Najpierw sam wymigałem błędy, potem była wizyta w serwisie KIA, a teraz znowu wymigałem błędy. Taka była kolejność, przy czym wszystko było rozciągnięte w czasie. Pierwsze sprawdzenie i wizyta w serwisie były w czerwcu a ponowne sprawdzenie zrobiłem przedwczoraj. W międzyczasie auto dostało parę nowych części, między innymi te które po pierwszej diagnozie wyszły w błędach (pisałem wcześniej).
Na przykład błąd pokazywał problem z czujnikiem położenia przepustnicy. Czujnik wymieniłem na nowy oryginalny KIA a błąd dalej się pojawia
A to jest lista błędów które ostatnio mi wyszły. Te które rozszyfrowałem przetłumaczyłem a w nawiasie umieściłem opis po angielsku
01 - ?
12 – czujnik położenia przepustnicy (Throttle Position Sensor)
23 - ?
09 – czujnik temperatury cieczy chłodzącej (Engine Coolant Temperature Sensor)
86 - ?
14 – czujnik ciśnienia atmosferycznego (Atmospheric Pressure Sensor)
25 – elektrozawór regulatora ciśnienia (Pressure Regulator Control Solenoid Valve)
34 – elektrozawór biegu jałowego (Idle Speed Control Solenoid Valve)
98 - ?
31 - ?
06 - ?
02 – brak sygnału? (Distributor no Signal)
49 – usterka zasilania grupy 2 wewnątrz ECU. Zawór biegu jałowego uszkodzony lub uszkodzone zasilanie ? (Power Stage Group 2 Malfunction (inside ECM). Idle Speed Control Valve Failure or Damaged Power Stage)
50 - ?
Jeśli ktoś wie co oznaczają nieopisane kody to proszę o informację
Czy Atmospheric Pressure Sensor to czujnik określany jako MAP (Mainfold Air Pressure Sensor)?
Dodam jeszcze że gdzieś wyczytałem że kody błędów powinny być wyświetlane od najmniejszego do największego, a tu jest 23 a potem 9. Nic tu nie pasuje
[ Dodano: 3 Październik 2010, 16:08 ]Dzisiaj zrobiłem tak:
-odłączyłem TPS (ten potencjometr od gazu) - przekręciłem kluczyk i
kontrolka check engine zaświeciła się
-odłączyłem czujnik MAP (Mainfold Air Pressure Sensor) i check engine zaświeciła się
Wygląda jak by ECU działało prawidłowo
Co prawda odłączenie zaworu EGR nie zgłasza błędu, ale być może tak ma być - ewentualnie jak by ktoś sprawdził na swojej Kijance, będę wdzięczny
Potem zrobiłem kasowanie pamięci poprzez zwarcie do masy pinu A złącza DLC
A następnie zwarłem Q i S by sprawdzić błędy - i wymigało dokładnie te same błędy co podałem wcześniej
No i dalej nie mam pojęcia o co tu chodzi?
A może wszystko jest OK?
A może faktycznie coś z pamięcią błędów w ECU? Może błędy się nie kasują tylko jak gdyby są po kolei zapisywane w pamięci i tam zostają? Może zwarcie A do masy nic nie daje to znaczy nie kasuje pamięci błędów?
[ Dodano: 20 Październik 2010, 14:54 ]Nikt nie pisze więc znowu sam kontynuuję
Więc ten czujnik ciśnienia atmosferycznego to MAP Sensor/czujnik
Na włączonym silniku, na biegu jałowym podłączyłem woltomierz i pokazuje 1,95-1,99V
Nie mam danych odnośnie akurat mojego czujnika MAP, ale wiem że przy innych 2V właśnie jest w takiej sytuacji. Zwiększając obroty napięcie wzrastało - pomiar robiłem jak się później okazało przy przeciekającym przewodzie powrotnym paliwa z wtryskiwaczy, więc test będę musiał powtórzyć. No i na razie nie mam pompki z czujnikiem ciśnienia
Dodatkowo na próbę odłączyłem czujnik ECT temperatury cieczy chłodzącej i check engine się zapaliła.
Odłączyłem czujnik temperatury powietrza umieszczony w intercoolerze i kontrolka nie zareagowała - czy to jest normalne?
Zmierzyłem jego oporność i była ok. 3000 ohmów.