Kia Pro Ceed 1.4 benzyna/gaz

16 Wrz 2013, 16:36

Witam. Mam taki problem. Kupiłem nową Kię i po 20.000 km przystosowałem do zasilania gazem. To w Kii automatycznie wiąże się z utrata gwarancji. Po przejechaniu 66 tys.km w czasie jazdy na benzynie poczułem lekkie przydławienie. Byłem zdziwiony, bo świece nowiutkie, przeglądy robione o właściwej porze.Tergo dnia już chodził koślawie i nie chciał pracować na wolnych obrotach. Po zatankowaniu gazu i przejściu na gaz było tak samo. Musiałem przejechać kilkanaście kilometrów, więc pojechałem. Po drodze pojawiła się zółta kontrolka silnika. Umówiłem się na sobotę z mechanikiem, aby podłączył pod komputer i sprawdził, czy sonda Lambda, czy czujnik przepływu powietrza, czy inne urządzenie. Musiałem przestawić auto na parkingu i go chciałem odpalić. Usłyszałem brzydki klekot pod maską :no: :shock: Znam ten dźwięk, bo kiedyś w Iveco pękł mi pasek rozrządu, ale to było podczas jazdy, a tu przy rozruchu. Zawiozłem go do mechanika i okazało się, że tam nie ma paska, tylko łańcuch i że był tak luźny, że rozrząd przeskoczył. Jutro będę wiedział, jakie krzywdy odniosła głowica,zawory, szklanki czy wałek rozrządu. Mechanik powiedział, że hydrauliczny napinacz był całkowicie luźny. Wyglądało to tak, jakby chciał się naprężyć i został na zapadce w połowie, czyli nie zaskoczył. Bez pracy silnika ciśnienie zniknęło i łańcuch przepchnął napinacz do pozycji luzu. Czy to możliwe ? Olej może wypłynąć z napinacza ? Po drodze nie powinien być zawór, który by olej w napinaczy zatrzymał. czy łańcuch może się sam aż tak wyluzować ? Mechanik zapewne naprawi głowicę i co dalej. Przecież za chwile może być powtórka. Czy wymienić też napinacz ? Nie sądziłem, że takie problemy mogę mieć z silnikiem po 66 tys. km :evil: :/
bodzio1962
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 06 1977
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Kia Pro Ceed
Silnik: 1.4 benzyna
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Wrz 2013, 16:43

bodzio1962 napisał(a):czy łańcuch może się sam aż tak wyluzować ?


Tak, ale generalnie po takim przebiegu nie powinien, może to raczej być wina napinacza który nie dostatecznie go naciągał.

bodzio1962 napisał(a):Czy wymienić też napinacz ? Nie sądziłem, że takie problemy mogę mieć z silnikiem po 66 tys. km


Wymienić.
Zdarza się mój znajomy miał BMW 3.0d i pękł mu łańcuch, a przebieg miał oryginalny i niecałe 200tyś..
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5293
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

17 Wrz 2013, 20:13

Od mechanika mam już większy pakiet informacji. Okazało się, że łańcuch zużył się bardzo nierównomiernie i w pewnych odcinkach jest luźny a w pewnych ciaśniejszy. Od pewnego czasu słyszałem dziwne falowanie szumu w silniku lub gdzieś z przodu, ale składałem to na łożysko w kole, które rzeczywiście szumi. Ten falująco naprężający się łańcuch mógł rozwalić napinacz. Trzeba będzie wymienić 8 zaworów ssących, łańcuch, napinacz + uszczelki pod głowicą, pokrywą zaworów i kolektorem. Na szczęście wszystko wydarzyło się przy uruchamianiu silnika i tłoki, szklanki, wałek rozrządu i mostki są nie uszkodzone :mrgreen:
bodzio1962
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 06 1977
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Kia Pro Ceed
Silnik: 1.4 benzyna
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

17 Wrz 2013, 20:53

Sprawdź czy w tym napinaczu jest sprężyna, bo współcześni konstruktorzy np VW wymyślili nowe napinacze bez sprężyny i silniki się rozlatują po gwarancji. Napinacz montujemy odpowietrzony i kupujemy markowe oleje z pewnego źródła. Należy też sprawdzić kliny na wałach czy któregoś nie ścięło i czy wałek rozrządu nie ma przekręconych krzywek.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

02 Lip 2014, 03:57

Witam serdecznie!
Od jakiegoś czasu zacząłem mieć problemy z moja Kia pro cee'd. Mam taka samą wersje i takie same problemy! Objawy i usterka identyczna!(tak jakby to było rolą inżynierów;) )
Napinacz rozrządu, a co za tym, cała reszta.
Wszystko zostało naprawione, a kontrolka silnika nadal się pali. Byłem już u nie jednego mechanika, kontrolka była wygaszana i było wszystko OK, jakby silnik żwawiej chodził lecz niestety po krótkim czasie znów zapaliła się kontrolka silnika. Wyskakuje błąd sondy lamba, a to dziwne bo i ta była wymieniana na nową.
Na niskim biegu potrafi robić mi tzw kangurki, czyli zrywać lekko przy ruszaniu, jakby przerywać.
Dodam jeszcze, że tylko czasami odpali mi jak żyleta, a tak to muszę go troszkę piłować zanim załapie. Świece były wymieniane.
Odgrzewam ten temat bo nie mam pojęcia co może być powodem tej usterki, a mam wrażenie, że jak wjadę do salonu to zaśpiewają mi kosmiczną kwotę.

Z góry dziękuję za pomoc!
ihhhaa
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Kia pro cee'd
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG

03 Lip 2014, 10:29

Myslę, ża sonda jest raczej ok. A błąd sondy jest wynikiem innego problemu. Można zacząć od analizatora spalin - być może coś nie tak jest ze składem mieszanki. Warto też zainteresować się iskrą na świecach, filteem paliwa i powietrza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 2000GT Convertible
    Trudno znaleźć bardziej stylowego i pożądanego klasyka z Japonii niż Toyota 2000GT. Opływowe nadwozie z długą maską, szprychowe felgi i otwierane światła nadają jej wyjątkowego charakteru. A status pierwszego supersamochodu ...

05 Lip 2014, 11:23

To prawda,ikonka silnika potrafi się palić gdy wszystko jest ok ale np. dopływ powietrza do silnika jest utrudniony,nad tym czuwają czujniki,którymi silniki współczesne są wręcz oblepione.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Lip 2014, 18:31

Dokładnie tak. A to, że kontrolka oznacza błąd czujnika, wcale nie oznacza, że ów czujnik jest padnięty. Poprostu normalnie pracuje, wykrywa nieprawidłowości i reaguje zaświecając kontrolkę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2014, 13:28

Dzięki! Faktycznie może być to coś związanego z dopływem gazu bądź powietrza. Chociaż czy to może być też coś z mieszanką gazu (LPG)? Może gazownik ustawił złą mieszankę i przez to wyskakuje problem?
ihhhaa
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Kia pro cee'd
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG