Kilka pytań początkującego

03 Maj 2009, 19:11

Chce zmienic auto, rozgladam sie za czyms z instalacja gazowa, w zwiazku z tym mam kilka pytan. Pytania beda na poziomie bardzo poczatkujacym poniewaz z gazem w samochodzie nie mialem nigdy do czynienia.

Po pierwsze, jak sie ma ekonomicznosc samochodu z instalacja gazowa na krotkich trasach? Czy zaraz po odpaleniu jezdzi sie na gazie czy silnik trzeba grzac na benzynie i "przelaczyc sie" w trakcie jazdy

Po drugie, jak takie "przelaczenie sie" wyglada?

Po trzecie, czy kontrolka w samochodzie pokaze mi kiedy konczy sie gaz czy kiedy benzyna? A moze jedno i drugie?

I po czwarte, czy instalacja gazowa, a sekwencyjna instalacja gazowa to to samo? Jesli nie to czym to sie rozni i co jest lepsze?


Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi i prosze sie zbytnio nie smiac z pytan ;)
Ostatnio edytowany przez Lukas88, 05 Maj 2009, 23:12, edytowano w sumie 1 raz
Lukas88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: W-wa

03 Maj 2009, 22:43

po pierwsze, jeśli chodzi o użytkowanie auta z instalacją gazową (odpalanie na gazie i jazda na zimnym silniku to przeczytaj uwagi na górze w ,,waznych tematach,,
po drugie przełączanie się instalacji zależy przede wszystkim od instalacji (jej rodzaju i zaprogramowania) ale zawsze jesteś o tym poinformowany kontrolką na przełączniku.
po trzecie - zależy czy taka kontrolka jest podłączona.
po czwarte - rozrużniamy instalacje I generacji (gaźniki), II generacji samochody na wtrysku ze sterowaniem komputerowym instalacji gazowych, III generacja -wtrysk gazu na poszczególne cylindry cylkem ciągłym (dozowanie gazu za pomoca silników krokowych) IV generacja wtrysk sekwencyjny- podanie gazu do poszczególnych cylindrów za pomoca wtryskiwaczy gazowych wykonujących pracę na wzór sekwencji pracy wtrysków benzynowych, V generacja wtrysk sekwencyjny gazu w fazie ciekłej (gaz podawany podobnie jak w IV generacji ale bez odparowywania i pod większym ciśnieniem.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

03 Maj 2009, 22:54

Czyli jesli czytam w ogloszeniach gaz sekwencyjny to prawdopodobnie jest to IV generacja? Rozumiem ze sekwencja jest lepsza? Rozpoznaje sie to jakos w zaleznosci od rocznika zalozenia czy powinienem zawsze dopytywac jaka generacja jest zalozona? Im wyzsza generacja tym lepiej?
Lukas88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: W-wa

04 Maj 2009, 22:15

Instalacja zawsze powinna być adekwatna do samochodu, a sprzedający potrafią pisać różne żeczy. poszukaj na stronach producentów jak wyglądają poszczególne instalacje a kupujac auto bedzie ci łatwiej je odróżnić.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

05 Maj 2009, 19:23

"Adekwatność" instalacji zwykle zależy od rodzaju zasilania benzyną, a nie od samochodu.
Auto z gaźnikiem - I-sza generacja;
Z jednopunktowym wtryskkiem - II-ga generacja;
Z wielpounktowym wtryskiem - IV-ta generacja, nazywana sekwencją.
Można w lepszych furkach spotkać V-tą generację - sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej.
alkaprim
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6
Miejscowość: Grodno

06 Maj 2009, 13:21

[link do autocentrum.pl wygasł] wiec ten samochod to II generacja?
Lukas88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: W-wa

06 Maj 2009, 22:37

Chyba nie rozumiem pytania :?: :?: :oops:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

07 Maj 2009, 10:36

Chodzi mi o to, jak poznac ktora to generacja. Zostalo juz mi wyjasnione, ze na podstawie rodzaju zasilania benzyna, natomiast gdzie sie moge doczytac czy to auto z gaznikiem, jednopunktowym czy wielopunktowym wtryskiem?
Lukas88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: W-wa

07 Maj 2009, 22:11

tam jest napisane ,,bezpośredni wtrysk,, czyli jest to wielopunktowy bezpośredni do cylindra wtrysk benzyny.
p.s. do takich silników nie zaleca sie instalacji gazowych.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Maj 2009, 11:48

A jakie silniki lubia czy tez toleruja gaz? Nie orientuje sie zbytnio w tym temacie..
Lukas88
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: W-wa

09 Maj 2009, 14:43

Prawie każdy silnik toleruje gaz.Obecnie nawet są to silniki Diesla.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Maj 2009, 22:25

Oczywiście każdy, ale mówmy także o opłacalności. Nie polecam montowania instalacji do samochodów z silnikami diesla i samochodów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

27 Maj 2009, 20:18

A dlaczego nie polecasz z bezposrednim wtryskiem i do diesli? Chodzi ci o wtryskiwacze z bezposrednim wtryskiem ze sa chlodzone paliwem i jak sie zamontuje gaz to mozna je uszkodzic?
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

28 Maj 2009, 00:07

Dokładnie tak. Oczywiście są instalacje już przystosowane do tej wersji silnika, lecz ciagle taki montaż się nie opłaca, bo samochód zużywa i gaz i benzynę.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

28 Maj 2009, 15:18

No slyszalem o takich instalacjach jak jest male zapotrzebowanie na benzyne np. na biegu jalowym albo male obciazenie silnika jednostka sterujaca LPG przelacza co jakis czas na benzyne aby ochlodzic wtryski. Ale to prawda montaz jest nieoplacalny.
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin