Nie jest tajemnicą, że Toyota intensywnie pracuje nad technologią jazdy autonomicznej. Japoński koncern jest bardzo blisko wprowadzenia nowego układu zautomatyzowanej jazdy do aut produkcyjnych. Mowa o systemie Teammate, stworzonym do częściowo autonomicznej jazdy po autostradach. Według najnowszych informacji pierwsze auto z takim układem zadebiutuje jesienią ze znaczkiem Lexusa.
Autonomicznie na autostradzie Premiera systemu Teammate została potwierdzona jeszcze w 2019 roku. Teraz japońska gazeta Chunichi Shimbun donosi, że pierwszym samochodem, który otrzyma takie rozwiązane, będzie flagowa limuzyna Lexusa, model LS. Samochód ma zadebiutować jesienią w Japonii. Układ Teammate, opracowany na drogach otaczających Tokio, pozwoli na zautomatyzowaną jazdę na autostradach. Auto będzie mogło automatycznie włączyć się do ruchu, a także zmieniać pasy i wyprzedzać inne pojazdy. Kierowca Lexusa LS ze wspomnianym układem nadal będzie musiał jednak trzymać kierownicę. Warto podkreślić, że system Teammate może być zdalnie aktualizowany, a więc bez przerwy udoskonalany przez twórców oprogramowania.
Publiczne testy już wkrótce Przedstawiciele Toyoty i Lexusa mówią otwarcie, że Teammate nie jest systemem jazdy autonomicznej, lecz zautomatyzowanej, a jego możliwości klasyfikują go na drugim poziomie w pięciostopniowej skali SAE (International Society of Automotive Engineers). Toyota, a konkretnie jej jednostka badawcza Toyota Research Institute, pracuje jednak nad znacznie bardziej zaawansowanym systemem Chauffeur, oferującym już czwarty poziom autonomii.
Latem japoński koncern planuje przeprowadzić publiczne jazdy testowe z wykorzystaniem prototypu Platform 4, opartego właśnie na Lexusie LS piątej generacji. W ramach prób mieszkańcy Tokio będą mogli przetestować działanie systemu Chauffeur w ruchliwej tokijskiej dzielnicy Odaiba, gdzie samochód będzie musiał uwzględnić pieszych, intensywny ruch samochodowy, korki, zróżnicowaną infrastrukturę drogową i duże szklane powierzchnie na ścianach biurowców. Dla bezpieczeństwa w samochodzie będzie obecny dodatkowy kierowca.
Europejskie badania Również w Europie Toyota prowadzi testy systemów zautomatyzowanej jazdy. W połowie 2019 roku w Brukseli ruszył program badawczy z wykorzystaniem Lexusa LS 600h, na którego dachu znalazł się pakiet czujników, w tym LIDAR, radary, kamery i precyzyjny system pozycjonowania. "Głównym celem tego pilotażowego programu jest zbadanie złożonych i nieprzewidywalnych ludzkich zachowań oraz ich wpływu na wymagania wobec automatycznych systemów jazdy" przekonują przedstawiciele Toyoty. Jak podkreślają, motywacją do prac nad takimi systemami jest przede wszystkim chęć ograniczenia liczby ofiar wypadków drogowych do zera.
Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid - test spalania Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,43 l/100 km Główne zalety nieco mniejszej od RAV4 Hondy CR-V Hybrid to wysoki komfort podróżowania, dużo przestrzeni dla pasażerów i oczywiście ...
Akumulator zimą Śnieg, ostry mróz… jednym słowem zima – to czas, kiedy nawet najlepsze akumulatory potrafią zawieść i spowodować, iż nasz samochód w pewnym momencie po prostu nie odpali. Co robi wtedy kierowca? ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.