Kia Rio II CRDI - problem z pompą hamulcową

18 Maj 2021, 11:39

Witam wszystkich, piszę do Państwa w bardzo nietypowej (?) sprawie. Otóż jakiś tydzień temu podczas przeglądu wypadła mi dziura w przewodzie hamulcowym. Mój zwyczajowy warsztat był obłożony 2 tygodnie do przodu, znalazłem inny w pobliżu z dobrymi opiniami, zaniosłem tam kluczyki, opisałem problem, pojechałem do domu.
Tydzień z hakiem później auto nadal stoi w warsztacie, najpierw był problem z odpowietrzeniem przewodów, potem się okazało że pompa nie daje ciśnienia, bieżący kłopot jest taki, że ponoć nie da się zamówić pasującej pompy, przysłali im z hurtowni już 4 i żadna nie działa bo brakuje jakiegoś czujnika.
Mówiąc wprost, nie znam się, żyję z naprawiania innego rodzaju maszyn i w aucie nie grzebię bo nie mam czasu. Czy jest na tym forum ktoś, kto mógłby mi prostymi słowami wytłumaczyć na czym polega trudność i jak mogę pomóc mojemu nowemu mechanikowi oddać mi auto w jakimś rozsądnym terminie? Ktoś się w ogóle spotkał z podobnym problemem? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki!
XVII
Nowicjusz

18 Maj 2021, 12:24

Jak miałeś tą dziurę to hamulce działały poprawnie po wciśnięciu pedału hamulca? Skoro dowiedziałeś się o tym na przeglądzie to przypuszczam że po hamowaniu nie zauważyłeś różnicy.

Nie wiem jaki to warsztat ale tu pompa raczej by dała wcześniej oznaki problemów, a nie przy samej wymianie przewodu chyba że ją zapowietrzyli i nie potrafią odpowietrzyć prawidłowo układu. Ciężko tak gdybać co tam mogło się stać.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

18 Maj 2021, 18:10

Hamulce działały poprawnie jeszcze jak wjeżdżałem na stację, za to jak wsiadłem do samochodu już po odbiorze papierka itd. to nie działały praktycznie wcale. Zgaduję że gwałtowne hamowanie w trakcie przeglądu rozwaliło przewód na amen.
XVII
Nowicjusz

19 Maj 2021, 11:44

XVII napisał(a):Zgaduję że gwałtowne hamowanie w trakcie przeglądu rozwaliło przewód na amen.
a płyn wyciekł?