Klocki hamulcowe i tarcze - co warto wybrać?

27 Sie 2018, 14:46

Dzień dobry. Mam pytanie do osób które mają większe doświadczenie związane z hamulcami. Potrzebuje kupić tarcze hamulcowe i klocki. Co możecie polecić? Co sądzicie o tych Maxgear?
kuto21
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Skoda fabia

27 Sie 2018, 15:19

Zacznijmy może od tego jaki masz samochód, silnik i ewentualnie budżet. Do tego warto jeszcze wspomnieć czy maja być to klocki z tarczami na przód czy tył?

Te które podałeś to niska półka, jakość i ogólnie nie założyłbym ich do swojego samochodu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Sie 2018, 21:26

Ja bym się zdał na fachowców z tego sklepu!
Swego czasu zadzwoniłem i mi doradzili jakie zakupić...
Nie każdy z nas zna się aż tak na samochodach,a dobre rady zawsze są w cenie :)
fancar
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Opole
Auto: Toyota

07 Wrz 2018, 13:40

kuto21 napisał(a):Co sądzicie o tych Maxgear?


Maxgear to pakowacz. Może się trafić coś dobrego, albo złego. Jak jakaś rolka od paska to spoko, ale hamulców bym się bał kupować od nich...

Postaw na dobrą półkę, coś pokroju ATE, Textar, w sklepie motoryzacyjnym doradzą, powiedz że coś lepszego. Odpuść Valeo, Meaxgeary i inne podróbki.

Osobiście odradzam Ferodo, hamują ładnie ale po 7 tyś mi się zwichrowały... Mogła być wina złego montażu, ale drugi raz nie kupię tej marki (no i nie były pokryte nawet farbą antykorozyjną, gdzie ATE pięknie zabezpieczone).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Wrz 2018, 13:52

Ja z ferodo nigdy nie miałem problemu, może coś felernego się trafiło. A jest tu mój temat gdzieś odnośnie telepania podczas hamowania w multivanie, 2 razy zmienione klocki i tarczę i dalej klepalo, wymienione całe zawieszenie i dalej to samo, okazało się że tarcze po 2000 tyś ok znowu krzywe. Jeden kpl Bosch a drugi ATE, skończyo się na tarczach z ASO i jest spokój do tej pory
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Wrz 2018, 21:57

Obecne dobre marki układów hamulcowych to bezsprzecznie Textar, ATE, Valeo, Ferodo. Warto też pokusić się o Brembo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Wrz 2018, 22:09

MotoAlbercik napisał(a):Warto też pokusić się o Brembo.
Właśnie testuje w Jaguarze, zamontowałem 2 tyg temu, większej wydajności nie widzę szczerze mówiąc ale też nie mam złych odczuć, zobaczymy jak z trwałością będzie. Zakupiłem je także antykorozyjne więc też zobaczymy czy to nie ściema
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Wrz 2018, 21:20

Kao napisał(a):Ja z ferodo nigdy nie miałem problemu, może coś felernego się trafiło


Ha, zapomniałem dopisać. Te tarcze nie pasowały na piastę, nie wiem czy zapakowali na magazynie od innego modelu, ale ogólnie tarcza była ok, tylko te wycięcie na rant piasty (nie wiem jak to opisać) był bardziej płytki, podczas gdy w aucie piasta była bardziej ostra (lub odwrotnie). A tak to wszystkie otwory pasowały. Dowiedziałem się o tym gdy zmieniłem tarcze na nowe i porównałem (poprzedni "mechanik" spraprał).

Tak czy siak na siłę hamowania nie mogłem narzekać. Po dotarciu były żylety, ale niesmak pozostał.

Kusiło mnie zamontować ATE nacinane, ale zbyt spokojnie jeżdżę by miało to sens. Zwykłe ATE też są antykorozyjne. Za jakiś miesiąc będę mógł coś napisać, póki co docieram.

Dyskusja którą warto przeczytać na temat ATE klocki-ate-vt110509.htm
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Wrz 2018, 14:51

Ja wybrałem ceramiczne klocki hamulcowe i jestem zadowolony . Zamontowałem je do tarcz nawiercanych - sprawują się świetnie. Co fajne to nie piszczą i nie pylą. Według mnie warto
Ostatnio edytowany przez Kao, 24 Wrz 2018, 22:49, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Spam
kuto21
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Skoda fabia

19 Lut 2019, 23:51

Szukałem przez ostatni miesiąc na różnych forach samochodowych informacji o dobrych klockach w niskiej cenie, no i oczywiście większość poleca Boscha, który jak dla mnie jest trochę przereklamowany i za drogi. Znalazłem bardzo dobre klocki na własną rękę z ( reklama ). Jeśli zależy Wam na znakomitej jakości, porównywalnej do oryginałów i przy tym na niższej cenie, to polecam Waszej uwadze.
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 20 Lut 2019, 17:25, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
VelCupra
Obserwowany
 
Posty: 2

09 Mar 2019, 21:31

klocki+tarcze od polskiego Brecka, sam je mam.
bujor
Nowicjusz
 
Posty: 6

09 Lip 2019, 07:11

Nieźle ostatnimi czasy wyglądają i sprawują się po montażu tarcze i klocki od Delphi. Np w Intercarsie są droższe od Boscha. Może coś jest na rzeczy z jakością, bo podrożały w hurtowniach ostatnim czasie.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5797
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2019, 07:48

Jest pewna firma ktora robi klocki dla dwóch firm, jedna z nich to delphi, te same klocki znajdują sie w innej firmie i sa duzo tańsze.... Wałek
Pisałem jakiś czas temu o zestawie brembo, juz kilka tys przejechane i mozna opinie wystawić.
Tarcze miały być antykorozyjne a niestety koroduja więc ściema
Zużycia nie zauważyłem wiec trwałość ok ale jest jeden wielki minus, juz są krzywe i mają bicie przy hamowaniu, co prawda hamulce u mnie nie maja lekkiego życia ale to przecież Brembo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2019, 07:54

Ja u siebie na przód wrzuciłem ATE power disc i nie żałuję. Posiadam Bmw e91 i z relacji mechanika zdarzają się przypadki, gdy tarcze niższej jakości mogą się pokrzywić. Na tyle ma coś tańszego, nie pamiętam marki. Z moich obserwacji wynika, iż bardziej opłaca się kupić coś droższego. Po pierwsze nasze bezpieczeństwo. Po drugie (z moich obserwacji) droższe tarcze starczają na dłuższy okres i w sumie tańsze hamulce wcale nie wychodzą taniej, jeśli się patrzy na to w szerszym kontekście. Jest to tylko moje zdanie.
raficar
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Warszawa
Auto: Bmw e90
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 2006