17 Lut 2015, 13:25
Dzień dobry. Ponieważ Państwa i mój czas jest z pewnością cenny przejdę od razu do rzeczy. Przeglądnąłem to forum w poszukiwaniu tego co mnie interesuje, ale nie do końca znalazłem. Auto, którego szukam to wielkościowo minimum sedan/combi klasy C (np. Bora combi, ale akurat nie chcę VW). Jestem studentem, więc samochód głównie miałby służyć na przejażdżki do domu (trasa) i w większym stopniu na narty w zimie (dlatego nie chcę nic małego, bo musi pomieścić narty). Sprawę utrudnia fakt, że w ciemno nie chcę jeździć po całej Polsce, bo przy tym budżecie podróż jest znaczącym procentem moich możliwości finansowych (nie daj Boże kilkukrotna podróż). Rejon na zasadzie "przyjechać i może się zdecyduję" zawęziłbym do małopolski i podkarpacia, ale gdyby trafił się godny egzemlarz gdzieś dalej (śląskie, łódzkie, lubelskie, świętokrzyskie, mazowieckie) to bym się zastanowił.
Silnik:
Silników diesla nie wykluczam, ale pewniejsze w odpalaniu na mrozie, po chwilowym (np. tygodniowym) przestoju wydają mi się benzyniaki, a to jest u mnie dość kluczowe. Poza tym benzyna+LPG w eksploatacji jest nieco tańsza od diesla (uznajmy, nawet że równa), ale benzyniaki nie są prawdopodobnie tak zajeżdżone jak diesle (i zazwyczaj tańsze). Mogę zarówno kupić benzyniaka z zamontowanym LPG lub bez, ale ważne, żeby silnik znosił gaz. Silnik właściwie biorę różny pod uwagę, w zależności od samochodu. W kilku zamieszczonych poniżej egzemplarzach jak wyczytałem diesle są lepsze od benzyniaków i w takim przypadku chętniej bym je wybrał.
Nadwozie:
Wolałbym sedan lub combi, z tym, że combi będzie chyba bardziej wyeksploatowane.
Eksploatacja:
Kilka z proponowanych samochodów bardzo mi się podobają, ale sceptycznie do nich podchodzę, że względu na wysokie koszty naprawy. Chciałbym, żeby eksploatacja była cenowo na poziome Audi A4 B5, Passata B5 itp. (a najlepiej tańsza).
Komfort: