KIEDY NALEZY ZMIENIĆ OPONY NA NOWE??

29 Lip 2012, 11:37

Witam jestem młodym kierowcą jednakże staram sie dbać o bezpieczeństwo swoje i innych, zawsze zmieniam opony gdy bieżnik dojdzie do wypukłej kosteczki, tzw ogranicznik ostatnio spotkałem sie ze znajomymi i wrecz smiali sie ze mnie że uprawiam ''burżuazję'' jesli chodzi o opony ponieważ można na nich jeszcze dobrze posmigac a ja odrazu kupuje nowe... Czy gdy guma sie zedrze do ogranicznka nalezy zmienic opony czy faktycznie można na nich jeszcze jezdzić, jesli tak to do jakiego momentu (moj teść smiga aż druty nie wyjdą :)
RomualdPLN
Początkujący

Prawo jazdy: 09 06 2009
Auto: OPEL ASTRA ll CABRIO BERTONE:)

29 Lip 2012, 13:28

kosteczka jest na wysokości 1.6mm czyli tyle ile minimum musi być bieżnika żeby policja nie mogła się do nich przyczepić,dobrze robisz że wymieniasz opony kiedy bieżnik jest równy z kosteczką bo tak według prawa powinno być i dla bezpieczeństwa też.ja robię tak samo,lepiej wydać kasę szybciej na nowe opony bo i tak trzeba predzej czy później kupić a bezpieczeństwo najważniejsze i mandat dostaniesz jak będziesz ścieral opony jak koledzy to koszt będzie taki sam jak nowe opony :)
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Lip 2012, 11:21

Rzeczywiście 1,6 mm to jest prawne minimum, choć nie widziałem jeszcze policjanta z linijką mierzącego oponę :) Jak będziesz jeździł na suchej nawierzchni to pewnie nie odczujesz różnicy, ale….. na mokrej nawierzchni jest zupenie inaczej. Skraca się droga hamowania, ryzykujesz poślizg (aquaplanning), auto już nie trzyma się drogi. Można powiedzieć, że bezpieczeństwo zmniejsza się z każdym millimetrem .