel
Silnik- 1,0 litrowy LPG Bi-fuel o mocy 67 KM
Typ/pojemność: Kappa DOHC (3-cylindrowy, rzędowy), zmienne fazy rozrządu CVVT po stronie dolotowej i wydechowej, 998 cm3
Moc/moment: maksymalny 67 KM (49,3 kW) przy 6200 obr/min; 90,3 Nm przy 3500 obr/min
Emisja CO2: od 97 g/km z systemem ISG
Skrzynia przekładniowa
Manualna/liczba przełożeń: 5
Auto/liczba przełożeń: n/d
Przełożenia
Bieg 1: 3,727
Bieg 2: 1,894
Bieg 3: 1,192
Bieg 4: 0,853
Bieg 5: 0,719
Wsteczny: 3,636
Przekładnia główna: 4,600
Zawieszenie kół jezdnych
Z przodu: niezależne, mocowane do ramy pomocniczej; kolumny MacPherson; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Z tyłu: pół-zależne, zespolona belka skrętna (CTBA), sprężyny śrubowe i amortyzatory gazowe
Układ kierowniczy
Rodzaj: przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektrycznym MDPS (Motor Driven Power Steering)
Liczba obrotów
kierownicy: 3,4 − pomiędzy położeniami skrajnymi
Średnica zawracania: 9,8 m (minimum)
Hamulce
Wspomaganie: pojedynczy siłownik podciśnieniowy ∅ 9-cali (242,6 mm)
Hamulce przednie: tarcze wentylowane ∅ 241 x 18 mm
Hamulce tylne: bębnowe ∅ 180 x 7 mm (wersje modelowe bez systemu ESC); tarcze lite ∅ 234 x 10 mm (z systemem ESC)
Hamulec pomocniczy: mechaniczny, na koła tylne
Koła i ogumienie
Seryjne: 14" x 5,0J stalowe, ogumienie 155/70R13
Opcjonalne:
- 14" x 5,0J stop lekki, ogumienie 165/60R14
- 15" x 5,5J stop lekki, ogumienie 175/50R15
Koło zapasowe: brak; zestaw naprawczy ogumienia
Wymiary zewnętrzne (w mm)
Długość: 3595
Szerokość: 1595 (bez lusterek bocznych)
Wysokość: 1480
Rozstaw osi: 2385
Zwis przedni: 700
Zwis tylny: 510
Rozstaw kół przednich: 1421 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)
Rozstaw kół tylnych: 1424 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)
Wymiary wewnętrzne (w mm) z przodu / z tyłu / z tyłu (3-dr)
Przestrzeń na głowę: 1002 / 962 / 962
Przestrzeń na nogi: 1070 / 820 / 820
Szer. na poziomie ramion: 1290 / 1280 / 1270
Szer. na poziomie bioder: 1225 / 1139 / 1139
Pojemności
Zbiornik paliwa (benzyna): 35 litrów
Zbiornik paliwa (LPG): 27 litrów
Pojemność bagażowa (wg VDA): 152 litry (do linii okien, tylne siedzenia w pozycji normalnej 870 litrów (do linii dachu, tylne siedzenia złożone)
Masy
Minimalna masa własna (kg): 905 (bez kierowcy)
Maksymalna masa własna (kg): 1400
Osiągi
Prędkość maksymalna, km/h 148
Przyspieszenie 0-100 km/h, sek. 14,7
Droga hamowania 41,0 m (tylne hamulce tarczowe), 41,2 m (tylne hamulce bębnowe)
Zużycie paliwa (dane wstępne producenta)
Cykl mieszany, l/100 km: 5,8 (LPG)
Emisja CO2, g/km: 100
Zużycie paliwa z systemem ISG
Cykl mieszany, l/100 km: 5,6 (LPG)
Emisja CO2, g/km: 97
Nadwozie i podwozie
Nadwozie samonośne pięcio-lub trzydrzwiowe, typu hatchback (segment A) o konstrukcji stalowej. Silnik trzycylindrowy, dwu-paliwowy (benzyna-LPG), zabudowany poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni manualnej.
POLECAMY Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP
Cennik na rynku polskim zostanie ogłoszony na jesieni, a auto trafi do salonów jeszcze w tym roku.
źródło: Kia