W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję "dwupaliwową" najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie Samochodowym IAA 2013 Kia Picanto LPG bi-fuel to dla potencjalnego użytkownika zapowiedź jeszcze niższych kosztów eksploatacji i paliwa niż w przypadku konwencjonalnego Picanto z napędem wyłącznie benzynowym.
W trybie zasilania LPG imponować może rekordowo niskie zużycie paliwa – zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km.
"Kia wciąż poszukuje rozwiązań ukierunkowanych na potrzeby i oczekiwania klientów." – mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe – "Picanto ma zaspokajać istniejący popyt na samochód dwu-paliwowy pokazując determinację marki Kia, aby konsumenta europejskiego zadziwiać możliwie najszerszą ofertą produktów." "Z uwagi na bogate wyposażenie za przystępną cenę, Kia Picanto to jedna z najbardziej konkurencyjnych propozycji w klasie ‘city-car’ segmentu A, tak więc spodziewamy się, iż ten mowy model bi-fuel zdobędzie szczególną popularność w krajach, gdzie LPG jest powszechnie dostępny." dodaje Benny Oeyen.
"Dwu-paliwowa" Kia Picanto będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim – ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent. Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Kia Picanto LPG będzie jedynym samochodem na LPG objętym 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta.
Zmiana paliwa za naciśnięciem przycisku Do napędu Picanto LPG zastosowano specjalną odmianę trzycylindrowego 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Aby pracować na LPG silnik korzysta z dodatkowego układu zasilania, składającego się z zaworu elektromagnetycznego, odparowywacza (gdzie płynny LPG przechodzi w stan gazowy po spadku ciśnienia o 0,7 bara), filtr gazu oraz moduł wtryskiwaczy.
Silniki serii Kappa produkowane są w Korei, a do ich cech charakterystycznych należy kadłub wykonany z aluminium, odsadzenie wykorbień wału korbowego, bezobsługowy łańcuch rozrządu, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu Dual CVVT oraz niskooporowe sprężyny zaworowe typu "beehive" (stabilizujące pracę zaworów w szerszym zakresie obrotowym).
Nowa Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa – "normalny" zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów w standardowej lokalizacji przed tylną osią oraz 27-litrowy zbiornik ciśnieniowy LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe. Pojemność ładunkowa bagażnika z siedzeniami tylnymi w pozycji normalnej wynosi 152 litry, a zamiast koła zapasowego Picanto wyposażona jest w zestaw naprawczy ogumienia.
Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy specjalny przycisk na desce rozdzielczej. Oprócz tego jedyną różnicą we wnętrzu Picanto LPG jest zmodyfikowany panel "zegarów" z dwoma wskaźnikami poziomu paliwa (benzyny i LPG) oraz dwoma kontrolka mi ostrzegawczymi "rezerwy".
Zbiornik i układ zasilania LPG zwiększają masę pojazdu o 51 kg, tak więc w celu utrzymania dynamiki przyspieszenia (0-100 km/h w czasie 14,5 sek.) przełożenie przekładni głównej zostało obniżone o 8,6% (z 4,235 do 4,600 :1). Nie wpływa to na zmianę osiąganej przez "standardowy" model benzynowy 1.0 prędkości maksymalnej 150 km/h.
Zachować wszystkie zalety "zwykłego" Picanto Nowe Picanto LPG nie traci naturalnie żadnej ze swych licznych zalet, dzięki którym najmniejszy samochód marki Kia stał się tak popularny w Europie, wykazując sprzedaż na poziomie 50.000 szt. rocznie.
Choć znacznie bardziej stylowe, Picanto pozostaje samochodem wielce praktycznym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. Mimo, iż Picanto jest teraz większe i lepiej wyposażone niż poprzednio – to dzięki lepszej inżynierii oraz zastosowaniu w konstrukcji nadwozia stali o dużej wytrzymałości jest lżejsze (w zależności od wersji modelowej) nawet o 10 kg. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 − pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle.
Dane Techniczne Kia Picanto LPG Bi-fuel Silnik- 1,0 litrowy LPG Bi-fuel o mocy 67 KM Typ/pojemność: Kappa DOHC (3-cylindrowy, rzędowy), zmienne fazy rozrządu CVVT po stronie dolotowej i wydechowej, 998 cm3 Moc/moment: maksymalny 67 KM (49,3 kW) przy 6200 obr/min; 90,3 Nm przy 3500 obr/min Emisja CO2: od 97 g/km z systemem ISG
Przełożenia Bieg 1: 3,727 Bieg 2: 1,894 Bieg 3: 1,192 Bieg 4: 0,853 Bieg 5: 0,719 Wsteczny: 3,636 Przekładnia główna: 4,600
Zawieszenie kół jezdnych Z przodu: niezależne, mocowane do ramy pomocniczej; kolumny MacPherson; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów Z tyłu: pół-zależne, zespolona belka skrętna (CTBA), sprężyny śrubowe i amortyzatory gazowe
Układ kierowniczy Rodzaj: przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektrycznym MDPS (Motor Driven Power Steering)
Liczba obrotów kierownicy: 3,4 − pomiędzy położeniami skrajnymi Średnica zawracania: 9,8 m (minimum)
Hamulce Wspomaganie: pojedynczy siłownik podciśnieniowy ∅ 9-cali (242,6 mm) Hamulce przednie: tarcze wentylowane ∅ 241 x 18 mm Hamulce tylne: bębnowe ∅ 180 x 7 mm (wersje modelowe bez systemu ESC); tarcze lite ∅ 234 x 10 mm (z systemem ESC) Hamulec pomocniczy: mechaniczny, na koła tylne
Koła i ogumienie Seryjne: 14" x 5,0J stalowe, ogumienie 155/70R13 Opcjonalne: - 14" x 5,0J stop lekki, ogumienie 165/60R14 - 15" x 5,5J stop lekki, ogumienie 175/50R15 Koło zapasowe: brak; zestaw naprawczy ogumienia
Wymiary wewnętrzne (w mm) z przodu / z tyłu / z tyłu (3-dr) Przestrzeń na głowę: 1002 / 962 / 962 Przestrzeń na nogi: 1070 / 820 / 820 Szer. na poziomie ramion: 1290 / 1280 / 1270 Szer. na poziomie bioder: 1225 / 1139 / 1139
Pojemności Zbiornik paliwa (benzyna): 35 litrów Zbiornik paliwa (LPG): 27 litrów Pojemność bagażowa (wg VDA): 152 litry (do linii okien, tylne siedzenia w pozycji normalnej 870 litrów (do linii dachu, tylne siedzenia złożone)
Masy Minimalna masa własna (kg): 905 (bez kierowcy) Maksymalna masa własna (kg): 1400
Osiągi Prędkość maksymalna, km/h 148 Przyspieszenie 0-100 km/h, sek. 14,7 Droga hamowania 41,0 m (tylne hamulce tarczowe), 41,2 m (tylne hamulce bębnowe)
Zużycie paliwa z systemem ISG Cykl mieszany, l/100 km: 5,6 (LPG) Emisja CO2, g/km: 97
Nadwozie i podwozie Nadwozie samonośne pięcio-lub trzydrzwiowe, typu hatchback (segment A) o konstrukcji stalowej. Silnik trzycylindrowy, dwu-paliwowy (benzyna-LPG), zabudowany poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni manualnej.
Tak samo opel zapowiedział montaż fabrycznych instalacji lpg w swoich autach. Teraz temat jest na tapecie, bo sporo osób rezygnuje z diesli na rzecz benzyny z docelowym planem założenia lpg.
Jak przygotować się do zakupu używanego Volvo? Porady i wskazówki Zakup używanego Volvo, podobnie jak każdego innego samochodu, wymaga odpowiedniego przygotowania, aby uniknąć potencjalnych problemów. Jakie cechy wyróżniają używane samochody Volvo? Czy możliwe jest kupno auta ...
Skoda Scala z nową koncepcją wnętrza dla samochodów kompaktowych Nowoczesny design, przestronność i funkcjonalność znane do tej pory z samochodów klasy premium – ŠKODA SCALA prezentuje zupełnie nową koncepcję wnętrza dla pojazdów z segmentu A. Emocjonalny język ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki KIA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne KIA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.