Klejenie w samochodzie

15 Maj 2011, 09:46

Witam,

Mam taki problem. Otóż jestem studentem 5 roku, Automatyki i Robotyki na wydziale Mechanicznym na Politechnice Wrocławskiej i jak to bywa będąc na 5 roku, muszę napisać pracę magisterską. Pierwotnie brzmiała ona "Zmechanizowanie procesu klejenia połączeń śrubowych" - nic trudnego, ale niestety przez błąd promotora została ona zmieniona na "Zautomatyzowanie procesu klejenia wybranych części samochodowych spoiwami anaerobowymi".
Tutaj pojawia się problem, bo nie orientuję się za bardzo w budowie samochodów, do tego stopnia żeby wiedzieć gdzie używa się takich klejów. Potrzebuję 2-3 miejsc, gdzie wykonuje się połączenia klejowe (na taśmie w fabryce) mogą to być wzmocnienia do połączeń śrubowych, uszczelnienia etc. Jako, że jak już wspomniałem nie orientuję się za bardzo w budowie samochodów, prosiłbym o takie bardziej obszerne wytłumaczenie, może z jakimś zdjęciem?

Dziękuję i pozdrawiam
ladzik
Nowicjusz

Miejscowość: Wrocław

15 Maj 2011, 09:53

Może Tu Coś Znajdziesz http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... owego.html

Pozdr0:Blaider#
Blaider#
Nowicjusz

Miejscowość: yyy...

16 Maj 2011, 09:32

Popularnie na warsztatach zwany "klej do śrub" w aucie najczęściej występuje w miejscach gdzie dokręcenie śrub wpływa na bezpieczeństwo, np układ hamulcowy- Jarzma zacisków, zaciski hamulcowe ( kupując klocki mamy dodane nowe śruby z naniesionym szczeliwem anaerobowym) Układ kierowniczy np koło kierownicy, kolumna kierownicy,
Elementy układy napędowego, np Śruby wewnątrz skrzyni biegów, Śruby koła zamachowego (te wkręcane w wał),. Nie ma natomiast szczeliwa w takich połączeniach jak śruby głowicy.
arciasty
Stały forumowicz

Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Legendarna SKODA 966 Supersport
    Jedyny zachowany egzemplarz wyścigowej ŠKODY 966 Supersport odzyskał swój blask dzięki pieczołowitej pracy specjalistów marki. Jeden z najefektowniejszych okazów czechosłowackiej sceny wyścigowej ...