Klasa średnia LPG do 7 500 ze wszystkim.

17 Lut 2015, 22:25

Chodzi mi o testy IIHS - Corolla/Prius zostały ocenione niżej niż Dodge, bo nie oferowały nawet w opcji bocznych poduszek powietrznych. Kiedyś gdzieś o tym czytałem jak zainteresowałem się kwestią bezpieczeństwa w tym aucie. Mimo wszystko uważam, że w przypadku 15-letnich aut liczy się przede wszystkim poziom oleju w głowie. Sorry za OFF TOP.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2015, 22:50

łysy30 napisał(a):Chodzi mi o testy IIHS - Corolla/Prius zostały ocenione niżej niż Dodge, bo nie oferowały nawet w opcji bocznych poduszek powietrznych. Kiedyś gdzieś o tym czytałem jak zainteresowałem się kwestią bezpieczeństwa w tym aucie. Sorry za OFF TOP.

A ja patrzę na kabinę jeżeli ulega całkowitemu zmiażdżeniu to jest już źle a reszta spraw czyli co jest w opcji lub czego nie ma średnio jest ważna... tym bardziej że oba auta porównane były bez poduszki bocznej.

łysy30 napisał(a): Mimo wszystko uważam, że w przypadku 15-letnich aut liczy się przede wszystkim poziom oleju w głowie


To jest bardzo ważna sprawa chociaż dla mnie dużą rolę odgrywa przypadek ... na który nie masz wpływu... więc lepiej się zabezpieczyć. :D

rozsądny napisał(a):Nie zauważyłem, że A6 jest w automacie, ale to raczej je dyskwalifikuje. Ile pali w automacie i ile kosztuje ewentualna naprawa?

Przy mniejszych silnikach i starych automatach dodaj 1-2l paliwka, a naprawa raczej nie kalkuluje się chyba że wymiana na używkę.
rozsądny napisał(a): chociaż jeszcze nie wiem co sądzicie o Roverach i Volvo V40. Do Volva mnie ciągnie, ale nie wiem jak części.

Tak naprawdę przejedź się roverkiem, avenem, v40 będziesz miał dopiero pogląd ...
rozsądny napisał(a):A co myślicie o Audi z mojego pierwszego postu?

Tak naprawdę to wyszukujesz techniczne skanseny które do oszczędnych nie należą a w dodatku lata świetności mają daleko za sobą. Są to typy bardziej dla fanów marki...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2015, 23:11

Audi 80 wiem z autopsji, że pali gazu trasa 8-9 miasto 10-11 i to jest, jeżeli chodzi o mnie OK. Obcując z różnymi przedmiotami widzę niestety tendencję, że płacąc za produkt A tyle co za B, z czego B jest starszy, to B wytrzymuje dłużej. Oczywiście za te pieniądze można nawet kupić beczkę, ale to jest samochód jak pisałeś dla fanów marki.

Proszę o odpowiedź, jak sprawują się Avensis 1,6 z gazem, oraz jak jest z ich eksploatacją. To samo pytanie o Volvo, który silnik najlepszy do gazu oraz jak z częściami? Opinii tyle co ludzi i najczęściej słyszę, że Volvo jeździ fajnie, czuć w nim luksus większy niż u konkurencji, rzadko się psuje i w ogóle eksploatacja na poziomie VW czy Audi, bo psuje się rzadziej, ale drożej.
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

17 Lut 2015, 23:18

szybki, nie masz i nie będziesz mieć wpływu na wiele rzeczy, taka prawda - patrząc na sprawę w ten sposób powinno się zabronić wyjeżdżania na drogi rowerzystom (bo ich już w razie zderzenia nic nie uratuje), a wszelkie Tico, CC, Seicento, Maluchy czy z większych np. Fordy Sierra (polecam obejrzeć crash testy) nigdy nie powinny zostać dopuszczone do ruchu. Co ze skorodowanymi, starymi Oplami czy japońcami, w których ruda dopada elementy nośne? Też nie powinny jeździć po drogach, a jeżdżą i wielką niewiadomą jest, czy ich pasażer przeżyje w razie wypadku...Teoretycznie najlepiej byłoby kupić auto stosunkowo nowe, duże, przepełnione rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa (wtedy dopiero mógłbyś powiedzieć sobie "zrobiłem co mogłem, żeby przeżyć w razie W"), tyle, że nie każdego na to stać, a nie wszyscy lubią jeździć autobusem. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku. Przepraszam moderatorów raz jeszcze za off top.
Odnośnie tematu - Avensis I to oczywiście bardzo dobra opcja, problemem jest dostępność przedliftowych (tj. trwalszych) egzemplarzy, warto jednak szukać aż się znajdzie :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2015, 23:22

A6 1.8 przy spokojnej jeździe spali 1-2 litry więcej.

Avensis 1.6 (przed liftingiem) niezawodny, bardzo dobrze współpracuje z LPG, koszty utrzymania będą niskie, jeśli auto nie było zaniedbane przez poprzednich właścicieli.

Volvo ma mniej oszczędne silniki, optymalny jest 1.8 (115 koni). Ja tam nie widzę jakiegoś dużego luksusu w S40. Wolałbym BMW 3 E36 za te pieniądze, większa frajda z jazdy, a miejsca w środku tyle samo. Możliwe jednak, że łatwiej znaleźć zadbany egzemplarz Volvo niż BMW, bo te drugie upodobali sobie tzw. młodzi gniewni.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Lut 2015, 23:34

łysy30 napisał(a):powinno się zabronić wyjeżdżania na drogi rowerzystom (bo ich już w razie zderzenia nic nie uratuje), a wszelkie Tico

No i było zabronione tylko w PL zadbano o nasze dobro :x

A co do reszty to dobrze mówisz tylko że na tą chwilę masz prawo wyboru więc po co ryzykować :?:

Ossy napisał(a):Avensis 1.6 (przed liftingiem) niezawodny, bardzo dobrze współpracuje z LPG, koszty utrzymania będą niskie, jeśli auto nie było zaniedbane przez poprzednich właścicieli.

Potwierdzam w 100% dodam że nawet jak było zaniedbane to i tak robi się kilka podstawowych pozycji które starczą na baaardzo długo. Oczywiście pozostaje kwestia silnika w którym ktoś mógł nie zmieniać oleju no ale jest to ryzyko zakupu starego auta.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2015, 23:40

rozsądny - E36 jak i każde inne BMW dobrze znosi lpg i zaufaj mi, no chyba, że wiesz lepiej? :o Mówię oczywiście o poprawnie zamontowanej, sprawnej sekwencji.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Lut 2015, 01:34

OK, naprawdę odpuśćmy już temat E36. Niech będzie, że dobrze znosi LPG, ja nie będę się kłócił (jeżeli na siłę chcecie mi je polecić, to poproszę o kilka linków najlepiej z małopolskiego lub podkarpackiego). Jednak... Czytając natknąłem się często z opinią, że w takiej kwocie liczy się przede wszystkim stan auta a nie model, więc... stan auta starszego jak np. 80 czy A6 za te pieniądze powinien być lepszy niż nowszych, stąd też jestem zainteresowany jak to któryś z kolegów wcześniej ujął "przeżytkami dla fanów marki". Poza tym widzę, że od 3 lat 80 (nie wiem jak A6) raczej nie tanieją.

Co sądzicie o wymienionym wcześniej BMW 520?
[link do oferty na Olx wygasł]

Prawdę mówiąc, jeżeli chodzi o samochody klasy średniej wyższej (E) to myślałem, że kupić da się praktycznie tylko znośnego Peugeota 607 (swoją drogą bardzo ładny, ale nie na moją kieszeń eksploatacja).

Żeby Was uspokoić zaznaczę, że skontaktuję się jeszcze ze znajomymi mechanikami oraz w miarę możliwości obejrzę kilka Avensisów, V40-tek, może Roverów nim pojadę oglądać dany egzemplarz. Ale Gdybyście mieli wybrać z wszystkich wymienianych zarówno przeze mnie jak i przez Was modeli, to jak ułożylibyście swoją pierwszą trójkę? Myślałem o tej astrze w gazie [link do oferty na Allegro wygasł] , ale boję się blachy w Oplach. Są to raczej samochody, które w niemalże 100% lądują na złomie, a nie u kolekcjonerów. Czy ktoś z Was ma możliwość obejrzeć te Audi z pierwszego postu:
[link do Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

18 Lut 2015, 09:08

rozsądny napisał(a):Prawdę mówiąc, jeżeli chodzi o samochody klasy średniej wyższej (E) to myślałem, że kupić da się praktycznie tylko znośnego Peugeota 607 (swoją drogą bardzo ładny, ale nie na moją kieszeń eksploatacja).
W tym budżecie to najlepiej wziąć go w zestawie z lawetą.

Co do E36, przecież jest produkowane bodaj od 90r więc co za problem poszukać zadbanej z początków produkcji jeśli chcesz auto starsze?

Astra 1.6 za 5k to bardzo kiepski pomysl. Od 7 bym szukał.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

18 Lut 2015, 09:21

Nawet jak przejrzysz ogłoszenia to wniosek nasuwa się sam- przyzwoite egzemplarze zaczynają się od 7k- mowa o Astrze 1.6 już z instalacją lpg bo w tym przypadku jest to najlepsze rozwiązanie i zarazem ekonomiczne. 607 ciekawa propozycja ale nie w tym budżecie bo bezie to zajechany i wadliwy trup.
Eperfekt
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Seat
Silnik: Ibiza 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Lut 2015, 09:36

Audi80 to już naprawdę przeżytek patrząc na ceny i to co to auto oferuje... E36 można kupić niewiele drożej, a jest duża różnica między tymi autami na korzyść BMW.

Natomiast A6 kanciata z początków produkcji fajna całkiem i tania. Problem tylko z silnikami, jak to w audi/vw.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

18 Lut 2015, 10:59

jiGsaw napisał(a):Audi80 to już naprawdę przeżytek patrząc na ceny i to co to auto oferuje... E36 można kupić niewiele drożej, a jest duża różnica między tymi autami na korzyść BMW.

Natomiast A6 kanciata z początków produkcji fajna całkiem i tania. Problem tylko z silnikami, jak to w audi/vw.


Jaki problem z silnikami O_o? Poza tym E36 nie wiem czy tak bardzo na korzyść względem 80, szczególnie blacha, a w takich rocznikach trzeba się z tym liczyć. Jeżeli myślałbym o E36 to jaki silnik jest dobry do zagazowania? 1,8?

Byłbym wdzięczny, gdybyście powiedzieli jak wyglądają ceny części w Avensis oraz w E36.

I błagam... jeśli chcecie pomóc, to trzymajcie się głównych tematów wątków. Trochę to wygląda tak, że ja pytam, o Avensis, a Wy odpowiadacie odnośnie 607, albo wrzucacie crashtesty. Oczywiście dziękuję za wszystkie odpowiedzi, ale proszę o konkrety, bo często to wygląda jakby niektórych wiedza opierała się głównie z internetu :wink: . I uprzedzam, na ostatni akapit tego postu też nie oczekuję odpowiedzi ;).
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

19 Lut 2015, 00:06

Z wyjątkiem blachy, która w E36 niebitym też nie będzie tragedią to Audi80 wypada blado pod każdym względem.

Jeżeli chodzi o E36 to w tej cenie szukałbym ładnego sedana 323i. Silnik ekonomiczny, dynamiczny i trwały. Takich wystawionych za 9 około i targowałbym na 7.5. Ew. 325i.

Jak to jaki problem z silnikami? Taki jak zawsze w grupie VW, czyli wysokie spalanie, kiepskie osiągi, rozrządy na pasku (a w nowszych konstrukcjach też awaryjność). Może lepiej pomyśleć też o E34. Obecnie dość tanie auto, a fajne, fajniejsze od pierwszej A6 na pewno.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

19 Lut 2015, 00:22

jiGsaw napisał(a):Z wyjątkiem blachy, która w E36 niebitym też nie będzie tragedią to Audi80 wypada blado pod każdym względem.


Może jestem za dużym pesymistą, ale w samochodach używanych, które nie są droższe niż średnia cena rynkowa (a w tym przypadku tańsze), nie wierzę, że kupię nie bity samochód. Oczywiście może się taki zdarzyć, ale samochód niebity, który ładnie chodzi nie jest sprzedawany (są wyjątki), bo po co?

jiGsaw napisał(a): Jeżeli chodzi o E36 to w tej cenie szukałbym ładnego sedana 323i. Silnik ekonomiczny, dynamiczny i trwały. Takich wystawionych za 9 około i targowałbym na 7.5. Ew. 325i.


Za to leci pochwała ( w ciemno, bo nie zweryfikowałem jeszcze czy to prawda), bo jest konkret. Czy w tej cenie znajdę już egzemplarz z LPG? Jeżeli nie to doliczając nawet do 7,5, 2300 na instalację przekracza budżet.

jiGsaw napisał(a): Jak to jaki problem z silnikami? Taki jak zawsze w grupie VW, czyli wysokie spalanie, kiepskie osiągi, rozrządy na pasku (a w nowszych konstrukcjach też awaryjność). Może lepiej pomyśleć też o E34. Obecnie dość tanie auto, a fajne, fajniejsze od pierwszej A6 na pewno.


Nie zgadzam się do końca z opinią zaznaczoną kursywą. Odnośnie E34, to rzeczywiście fajne, pierwszy link z allegro: [link do oferty na Allegro wygasł] , tylko podejrzewam, że spalanie mnie zje, a jak już coś siądzie, to nie będzie mnie stać na naprawę.
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

19 Lut 2015, 09:11

Może znajdziesz, ale będzie ciężko, a egzemplarze z lpg zwykle są w gorszym stanie, mają większy przebieg, a cena instalacji jakoś musi być uwzględniona w cenie jeżeli instalacja dobrej jakości i auto zadbane... więc kółko się zamyka.

[link do autocentrum.pl wygasł] - tu masz listę silników i jedyny sensowny, konkurencyjny dla BMW to 2.5 TDI 140 ps, ew. nawet ten 115 ps. Benzyniaki są kiepskie, zgodnie z tym co napisałem. Generalnie w grupie VW jest taka zasada, że albo kupujesz silnik z turbo albo masz kichę... bo wolnossaki są nieudane praktycznie wszystkie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW