Koło dwumasowe - zasada działania

15 Paź 2009, 01:26

Dynamiczny rozwój silników spalinowych szczególnie turbodoładowanych oraz rosnące wymagania dotyczące czystości spalin spowodowały, że silniki takie pracują bardzo dynamicznie. Taka praca powoduje zwiększone drgania wału korbowego.
Stosowane dotychczas tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych przestały wystarczać do zabezpieczenia skrzyni biegów przed tymi drganiami.
W związku z tym opracowano nowy system tłumienia drgań, koła dwumasowe.
Połączone systemem sprężyn dwie części koła zamachowego wytłumiają drgania wału korbowego w dużo większym zakresie niż tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych.
Za pomocą krótkiego filmu przedstawiamy modelowy system działania tego układu.

Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999