Klasa średnia LPG do 7 500 ze wszystkim.

17 Lut 2015, 13:25

Dzień dobry. Ponieważ Państwa i mój czas jest z pewnością cenny przejdę od razu do rzeczy. Przeglądnąłem to forum w poszukiwaniu tego co mnie interesuje, ale nie do końca znalazłem. Auto, którego szukam to wielkościowo minimum sedan/combi klasy C (np. Bora combi, ale akurat nie chcę VW). Jestem studentem, więc samochód głównie miałby służyć na przejażdżki do domu (trasa) i w większym stopniu na narty w zimie (dlatego nie chcę nic małego, bo musi pomieścić narty). Sprawę utrudnia fakt, że w ciemno nie chcę jeździć po całej Polsce, bo przy tym budżecie podróż jest znaczącym procentem moich możliwości finansowych (nie daj Boże kilkukrotna podróż). Rejon na zasadzie "przyjechać i może się zdecyduję" zawęziłbym do małopolski i podkarpacia, ale gdyby trafił się godny egzemlarz gdzieś dalej (śląskie, łódzkie, lubelskie, świętokrzyskie, mazowieckie) to bym się zastanowił.

Silnik:
Silników diesla nie wykluczam, ale pewniejsze w odpalaniu na mrozie, po chwilowym (np. tygodniowym) przestoju wydają mi się benzyniaki, a to jest u mnie dość kluczowe. Poza tym benzyna+LPG w eksploatacji jest nieco tańsza od diesla (uznajmy, nawet że równa), ale benzyniaki nie są prawdopodobnie tak zajeżdżone jak diesle (i zazwyczaj tańsze). Mogę zarówno kupić benzyniaka z zamontowanym LPG lub bez, ale ważne, żeby silnik znosił gaz. Silnik właściwie biorę różny pod uwagę, w zależności od samochodu. W kilku zamieszczonych poniżej egzemplarzach jak wyczytałem diesle są lepsze od benzyniaków i w takim przypadku chętniej bym je wybrał.

Nadwozie:
Wolałbym sedan lub combi, z tym, że combi będzie chyba bardziej wyeksploatowane.

Eksploatacja:
Kilka z proponowanych samochodów bardzo mi się podobają, ale sceptycznie do nich podchodzę, że względu na wysokie koszty naprawy. Chciałbym, żeby eksploatacja była cenowo na poziome Audi A4 B5, Passata B5 itp. (a najlepiej tańsza).

Komfort:
Koniecznie dzielona kanapa (chętnie wnęka na narty) i klimatyzacja, a najlepiej klimatronic, chętnie wszystkie el. szyby, raczej 4/5 drzwiowe. Tempomat, kontrola trakcji itp jak są to ok, ale nie jest to warunek konieczny, a nawet raczej na 100% tego nie znajdę.

Wyczytałem już, że w tych kwotach przede wszystkim liczy się stan auta, a nie model, ale oto kilka moich typów.

Propozycje:
1- Audi 80 2.0 115KM (wolę niż 90)
[link do oferty na Allegro wygasł] oraz [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- trochę daleko, więc jakbym się przejechał, to z zamiarem kupna na miejscu
- z tyłu korby, a nie el. szyby, ale to do przeżycia.
[link do oferty na Allegro wygasł]
- daleko j.w.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- 4 manualne szyby
- nie wiem czy ma klimatyzację (musiałbym i tak dzwonić, bo ogłoszenie nieaktywne)

2 - Audi A6
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- daleko jw.

3 - Rover 45 i 75
To jest dla mnie niespodzianka. Kilka (ok. 3) lat temu jak pytałem mechanika jakie auto by polecił, to powiedział, że stara się nie polecać, żeby nie było na niego, ale warto pooglądać Rovery bo się dobrze trzymają. W tej cenie są ładne egzemplarze, ale nie wiem jak do niego z częściami i jak znoszą LPG. Czy do 7,5 tys. 75 jest w ogóle brany pod uwagę?
75:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] i [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- daleko jw., a do tego Roverów w sprzedaży w mojej okolicy prawie w ogóle nie ma, więc nie wiem jak to z częściami.
45:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- wolałbym trochę większe auto, ale taka wielkość to minimum

4 - Mazda 323 i 636
Z początku szukałem 3 i 6, ale szybko allegro zweryfikowało moje poszukiwania do ww. modeli. Najnowsza wersja 323 podoba mi się, ale 626 jest większa. W przypadku 323 biorę pod uwagę sedan lub combi, a przy 626 wszystkie wersje nadwozia. Ogólny minus jaki wyczytałem o tych autach to blacharka i drogie części. Drogie czyli na jakim poziomie?
626, 323:
Nie znalazłem konkretnych wartych uwagi egzemplarzy

5 - Opel Omega, Astra
Wkładam do jednego wora, ze względu, że straszną niechęć mam do Opli. Moim zdaniem jakościowo (gł. ze względu na blachę, nie na silnik) bliżej im do Fiata niż VW. Znalazłem dwa ciekawe egzemplarze:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- nie ma zdjęć środka, ani silnika (podejrzane)
[link do oferty na Allegro wygasł]
- pokrowce na siedzeniach, więc pewnie mocno wyeksploatowane
+ codziennie eksploatowane (przynajmniej z opisu)

6 - Toyota Avensis, Camry, Carina
Głównie Avensis, ale Camry i Carina też biorę pod uwagę. Nie interesuje mnie Corolla. W tej cenie buda jest paskudna!
Avensis:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- daleko jw.
- korby z tyłu
[link do oferty na Allegro wygasł]
- daleko jw.
- diesel
Camry:
[link do oferty na Allegro wygasł]
- daleko jw.
- trochę duży silnik
Carina:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- daleko jw.
- mały silnik, nie wiem czy będzie dobrze jechał
- nie znam w ogóle tego samochodu, przeczytałem o nim dopiero kilka dni temu
+ pierwszy właściciel

7 - Volvo S40/V40
Wygląd + komfort w porównaniu do reszty w stosunku do ceny wydaje się bić resztę na głowę. Ale! Czy volvo dobrze się gazuje? Podobno jest bardzo drogie w eksploatacji ze względu na cenę części.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- diesel
[link do oferty na Allegro wygasł]
- daleko jw.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- aktualna rejestracja Włochy
+/- przebieg oryginalny?
+ blisko mnie

8 - Nissan Primera
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
-daleko jw.
-korby z tyłu

9 - Na ostatnią chwilę pomyślałem o Mercedesie C-klasie. Nie wiem jak się go gazuje, a podejrzewam, że diesel 7-8 l weźmie, a to dla mnie za dużo.
Nie znalazłem żadnych egzemplarzy, bo dosłownie przed chwilą o nim pomyślałem.

Z ww. aut, najbardziej moja dusza się raduje, gdy widzi Rovera, Volvo i Mercedesa, ale rozum podpowiada, bierz Audi. Sam kiedyś jeździłem 80-tką i była bardzo fajna, a jej jedynym minusem były siedzenia, które sprawiały ból dolnej części ciała już po 200km. W środku w niej nie ma rewelacji, ale sylwetka moim zdaniem jest o wiele bardziej reprezentacyjna niż w opisywanej często w innych wątkach BMW E36 (odpada od razu, bo nie lubi gazu). Gdybym miał taki dylemat 5 lat temu, to wybrałbym bez wahania 80-tkę, albo A6, ale jakby nie patrzeć one mają już zawsze więcej niż 20 lat (A6 18 lat). Daewoo nie chcę, chociaż polecano tu na forum Legenzę.

Życzę miłej lektury i proszę o opinię i pomoc.

Wolę kupić od osoby prywatnej niż od handlarza. Handlarzy biorę pod uwagę tylko w wyjątkowych przypadkach.
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

17 Lut 2015, 18:23

Silniki BMW bardzo dobrze znoszą LPG. Także E36 jest bardzo trafnym wyborem. Klasa średnia to klasa D, a nie C. C to kompakty.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

17 Lut 2015, 18:58

Co się tak uczepiłeś tego korbotronika :o sprawa wygląda tak, że większość aut q tym budżecie będzie go miała, a od tego - bądź co bądź Durnego kryterium - musisz szukać auta po całej Polsce. Bez sensu, zwłaszcza, że jeśli już się uprzesz to można coś takiego zamontować za kilka stówek. W tej cenie bardziej liczy się stan. Kręcenie nosem czy z tyłu jest elektryka, czy nie i natychmiastowa dyskwalifikacja czy minusowanie danego egzemplarza jest nie rozsądne :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2015, 19:22

Piszę "-" bo to dla mnie minus (korby zamiast el. szyb), a nie kryterium wiodące.

Nie słyszałem, żeby ktoś (na żywo) pochwalił E36, że dobrze znosi gaz. Z resztą E36 mnie nie interesuje ;). Oczywiście, że wiem, że klasa średnia to D, a nie C, ale napisałem, że C w wersji sedan to minimum, czyli np. golf odpada, ale golf sedan już nie (jeżeli chodzi o wielkość, bo akurat golf tak czy inaczej odpada, podobnie jak inne VW). Większość ww. samochodów to klasa D. Wolałbym opinie odnośnie któregoś z podanych modeli lub też egzemplarzy. Naprawdę przejrzałem trochę forum i dwa główne kryteria przy wyborze to stan mechaniczny i blacharka, ale klimatyzacja działająca jest również konieczna, a typu "nieszczelna, ale wystarczy..." mnie nie interesuje (tyczy się to większości ważnych usterek), bo gdyby wystarczyło to i tamto, to właściciel sam by to zrobił :).

W dalszym ciągu proszę o opinie. Z wyżej podanych gdybym na siłę musiał zawęzić poszukiwania to wybrałbym coś pomiędzy Audi 80, A6, Volvem V40, lub Roverami. Chyba to będzie najrozsądniejszy wybór. Co myślicie?
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

17 Lut 2015, 19:44

Ale dalej nie wytłumaczyłeś po ciężką cholewkę ci elektryka z tyłu :idea:
W tym budżecie to przypomina zachcianki wobec taniego noclegu na wczasach - 50zl/doba ale musi być sauna z basenem...

Generalnie lekarstwem na Twoje problemy jest Toyota, zwłaszcza Avensis. Jest bardzo trwała, części tanie. Więcej o niej może powiedzieć mod szybki, gdyż użytkuje to auto na co dzień
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2015, 19:53

Wedle życzenia: Elektryczne szyby z tyłu dają komfort jakim jest np. możliwość ich regulacji przez kierującego (opuszczania i podnoszenia) podczas jazdy, czego nie można powiedzieć o tych sterowanych manualnie. Nie bierz do serca sobie tego mike, ale odpuść sobie ten temat, bo to nie istotne.

Mówisz Avensis hmm... A jak jest z częściami do niej lub zamiennikami? Czy w tej cenie znajdę dobry egzemplarz? Jak znosi gaz? Jaki silnik najlepiej wybrać? Eksploatacja cenowo wygląda podobnie jak w Passacie B5?
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa Mazda6, debiut kolejnej wersji tego modelu
    Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Moskwie debiutuje kolejna wersja modelu Mazda6. To drugi przedstawiciel (po CX-5) nowej generacji samochodów Mazda, wykorzystujący pełen zakres TECHNOLOGII SKYACTIV oraz ...
    DS E-TENSE FE 19 - bolid Formuły E nowej generacji
    Bolid Formuły E nowej generacji został zaprezentowany na torze. DS E-TENSE FE 19 ma za sobą pierwsze kilometry, które pokonał w pobliżu siedziby DS Performance w Wersalu. Próba nie była ścisłym testem – ...

17 Lut 2015, 20:39

Może lepiej przeszukać autka dostępne w Twojej okolicy, niż szukać konkretnego modelu w całej Polsce.

Sprawdziłem małopolskie:
Avensis 1.6
[link do oferty na Olx wygasł]

Vectra 2.0
[link do oferty na Olx wygasł]

Audi A6 1.8 (doinwestowana)
[link do oferty na Olx wygasł]

BMW 520i
[link do oferty na Olx wygasł]

Renault Laguna:
[link do oferty na Olx wygasł]


Podkarpackie:
kolejny Avensis 1.6:
[link do oferty na Olx wygasł]

Kolejna Vectra 2.0:
[link do oferty na Olx wygasł]

Koledzy ocenią na pewno zdjęcia pod kątem bezwypadkowości. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Lut 2015, 20:58

Co do Opla to bronię się przed nim jak diabeł przed wodą święconą. Reszta ładna, ale pierwsza avensis chyba nie ma klimatyzacji, a to konieczność. A6 fajna, dzięki, muszę zajrzeć na tablicę (olx). Jeżeli któryś kolega wypowiedziałby się odnośnie bezwypadkowości A6 to byłoby fajnie.

Jeszcze pytanie a propos Avensis. Czy silnik 1,6 dobrze współpracuje z gazem? Jaka jest jego dynamika? Właściwie to samo pytanie tyczy się 1,8 w A6
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

17 Lut 2015, 21:01

Co do A6 to szału nie będzie, 1.8 nie jest demonem prędkości plus do tego automat trochę go zdławi.

Avensis 1.6 bardzo dobrze współpracuje z LPG, dynamika dobra jak na taką pojemność.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Lut 2015, 21:10

rozsądny napisał(a):Jeszcze pytanie a propos Avensis. Czy silnik 1,6 dobrze współpracuje z gazem? Jaka jest jego dynamika? Właściwie to samo pytanie tyczy się 1,8 w A6


A6 waży około 150-200kg więcej niż aven1 sedan w benzynie więc nawet 2,0 w tym aucie szału nie zrobi nie mówiąc już o spalaniu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2015, 21:12

Skoro:
- ważne jest dla Ciebie wyposażenie (im więcej tym lepiej) i jako taki komfort,
- ma to być ładny sedan z silnikiem benzynowym lubiącym LPG,
- ma to być trwałe, tanie w eksploatacji auto,
- istotny jest wiek auta
to polecam autko, z którego od czasu do czasu korzystam (linki przykładowe):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do Sprzedajemy wygasł]
Autko stworzone przez Chryslera jeszcze przed fuzją z Fiatem, bliźniak Dodge'a Neona. Zalety:
- świetny silnik benzynowy 2.0 o bardzo dobrych osiągach (auto niewiele waży), kochający LPG,
- każdy egzemplarz na rynku jest dobrze wyposażony (obowiązkowo klimatyzacja, żadnych korb z tyłu :D ),
- bardzo wygodne fotele,
- fajny układ jezdny, autko lubi zakręty,
- bardzo niska awaryjność (kolega ma już drugiego Neon'a i jak twierdzi nic poza normalną eksploatacją nie musi przy nim robić), auto dzieli płytę podłogową z popularnym u nas w kraju PT Cruiserem, części łatwo dostępne i tanie (przejrzyj allegro to sam się przekonasz), prosta budowa,
- będzie najmłodszy z rozważanych przez Ciebie aut (chociaż może Rovery będą miały tu przewagę - pewnie użytkownik kirin88 włączy się w ten temat :wink: ),
- moim zdaniem jest bardzo ładny :)
Minusem na pewno jest to, że autko trudno odsprzedać, bo mało kto wie, że coś takiego w ogóle istnieje. Z drugiej strony dzięki temu można kupić bardzo tanio trwałe, oryginalne auto z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami, skórami, ABS-em i ESP.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2015, 21:22

Neon fajny ale... :D

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Lut 2015, 21:34

Zawsze jest jakieś "ale" :wink: Najśmieszniejsze jest jednak to, że jeszcze gorzej w tych testach wypadły Corolla i Prius :)
Mimo wszystko nie mówimy tu o autach salonowych, lecz takich za 7500 zł, które będą już miały jakąś mniejszą lub większą przeszłość powypadkową.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Lut 2015, 21:51

Nie zauważyłem, że A6 jest w automacie, ale to raczej je dyskwalifikuje. Ile pali w automacie i ile kosztuje ewentualna naprawa?

Neon... ciekawy, najpierw po zdjęciach sądziłem, że to europejska wersja Concorde'a ale jednak Concorde jest trochę inny. Popytam w najbliższym czasie znajomych mechaników co o tym sądzą, ale na razie wygrywa u mnie chyba Avensis, chociaż jeszcze nie wiem co sądzicie o Roverach i Volvo V40. Do Volva mnie ciągnie, ale nie wiem jak części.

A co myślicie o Audi z mojego pierwszego postu? Podobnie Rovery?
rozsądny
Nowicjusz
 
Posty: 17
Auto: Nie mam

17 Lut 2015, 21:55

Corolla e11

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


a co do priusa to o tego Ci chodzi?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


corolla e10/11

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



No nie mów że nie widzisz różnicy :lol:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe