Kolizja w silniku Renault Megane 1.6 16v benzyna 2014

05 Paź 2023, 20:27

Witajcie. Ostatnimi czasy spotkała mnie niemiła niespodzianka. Podczas odpalania samochodu coś zarumotało w silniku. Auto zaczęło chodzić jak traktor. Jestem po wstępnej diagnozie u mechanika. Rozrząd przeskoczył, nastąpiła kolizja w silniku. Zawory do wymiany, rozrząd wiadomo, głowica do obróbki i sprawdzenia. Zastanawiam się co robić z tłokami. Nie ukrywam, że chciałbym to zrobić dobrze żeby auto pojeździło, ale nie iść w jakieś gigantyczne koszty. Chciałbym ratować co się da. Zrobiłem kilka zdjęć. Waszym zdaniem mogłyby zostać? Z góry dziękuję za pomoc.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

rumcajs23
Obserwowany
 
Posty: 1
Zdjęcia: 0

05 Paź 2023, 20:57

A co mechanik mówi ? Sugeruje wymianę tłoków czy nie ? W zasadzie można je zostawić . Choć zawsze można rzucić ziarno niepewności . Nie chodzi tutaj o to że zawory pozostawiły swój ślad na denkach . Chodzi o to czy nie zostały zakleszczone górne pierścienie uszczelniające . Dyskutuj o tym z mechanikiem a nie tutaj na forum .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2023, 09:12

Jak dla mnie przy takiej awarii to trzeba sprawdzić wszystko, również panewki i nie wyobrażam sobie żeby tych tłoków nie wyjąć i chociaż zerknąć na pierścienie...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Paź 2023, 18:08

na pewno jest też dół do kontroli ...bywały przypadki że i korby się też krzywiły od takiego spotkania zaworów z tłokami ale to już decyzja do właściciela
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

07 Paź 2023, 21:37

toyman40 napisał(a):na pewno jest też dół do kontroli ...bywały przypadki że i korby się też krzywiły od takiego spotkania zaworów z tłokami
Może być ale czegoś w temacie nie rozumiem . Po co zakładać temat jak auto u mechaniora . To on ma odpowiedzieć na ewentualne pytania co dalej . Co robić jak naprawić . On naprawia daje gwarancję na sukces . Nie ma sukcesu to zgłaszamy reklamację . Gdyby autor tematu deklarował że sam własnoręcznie będzie to naprawiał to rozumiem że można udzielić rad /porad . Korzysta z usług mechanika to temat do zamknięcia
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Paź 2023, 11:19

zależy gdzie jest auto czy u mechanika czy u murarza-mechanika, bo są różni mechanicy :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...