Kilka pytań. Jaki olej do silnika? Niedziałająca zmieniarka...

17 Sty 2019, 09:21

Dzień dobry,

Stałem się - jak na razie - szczęśliwym posiadaczem Cadillaca CTS z roku 2005. Benzynowy silnik o pojemności 2.8 z instalacją gazową. Skrzynia manualna.

Moje pytania są następujące:

Stoję przed wymianą filtrów i oleju w silniku. Producent zakłada aby lać 5W30 natomiast widzę na karteczce ostatnio wlany olej 10W40. Jaki olej kupić?

W samochodzie jest 6 płytowa zmieniarka CD. Przy 6 płytach w środku wyskoczył komunikat Initialising CD i nic się nie dzieje, nie reaguje przycisk EJECT ani LOAD ani obydwa na raz. Nie próbowałem szczerze mówiąc jeszcze odłączać aku na parę minut.... Jakieś pomysły? Przez miesiąc działało wszystko bez zarzutów.

Ostatnie pytanie dość trywialne, jakoś nie mogę znaleźć równoznacznej odpowiedzi. Co jaki czas albo ilość przejechanych kilometrów należy zrobić przegląd isntalacji LPG aby nic nie zaskoczyło mnie podczas eksploatacji?

Dziękuję bardzo za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam!
zombifikacja
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 17 Sty 2019, 09:54

    Co do oleju, zrobic płukanie i zalać taki jak zaleca producent.
    Co go gazu przegląd i wymiana filtra zalecana co roku
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16699
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    17 Sty 2019, 11:05

    Kao napisał(a):Co do oleju, zrobic płukanie i zalać taki jak zaleca producent.
    To dobre rozwiązanie.

    zombifikacja napisał(a):W samochodzie jest 6 płytowa zmieniarka CD. Przy 6 płytach w środku wyskoczył komunikat Initialising CD i nic się nie dzieje, nie reaguje przycisk EJECT ani LOAD ani obydwa na raz. Nie próbowałem szczerze mówiąc jeszcze odłączać aku na parę minut.... Jakieś pomysły? Przez miesiąc działało wszystko bez zarzutów.
    Podaj może info jaki to model zmieniarki? Czy masz w niej jakieś płyty? Być może magazynek zblokował się i tu odłączenie zasilania może pomóc choć może być konieczna ingerencja do wnętrza zmieniarki.

    zombifikacja napisał(a):Co jaki czas albo ilość przejechanych kilometrów należy zrobić przegląd isntalacji LPG aby nic nie zaskoczyło mnie podczas eksploatacji?
    Min. raz w roku tak jak wspomniał wyżej @Kao lub co około 10tkm. Wtedy instalacja powinna służyć długo i bezawaryjnie.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    17 Sty 2019, 11:19

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

    Na czym dokładniej polega takie płukanie? Jakąś specjalną cieczą? jakimś olejem?

    Niestety nie znam dokładnego typu zmieniarki. Wiem tylko że cały system nagłośnienia jest z BOSE i był instalowany właśnie w modelu CTS 2002-2008.

    Liczę się z tym, że trzeba będzie zdemontować całą zmieniarkę i odblokować coś ręcznie, zastanawiam się tylko czy po wyjęciu płyt manualnie zmieniarka będzie dalej działać prawidłowo...
    zombifikacja
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    17 Sty 2019, 11:26

    zombifikacja napisał(a):Na czym dokładniej polega takie płukanie? Jakąś specjalną cieczą? jakimś olejem?
    Są do tego specjalne preparaty np. Liqui Moly LM2662 PRO-LINE https://allegro.pl/liqui-moly-lm2662-pr ... 56118.html. Instrukcję masz na puszcze. Zalewasz do starego oleju, włączasz silnik i zostawiasz na wolnych obrotach na 10-15min. po czym wyłączasz spuszczasz cały olej i zalewasz nowy :) to tak w skrócie.
    zombifikacja napisał(a):Liczę się z tym, że trzeba będzie zdemontować całą zmieniarkę i odblokować coś ręcznie, zastanawiam się tylko czy po wyjęciu płyt manualnie zmieniarka będzie dalej działać prawidłowo...
    Nic na się :) spróbuj zajrzeć przez miejsce ładowania płyt czy czasem nie widać jakiejś zablokowanej płyty, zanim ją wyjmiesz spróbuj odłączyć zasilanie na jakiś czas być może pomoże. Zmieniarki po takiej operacji zazwyczaj sprawdzają które magazynki mają zapełnione przekładając płyty.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    28 Maj 2019, 08:02

    Sorry, że z takim opóźnieniem ale może komuś się przyda.
    Zacięta zmieniarka CD zaczęła "żyć" po odłączeniu przewodów od akumulatora na kilka minut i ponownym podpięciu.
    Dziękuję za podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    zombifikacja
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW Z4: roadster przyszłości
      Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...
      Hybryda do ostrej jazdy - Lexus RC 300h F Sport
      Nadchodzą ciężkie czasy dla miłośników ostrej jazdy – coraz więcej krajów zapowiada wprowadzenie ograniczeń dla samochodów z napędem konwencjonalnym. Są jednak samochody, które łączą ekologiczny ...

    28 Maj 2019, 11:58

    zombifikacja napisał(a):Sorry, że z takim opóźnieniem ale może komuś się przyda.
    Lepiej późno niż później :mrgreen:
    Najważniejsze że zmieniarka zaczęła żyć. Generalnie wystarczyło pewnie odłączyć zasilanie od niej ponieważ zmieniarki zawsze po podłączeniu zasilania sprawdzają ile mają płyt to muszą "przetasować" magazynek i jeżeli nic nie jest zblokowane to powinno wszystko wrócić do normy tak jak u Ciebie :ok:
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!