Witam mam problem z odpalaniem zimnego silnika nawet przy 20st.
Muszę przekręcić kluczyk około 20 razy zanim zaskoczy, wtedy nie pracuje regularnie na biegu jałowym, samochód się cały trzęsie.
Samochód jest wyposażony w instalację gazową, ale jest odpalany na benzynie. Wątpię aby instalacja gazowa miała coś z tym wspólnego.
Może kwestia leży w układzie zapłonowym (nowe świece już są, zamierzam wymienić kable zapłonowe). Co może jeszcze wpływać na ten stan ?
Jeśli miał ktoś podobne problemy z tym modelem samochodu lub wie w czym może tkwić problem to proszę o każdą radę.
Swego czasu długo i namiętnie walczyłem z podobnymi objawami w swojej kijance. Kosztowało mnie to pare stów jeśli chodzi o same wydatki - własnej pracy, kombinowania, nie przespanych nocy nie liczę... I powiem tak: wiele rzeczy mogło paść począwszy od czujnika temperatury płynu chłodzącego poprzez czujnik położenia przepustnicy, przepływomierz i pare innych dupereli, które jak się okazuje mają ogromny wpływ na pracę silnika. Ale na początek to sprawdź pompę paliwa. Powinna dawać ciśnienie tak pod trzy bary. Jak tyle daje to ok - szukamy dalej...
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
czesc od roku jestem posiadaczem sportage 1995 2.0 16v tez mam gaz i dokladnie ten sam problem z odpalaniem bardzo prosil bym o pomoc co wymieniac bo swiece mam nowe kable tez dodam ze po odlaczeniu akumlatora auto kasuje bledy i zapala super ale tylko pare razy a co do twojego przypadku to jeszcze moze byc tak ze masz zle ustawiony gaz a wiem ze jest taka opcja ze sterownik sam sie przestawia do innych parametrów które czyta przy spalaniu gazu a potem przy rozruchu zadaje takie same bezynie ktorej moze wtedy dozowac za duzo igo przylewa lub za malo i nie moze za lapac mozesz odlaczyc akumlator na chwile ewentyalnie przylozyc kleme + do masy jesli po podlaczeniu zapali ladnie to znaczy ze najprawdopodobniej padl jakis czujnik i pojawia sie blad a wpiecie do kompa nic nie daje mam znajomego w serwisie i nie odczytal zadnych bledów ! a jesli sie uporales z tym problemem to moze masz ochote podzielic sie jakie byly usterki ja tez chetnie pomoge przy ewentualnych innych klopotach
Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury płynu chłodzącego - tego od komputera.Jest on odpowiedzialny między innymi za włączanie i wyłączanie ssania.A objawy,jakie opisujesz,wskazują na brak ssania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Objawy mogą wskazywać na wiele róznych czujników/podzespołów. Z kijanką jedno jest pewne - nie ma nic pewnego. Czujnik owszem - można sprawdzić (znajduje się on w obudowie termostatu po prawej stronie patrząc od przodu), ale najprawdopodobniej wszystko będzie z nim w porządku. Może po świętach poszukam w danych technicznych jaką oporność powinien on mieć na zimnym i na gorącym silniku. Dodatkowo można spróbować zrobić diagnostykę na podstawie kodów błyskowych - z tym, że to też może okazać się mylące. U mnie na ten przykłąd uparcie wybłyskiwało błąd przepływomierza i sondy lambda podczas gdy padnięta była pompa paliwa, uszkodzone okablowanie czujnika położenia przepustnicy, zapchany jeden wtryskiwacz i coś z podciśnieniami - takie klocki...
Moja rada - sprawdź najpierw ciśnienie jakie daje pompa paliwa, potem czujnik termiczny od ssania - jak nie znajdziesz tam usterek to wtedy diagnostyka kodami i szukanie co dalej...
I przygotuj się psychicznie bo ta [najstarszy zawód świata] potrafi nieźle człowieka sponiewierać. Wiem co mówię - kijankę mam już 6 lat.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
dzieki zaraz po swietach wezme sie za sprawdzanie pompy i tego czujnika z tym ze on powinien dawac chyba odpowiedni opor przy roznych temperaturach gdybys znal te parametry to napisz z gory dziekuje a z cierpliwoscia to juz u mnie krucho bo ze 3 miesiace z tym walcze swiece kable mycia przepustnic i inne takie pierdoly juz po robilem ale bez zadanego rezultatu ! Zdrowych i wesołych swiat oraz lepszego nowego roku szczegolnie bez problemow z kijankami
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Silniki elektryczne Toyoty będą tańsze dzięki nowej technologii Toyota opracowała pierwszy w świecie, odporny na wysoką temperaturę magnes o obniżonej zawartości neodymu. Magnesy neodymowe stosowane są w silnikach elektrycznych, w tym w silnikach dużej mocy używanych w pojazdach elektrycznych, ...
Spróbuj zrobić tyeż tak,że jak skądś przyjedziesz,to zanim zgasisz silnik,przełącz zasilanie na benzynę i niech silnik kilka sekund na niej popracuje.I wtedy go zgaś.No i po np. godzince czy jak już silnik będzie zimny,to spróbuj go uruchomić na benzynie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
hej kupiłem nowy czujnik stary miał troche inne parametry zmieniłem skasowałem błedy i co dalej kicha szarpie i smierdzi ciezko przepalic jakos zimny silnik nawet bym powiedział ze na cieplym po odstaniu chwili tez jakby chwile na jeden nie chciał chodzic czy moze ktos podac jak sprawdzic tymi kodami błyskowymi jak je wywołac i rozszyfrowac? prosze o pomoc bo zaczyna mnie to powaznie meczyc kupe czasu nerwów juz poswiecilem temu pasowało by sie z tym uporac zima jest mozna by fajnie gdzies pojezdzic a tu na sama mysl o zapalaniu czlowiekowi rece opadaja
mam pytanie czy umie ktoś rozszyfrowac błąd 15 i 17 są takie same tylko te mi wyżuca "Heated oxygen sensor (HO2S)" wiem ze to niemusi być ta usterka ale chyba zaczne robić wszystko co tylko bedzie mozliwe bo zaczyna mnie to naprawde kosztować mnustwo czasu i cierpliwości
KIa sportage 2.0 DOHC EGI 2000rok witam jak chyba większość posiadaczy kijanek borykam się z tym samym objawem a mianowicie problem z odpalaniem zimnego silnika przeglądałem już tysiące stron o tej tematyce i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to co by mogło być nie tak jeśli ja wymieniłem już wszystkie czujniki filtry sprawdziłem komputer ciśnienie pompy wtryski cewki i dalej nie ma efektu pali tylko powyżej 2000 obrotów ale jazda jest możliwa wtedy gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę gdy jes ciepły pali na rys i chodzi na wolnych obrotach normalnie jest ktoś kto mógł by to jakoś racjonalnie wyjaśnić
Ja zmieniłem czujnik temperatury,świece, kable mam dobre, a odpala na zimnym silniku jakby bez ssania, silnik szarpie jakby chodził na 3 gary, nawet jak się już zagrzeje, to silnik kuleje, a gdy ściągnołem wężyk podciśnienia z regulatora ciśnienia, obroty poprawiły się, chodzi równo, fajnie, nie wiem jeszcze jak będzie odpalał na zimnym, ale to może być ten regulator ciśnienia. dam znać jeszcze jak odpala rano. A czy może mieć też jakiś wpływ wycięcie kata ?
Moim zdaniem może,ale głowy nie daje. Daj znać jak jest z odpalaniem rano,będziemy czekać na odpowiedź na forum,chociaż wątpie aby zaskoczyło tutaj coś nowego.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.