Kia Retona 2.0 TD , zaczynają falować obroty i dymi czarno

31 Lip 2013, 22:13

Witam
Postanowiłem zwrócic sie do Was z moim problemem dotyczący auta kia retona 2.0 td .Ogólnie autko sprawia frajdę mnie i dzieciom , ale pojawił się problem , który przysparza trudności w poruszaniu się po bocznych drogach i szlakach. Najczęściej po wpadnięciu w jakąś dziurę z rury wydechowej zaczyna dymić mocno na czarno i obroty zaczynają falować tak około +600 do 1000 obrotów równomiernie w górę i dół , po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy do następnej dziury (sporadycznie zdarza się to i na równej nawierzchni ale droga dziurawa wywoła usterkę na bank).Nie robiłem jeszcze diagnostyki silnika bo nie mogę spasować się terminem z serwisem kii .Ten silnik to coś z mazdy 626(ale nie wiem czy oryginał czy może koreańce coś tam pomajstrowały , montowany był też w sportage 1.
Teraz mały żart : "pocieszny" help me :):):)
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Wrz 2013, 18:33

hmm , przeszło samo ,od 2 tygodni objawy nie występują hehehehehe
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2013, 19:16

mam dokładnie ten sam problem, dymi i falują obroty po wpadnięciu w dołek..., podejrzewam wiązkę elektryczną dochodzącą do pompy paliwa - niby poruszanie nią pomaga, ale czy na pewno? A jak u ciebie problem nie wrócił, czy ew. ustaliłeś co było powodem tej usterki?
Michu2013
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 12 1987
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Lis 2013, 18:06

cóż, nic nie mogę dodać, przeszło i objawy już nie występują , chwała reni za to :)
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Gru 2013, 20:14

nie miałeś brudnego układu paliwowego w czasie tych zakłóceń... bo ja zacząłem podejrzewać, że przyczyną okresowego dymienia i wzrostu obrotów może być zasysanie "syfów" ze zbiornika, zauważyłem, że po założeniu nowego filtra (tego przezroczystego przelewowego) - mam go przed filtrem metalowym - przez pewien czas wszystko jest ok, a po zassaniu jakichś farfocli zaczynają wariować obroty i dymi Ciuekawe czy moje podejrzenia są słuszne... :o
Michu2013
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 12 1987
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2014, 18:48

Panowie czy Kia Retona dawała by rade w lekkim terenie? ma reduktor?
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001

24 Sty 2014, 23:36

Jak zdejmiesz je ten wyrób zderzako podobny z przodu to nawet w nie takim lekkim. Poszukaj w necie Australijczycy zrobili z niej całkiem zgrabne auto.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

31 Sty 2014, 10:08

Jak założysz przyzwoite opony to ci szczęka opadnie , bestia idzie jak czołg hehehe
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2014, 17:50

Witam.I jak obroty dalej falują?mam ten sam problem.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona

04 Lis 2014, 21:39

u mnie sporadycznie falują , nie mam kiedy się tym zająć bo ostatnio wybuchła mi chłodnica - musiałem wymienić , szlifować głowice bo się wygła od temperatury , przy okazji wymieniam łożyska w skrzyni i całe sprzęgło - w ogóle po szlifie auto jest wyraźnie zamulone - nie wiem czy silnik nie został za bardzo przegrzany - mam nadzieję , że kończy się sprzęgło albo turbina - ewentualnie poszukam bloku na alledrogo - jak skończę z tym to dopiero będę się martwił o to falowanie , na razie dla mnie to najmniejszy problem na dzień dzisiejszy,
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Lis 2014, 21:38

A i przypomniało mi się , że kiedyś czytałem na niemieckiej stronie , że szarpanie silnika spowodowane zostało poprzez dołożenie dodatkowej elektroniki w układzie pompy wtryskowej , aby spełnione były normy emisji spalin i jedyne co mozna by zrobic to wypirdzielić tę elektonikę , ale ja nie wiem jak to zrobić.
Jak ktoś chce poczytać to tu mam link
http://www.autobild.de/artikel/gebrauch ... 58293.html
a jak ktoś coś wymyśli to niech tutaj napisze , sam chętnie poczytam.
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Gru 2014, 17:16

Witam.Sprawdziłem swoją retone.Te dymienie i falujące obroty to wina pompy a dokładnie nastawnika.Ja u siebie wstawiłem mechaniczna pompe,wyzuciłem cała tą elektronike.Jazda próbna wyszła ok.Teraz zrobie jeszcze głowice i we wtorek odbieram autko.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona

12 Sty 2015, 16:18

hej norman04
mógłbyś dokładniej opowiedzieć o tym zabiegu - znaczy co wywaliłeś , a co musiałeś dołożyć(jakieś wiązki elektryczne , moduły czy co )
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2015, 17:12

Sam tego nie robiłem,zapłaciłem i tyle.Będe w tygodniu u mech to spytam dokładniej.Tyle co wiem to ze została włożona pompa od mazdy 626.Przeróbek było mało.Linke do gazu trzeba było przerobic i zapałił sie check.Zadne moduły nie były dokładane.Jak chcesz to moge porobic fotki i zobaczysz jak to wygląda.Nastawnik można naprawić za 1500-1800 zł,ja kompletną pompe kupiłem za 600.Jak na razie wszystko jest ok.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona

15 Sty 2015, 16:17

Witam.Dopytałem mechanika.Pompa od mazdy 626,mechaniczna starszego typu bo byłe też elektroniczne.Wywalamy naszą i wstawiamy mechaniczną.Całą elektronikę odpinamy.Trzeba też przerobić linkę gazu.Omijamy ten mechanizm z przodu gdzie wchodzi linka,nie wiem jak on się fachowo nazywa.O i jeszcze trzeba podłączyć zasilanie do pompy,jeden kabelek do elektrozaworu.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona