KJS

23 Sty 2009, 14:40

KJS-czyli konkursowa jazda samochodowa dla kierowców nieposiadających żadnych licencji sportów samochodowych.
Z tego co wiem to koszty to od 80zł + Paliwo itp.
Startowalisie kiedyś?
Jaki auto polecacie na początek?
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Sty 2009, 18:00

Mamy to za sobą, startowalismy Peugeotem 205 GTI 1.9 160HP, odchudzony do 700kg. Obecnie jezdzimy z przyjecielem ( tym, którym zaliczalismy KJSy) W PZMocie Hondą Civic VI, dane techniczne:

Silnik: B16A2 16V DOHC
Moc: 190HP
Skrzynia: Jak narazie seryjna :(
Sprzęgło: Exedy
Zawieszenie: Proflex/Bilstein
Opony: Kumho
Masa: 1050KG
Hamulce przód: AP Racing 4 tłoczkowe pływające 295mm
Hamulce tył: 1 tłoczkowy seryjny
Hamulec ręczny: Hydrauliczny
Przyspieszenie do 100km/h, około 6sec.
Prędkosc Max: Za duża :lol:

Jak narazie auto jest wystarczalna, w tym sezonie nie mamy funduszu na żadne zmiany, jak narazie w grupie A6 idzie nam dość dobrze, mała konkurencja bo tylko 8 samochodów, sezon 08 zakonczony na drugim miejscu, na krakowskim była dyskalifikacja z powodu większych niż dopuszczalne tarcz hamulcowych...


Cele: S1600, nastepnie s2000.
Niestety ale 20tys za wypozyczenie C2 R2 to zdecydowanie za duzo jak na obecną chwile.
Baqś
 

25 Sty 2009, 19:46

Hmmm.Pan Olaf Malm ?:)
A jezeli chodzi o Rajdy 3-ligowe to startowaliscie?
Podobno bardzo fajna impreza,w skrocie to trzeba miec ukonczonych 5 kjsow i klatke w aucie(moze byc z utracona homol.)
Życze powodzenia w rajdach i s2000 w garażu (chyba marzenie kazdego polskiego kierowcy rajdowego):D
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Sty 2009, 20:04

marcin94 napisał(a):Hmmm.Pan Olaf Malm ?:)
A jezeli chodzi o Rajdy 3-ligowe to startowaliscie?
Podobno bardzo fajna impreza,w skrocie to trzeba miec ukonczonych 5 kjsow i klatke w aucie(moze byc z utracona homol.)
Życze powodzenia w rajdach i s2000 w garażu (chyba marzenie kazdego polskiego kierowcy rajdowego):D

Widze, że Pan w temacie:)

W tym roku mielismy testy z Michałem na C2, chcemy startowac w s1600 bo tam dopiero zaczyna się zabawa i konkurencja, tyle, że ceny też są bardzo wysokie. Citroen Polska oferował C2 R2 ( po znajomosci juz ) za 470tys zł z podstawowym wyposażeniem, a to jednak sporo kasy. Wypozyczenie na jeden rajd C2 R2 + Service park z 3 servisantami to 20tys zł za rajd + 10 tys zł za testy czyli srednio trzeba miec jakies 40tys zł na jeden rajd w S1600.

Rajdy 3cio ligowe odpadają.


Tydzien temu odbylismy test w Małej Wadzi razem z Michałem Bębenkiem, było swietnie, sezon 2009 zapowiada się super.

Do zobaczenia juz za miesiąc w Wieliczce:)
Baqś
 

25 Sty 2009, 22:30

A seryjny C2 (VTS 1.6 125km) podobno był na upuscie dla kierowcow rajdowych i kosztowal tylko 43tyś zł brutto(salonowo 61K).Nie wiem czy dalej jest cos takiego ale mysle ze to niezla okazja.Tylko ze seryjny Citroen bylby slabszy od Civica VI :/...
A te wypozyczenie to za C2R2 "zwykle" czy w specyfikacji max(kreci sie az do 8400obr./min)
Slyszalem też ze na Memorial moze przyjechac jedynie ograniczona ilosc zawodnikow bo miejsca nie ma...
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Sty 2009, 22:40

Cena całego KITu C2 to około 35tyś euro + cena zakupu auta to jakies 60tys zł. Czyli przy obecnym kursie euro samo auto KIT wychodzi jakies 220tys zł, do tego wszystkie dodatkowe częsci, service to minimum 100tyś zł... Czyli optymistyczna wersja oscyluje w granicach 320tys zł... a taka bardziej realna w okoliach 450tys zł...

Na memoriale będziemy jechac tylko na przejezdzie zapoznawalnym z trasą.
Baqś
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

25 Sty 2009, 22:47

Baqś napisał(a):Cena całego KITu C2 to około 35tyś euro + cena zakupu auta to jakies 60tys zł. Czyli przy obecnym kursie euro samo auto KIT wychodzi jakies 220tys zł, do tego wszystkie dodatkowe częsci, service to minimum 100tyś zł... Czyli optymistyczna wersja oscyluje w granicach 320tys zł... a taka bardziej realna w okoliach 450tys zł...

Na memoriale będziemy jechac tylko na przejezdzie zapoznawalnym z trasą.

A jak jest z zawieszenieniem?
Mysle ze pewnie do wyboru szutrowe lub asfaltowe,ale czy jak ktos wybierze (np.) asfaltowe, to na szutrowym rajdzie nie ma po co startować?
Czy moze na okres tego rajdu jest zmieniane zawieszenie w cenie pakietu?
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Sty 2009, 22:59

Jesli masz full service to sam sobie zmieniasz i dostrajasz zawieszenie pod siebie, nazwy szutrowe czy asfaltowe to są potoczne nazwy, bo kazdy woli inne zawieszenie na innych podłożach. Ale tak, na szutry inne, na asfalt inne, na zime inne ustawienia zawieszenia...

Były też plany aby przerabiac moje subaru pod N grupe, sporo mniejsze koszty bo trzeba by dołożyc około 100tys zł do obecnego auta zeby mogło startowac w N. Ale w obecnej chwili mamy zbyt małe doswiadczenie, w rajdach zaczelismy w 2008 i to w dodatku od rajdu krakowskiego.

Nie wykluczamy, że na memoriale będziemy juz w barwach "Bełtowskiego".

A co do Citroena C2 R2 to generuje on moc w okolicach 230koni.
Baqś
 

26 Sty 2009, 00:37

Baqś napisał(a):Jesli masz full service to sam sobie zmieniasz i dostrajasz zawieszenie pod siebie, nazwy szutrowe czy asfaltowe to są potoczne nazwy, bo kazdy woli inne zawieszenie na innych podłożach. Ale tak, na szutry inne, na asfalt inne, na zime inne ustawienia zawieszenia...

No rzeczywiscie...xD
Baqś napisał(a):Były też plany aby przerabiac moje subaru pod N grupe, sporo mniejsze koszty bo trzeba by dołożyc około 100tys zł do obecnego auta zeby mogło startowac w N. Ale w obecnej chwili mamy zbyt małe doswiadczenie, w rajdach zaczelismy w 2008 i to w dodatku od rajdu krakowskiego.


No enką to juz mozna zawojowac.
A od tego sezonu bedzie pan jezdizl w RSMP ?
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

01 Lut 2009, 00:24

Byłbym wdzięczny gdyby użytkownik Baqś nie podszywał się pod innych ludzi. Tym bardziej, że robi to nieudolnie.

Pozdrawiam,
Olaf Malm
rallymalf
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Lut 2009, 19:17

rallymalf napisał(a):Byłbym wdzięczny gdyby użytkownik Baqś nie podszywał się pod innych ludzi. Tym bardziej, że robi to nieudolnie.

Pozdrawiam,
Olaf Malm

Skurwy**n :evil:
Pewnie zazdrosc go zzerala, a ze w Internecie mozna sie podszyc pod kogos ...

Refresh tematu:
Startowalisie kiedyś?
Jaki auto polecacie na początek?
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

01 Lut 2009, 20:24

Wszystko zależy od zasobności twojego portfela.
W kjs dobrze sobie radzą seicento a nawet maluchy.
Jednak jeżeli chcesz się dalej rozwijać, startować w III lidze, która miejmy nadzieje ruszy w końcu, warto zainwestować w nieco szybsze auto.
Godne polecenie jest 106 Do kjs nadaje się jak najbardziej ze względu na swoją wage i fakt że jedzie dużo lepiej z "dołu" niż taka honda którą trzeba wysoko kręcić. a rozpędzanie się po każdym nawrocie to strata.
Poza tym Civic od 92' już swoje ważył. 106 jest też dość tanie w utrzymaniu i wystepuje do niego bardzo wiele niedrogich częsci co jest dodatkowym atutem.
Podobnie jest z Saxo vts.
Jeżeli jednak interesują cie tylko i wyłącznie KJS to warto też przyglądnąć sie starej clio 1.8 czy też hondzie crx
rallymalf
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Lut 2009, 20:49

Myslalem o Swifcie. 1.3 101 km. W klasie do 1.4 mozna takim niezle nawojowac.
np taki :
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Choc ten Pug tez niezly:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

01 Lut 2009, 21:02

Jak to ma być tylko do KJS auto to wydaje się niezłe tym bardziej ze z sukcesami na koncie. Pewnie też waży koło 700-800kg.
rallymalf
Nowicjusz
 
Posty: 3

03 Lut 2009, 20:52

Startowal moze ktos jeszcze?
Jak tak to czym?
marcin94
Aktywny
 
Posty: 389
Auto: E60 530d M-Sport
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005