Kocur do 35-40 tys

09 Kwi 2014, 16:03

Geniodekt napisał(a):Nie jestem fizykiem, więc mogłem pomylić kilka pojęć i za to z góry przepraszam :oops:
Nie jestem też zwolennikiem wielkiego boomu na niutonometry propagowanego przez właścicieli diesli uparcie twierdzących, że ropa jest "lepsza" od benzyny. Moment przydaje się w traktorze lub ciężarówce, ewn. do holowania przyczepy w SUVie lub kombi. Po co małemu roadsterowi 300-400 nm ? Chyba do palenia opon. Ideą dwuosobowego kabrioletu jest dobre prowadzenie na zakrętach i dawanie wynikającej z tego frajdy z jazdy. Nikt nie będzie woził S2000 cegieł czy holował łodzi.


Pokrótce Ci wytłumaczę o co biega... :naughty:
Pojmowanie przez Ciebie Nm jest nie odpowiednie ponieważ przed oczami masz małego diesla po chipsie który strzela z wysokiego Nm i później max szybko go zdejmuje... czyli idealny temat na wymioty :D
Wysoki Nm jest mega tematem ale jeżeli występuje w odpowiedniej ilości i w odpowiednim miejscu przez odpowiedni czas...Dlatego kiepska wiertarkę taka jak np: celica TS (193km) objedziesz wszystkim co ma normalnego Nm w stosunku do masy i normalny jego przebieg oczywiście bez wielkiej mocy.
Najbliżej ku ideałowi frajdy z jazdy jest V8 a dopiero później turboloty, V6ki, r6/r4ki...

Teraz kwestia mocy zwanej później kuniami :wink:
Kunie są bardzo potrzebne ale nie można stawiać ich przed niutkiem ponieważ nawet wielka ilość kuni bez niutka nie powoduje super przyśpieszenia...
I tu też pojawia się ten sam problem co przy Nm czyli moc musi odpowiednio wzrastać i trwać.

Pośrednim rozwiązaniem są R6ki które łączą wiertarkę z fajnym pałerem i Nm od dołu.

Dlatego jak będziesz wybierać auto które ma się sprawdzać przy ślimaczeniu się bulwarem i do depnięcia spod świateł V8 jest bez konkurencji.

Geniodekt
jeszcze dam Ci porównanie takie w skrócie z mojego podwórka . Testowałem dwa takie same samochody, różniące się mocą około 100KM i mające podobnego Niuta do 170-180km/h jechały tak samo!!! Z jednym małym ale w tym słabszym był trochę lepszy Nm i jego przebieg więc doznania lepsze niż w samochodzie mającym 100KM wiecej.

Pamiętaj NIUTEK nie jest do holowania przyczepy ani do ciężarówki tylko do tego żeby miłośnik jazdy autem miał pełne gatki z radości...

P.S.
Walka o niuta w autach mocno podkręcanych kosztuje 2x więcej kaski, czasu i wiedzy niż o moc...
A Żeby było jeszcze Ci łatwiej zrozumieć to motocykl crossowy jest Twoim modelem czyli duza moc i brak Nm. Cross 125cm3 ma około 47-50KM ale Nm baaaardzo mało jazda nim jest upierdliwa i nie bezpieczna bo praktycznie w 100% jego potencjał wykorzystujesz w ciągu 1,5 sec.

Masz totalny skrót jak coś to w dziale o kunniach można rozwijać temat. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Kwi 2014, 17:32

Nieważne ile mleka daje krowa tylko jak często go daje. Zapraszam do poczytania filmiku z autocentrum, w którym fajnie jest zobrazowany stosunek nM do koni mechanicznych.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

MarcinUser
Początkujący
 
Posty: 106
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Podkarpacie

09 Kwi 2014, 22:30

zastanów się której lasce podoba się S2000.... dla fana motoryzacji to coś znaczy a dla kobiety? "co to za badziew" -> zdanie mojej a wie na prawdę dużo o samochodach ;)
mucha177
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 06 2006
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E38
Silnik: 4,4 286KM M62B44
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

09 Kwi 2014, 22:33

za duzy budzet, nie oszukujmy sie na ferrari Cie nie stac, a na tepe dupy styknie Calibra z ostrym agrotunningiem pod wiejska dyskoteka;)
Nethann
Aktywny
 
Posty: 274
Auto: Astra h Gtc
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Kwi 2014, 17:36

Tak jak napisałem wcześniej - nie interesując mnie populusy, więc BMW z serii 3 całkowicie odpada. Myślę, że wybór jednak padnie na Chryslera, aczkolwiek jeszcze nie jestem do końca przekonany.
Eneolsen
Początkujący
 
Posty: 61
Auto: Hyundai i30
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

13 Kwi 2014, 19:06

Eneolsen napisał(a):Myślę, że wybór jednak padnie na Chryslera,

Przejdź się chryslerkiem bo możesz być zaskoczony (negatywnie) wnętrzem i prowadzeniem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co zrobić kiedy auto odmawia posłuszeństwa?
    Patrząc na samochód w pierwszym momencie zachwycamy się jego linią, doceniamy parametry silnika, cieszą nas wygodne fotele i niesamowity dźwięk wydobywający się z zestawu audio. Wszystkie te elementy wpływają na komfort ...
    Wodór receptą na zmiany klimatu
    Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej ...

13 Kwi 2014, 20:20

Tyłek Crossfire jest tragiczny, wygląda jak przyczajona ropucha. W środku też nie zachwyca, jak mówi szybki.

Spójrz jeszcze na Mazde RX-8, piękne i ciekawe auto z zewnątrz i wewnątrz, z dynamicznym silnikiem i świetnym prowadzeniem. Mankamentem jest to że silnik Wankla wymaga więcej dbałości niż normalny cylindrowiec i może czasem sprawiać kłopoty, ale jeśli szukasz auta na weekend to może to nie być to dla Ciebie problemem. Nie wiem też jak jest z popularnością tych aut w Polsce, ale z pewnością nie jest to populus. Jak byłbys zainteresowany tym samochodem to patrz na roczniki od 2006, wcześniejsze silniki mają wadę.

Kilka przykladowych Madzi
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
HighwayStar
Początkujący
 
Posty: 55
Auto: Adidas

13 Kwi 2014, 20:21

Odemnie:

Stare ale jare:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Oraz extra auto w każdej sytuacji:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
wojtek70
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 16 02 1927
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: bugatti
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

13 Kwi 2014, 21:39

Tak jak napisałem wcześniej - nie interesując mnie populusy, więc BMW z serii 3 całkowicie odpada. Myślę, że wybór jednak padnie na Chryslera, aczkolwiek jeszcze nie jestem do końca przekonany.

Czytaj więcej kocur-do-35-40-tys-vt73839-30.htm#ixzz2ynic2hne


Populusy to fiat, skoda, ford, opel, vw, itp. BMW 3 to klasa średnia (D) premium. Chrysler to tzw. badziew. Mimo, że ciekawie wygląda, jak większość amerykańców u nas.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Kwi 2014, 21:46

z amerykańców to dodge charger SRT jest mega mimo plastikowego wnętrza ale to wielkie V8 i świetny wyględ wszystko rekompensuje... ale niestety za drogi
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Kwi 2014, 21:56

Może raczej 5.7 HEMI ? Spokojnie zmieści się budżecie.
chrysler-300c-vt73158.htm
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006