W 2015 roku polski kierowca wyścigowy Maciej Dreszer będzie ścigał się wyścigową wersją BMW M235i. Samochód z sześciocylindrowym turbodoładowanym silnikiem w układzie rzędowym o pojemności 3 litrów i mocy 333 koni mechanicznych oferuje znakomite warunki do ścigania. Auto posiada bardzo szybką skrzynię biegów, płytkowy dyferencjał o ograniczonym poślizgu, ogromne hamulce i doskonałą aerodynamikę. Niezawodność potwierdziły starty pierwszych modeli M235i na Nürburgringu i torze w Dubaju. Samochód, którym w tym sezonie będzie pojedzie Dreszer to jedna z zaledwie 20 wyścigówek zbudowanych do dzisiaj na bazie modelu M235i.
Poza nowym samochodem w tym sezonie, nowe będą też tory wyścigowe - Maciej będzie ścigał się na słynnych obiektach w Belgii i Holandii - Spa, Zolder i Zandvoort w pucharze BMW Clubsport Trophy. Pierwszy wyścig już 4 kwietnia na torze w Spa. Cały sezon startów na torach Beneluxu (łącznie siedem wyścigów) uzupełnią starty na Nürburgringu w wyścigowej serii VLN, do której Maciej wraca jako mistrz i nadal najmłodszy zawodnik, który wygrał zawody na tym torze.
Ale to nie koniec - w planach na ten rok są też starty w prestiżowych wyścigach długodystansowych. W styczniu 2015 roku Maciej Dreszer wystartował w bliskowschodnim klasyku - 24-godzinnym wyścigu na torze Dubai Autodrome w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kolejną próbą zmierzenia się z długim dystansem będzie start już w ten weekend w 12-godzinnym wyścigu na należącym do Scuderia Ferrari torze w Mugello pod Florencją. Maciej wystartuje w barwach znanego niemieckiego teamu Securtal Sorg Rennsport, który od lat związany jest z marką BMW. Start w Mugello będzie świętną okazją do poznania nowego samochodu ale nie tylko - team Sorg Rennsport jadzie do Włoch walczyć o zwycięstwo i Maciej ma w tym pomóc. Sportowy cel to przede wszystkim poznanie możliwości nowego auta, wykorzystanie wszystkich jego możliwości podczas treningów i kwalifikacji, a potem realizacja zadań zespołu z marzeniami o podium.
Trochę historii o kierowcy 19-letni Maciej Dreszer to jeden z najbardziej utalentowanych młodych kierowców wyścigowych w Europie. W 2014 roku Tarnowianin zwyciężył w cyklu zawodów długodystansowych GT86 Cup na niemieckim Nürburgringu, startując w barwach utytułowanego niemieckiego zespołu Doerr Motorsport, którego barwy reprezentuje m.in. Kevin Estre, fabryczny kierowca McLarena. Maciej został także, indywidualnie, wicemistrzem Europy wyścigów górskich FIA CEZ Hill Climb Trophy (grupa N+2000). W 2014 roku jako kierowca wyścigowy przeszedł do historii - został najmłodszym zawodnikiem w historii toru Nürburgring, najmłodszym który wygrał wyscig na tym torze oraz najmłodszym uczestnikiem 24-godzinnego wyścigu ADAC Zurich 24 Rennen na Nürburgringu.
Ubezpieczenie samochodu OC z promocją zwrotu 130zł Bezpieczeństwo na drodze jest niezwykle istotne, niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym kierowcą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z jazdą samochodem. Wiedząc, jak ważne jest zabezpieczenie swojego pojazdu i wszystkich ...
VII Eliminacja Wojny Północ-Południe / relacja W ubiegłą sobotę odbyła się największa do tej pory eliminacja cyklu Wojna Północ-Południe. Areną zmagań zawodników było katowickie Summer Cars Party, które przez 6 lat swojego istnienia urosło do rangi ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki BMW. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne BMW
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.