Taki klucz jak zrobiłeś u mnie w garażu jest już ze 20 lat. Odkąd pamiętam tata go uzywał i nadal ja go używam.
Widzę, że twój jest długi
![Smile :)]()
. Ja mój musiałem skrócić bo nie we wszystkich autach pasował.
Ogólnie o konstrukcji takiego klucza nie ma się co rozpisywać, ale pozwolę sobie na pewną informację.
Zamiast wprost spawać łańcuch do rurki zastosuj jakieś oczko i do tego oczka dołącz ogniwka łańcucha. Chodzi o to, że montując łańcuch ok 10-15mm od rurki uzyskujesz większe ramię naciągające łańcuch.
Nie trzeba wtedy mocno naciągać śruby . Sprawdzony patent. Wtedy klucz działa jak samonapinający i działa tylko w jedną stronę. Więc nie potrzeba przy przekładaniu klucza luzować śruby. Wystarczy go tylko cofnąć , a przy odkręcaniu sam się zaciśnie na filtrze.
Male usprawnienie a bardzo pomaga.
Taki klucz jest pomocny nie tylko przy wymianie oleju, ale także filtr paliwa odkręci. Hydrant strażacki bez problemu obsłuży , czy nawet pozwoli wykonać proste prace hydrauliczne w domu.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.