Kolizja, i co dalej?

23 Wrz 2007, 21:45

Witam,
chcialbym prosic o rade w sprawie mojego uszkodzonego auta.Dwa dni temu mialem kolizje,auto sprawcy uderzylo w tyl mojego auta na swiatlach, uderzenie bylo wedlug moich odczuc bardzo mocne, jednak uszkodzenia auta po moich ogledzinach nie sa takie duze, a dodam tu ze jestem kompletnym amatorem w dziedzinie oceny takich rzeczy, i tu pojawia sie moj problem: jak wiadomo po zgloszeniu przeze mnie szkody do ubezpieczyciela sprawcy czeka mnie wizyta rzeczoznawcy, ktory fachowcem w tej dziedzinie powinien byc, ale nie ktorych szkod nie da sie wykryc ogladajac auto na parkingu wiec nie zostana one wyryte i naprawione(zakladajac ze takie sa), w takim razie czy rzeczoznawca moze zlecic dokladniesza kontrole stanu technicznego auta w odpowiednim warsztacie przed wycena?? czy musze zrobic to na wlasna reke aby miec pewnosc ze moja szkoda(strata)zostanie dobrze wyceniona?? no i kto poniesie koszty tej/tych kontroli???
Jezeli ktos posiada wiedze w tym temacie to prosze o jak najszybsza rade.
pozdrawiam
molin82
Nowicjusz

Miejscowość: Bogatynia

24 Wrz 2007, 08:58

Rzeczoznawca zrobi oględziny ogólne,zdięcia i samochód będzie odwieziony na warsztat,z którym ZU ma podpisane umowy o bezgotówkowej naprawie(warsztat naprawia,ty odbierasz auto,a właściciel warsztatu wysyła do ZU rozliczenie).Następnie mechanik naprawia i jak znajdzie coś,co jeszcze powinno być naprawione a jest przyczyną tej kolizji,kontaktuje się z ZU i rzeczoznawca znowu przyjeżdża i robi dokumentację.Jeżeli udezrzenie nie było mocne,to najprawdopodobniej ucierpiał tylko zderzak i światła.Ale może okazać się,że uszkodzeniu uległy również inne elementy(np.mocowanie uchwytów zderzaka,może być wgnieciona blacha w okolicach tych uchwytów itd.Ale to będzie możliwe dopiero po zdemontowaniu danej części,która uległa uszkodzeniu na zewnątrz.Dlatego często bywa tak,że rzeczoznawca musi przyjechać na warsztat,aby uzupełnić dokumentację.