Koło przednie od kierowcy trochę krzywo stoi - Fiat Punto I

21 Lut 2012, 22:48

Witam, zauważyłem że jedno koło przednie od kierowcy trochę krzywo stoi, Może pokaże jak (I<>\). Bylem już u diagnosty ale on nie wie wie w czym problem. Wcześniej wymieniałem amortyzatory i na początku było ok. Zauważyłem to po jakimś czasie i przykuło to moja uwagę. W czasie jazdy trochę mi tez ściąga w lewą stronę. W czym tu może być problem??? wachacz, zwrotnica, amorek krzywy???? Proszę o pomoc :( :(
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

21 Lut 2012, 23:03

Sprawdź czy amortyzator jest przykręcony do zwrotnicy z możliwością regulacji.
Popuść dwie śruby na dole amortyzatora i spróbuj zmienić położenie amortyzatora
względem zwrotnicy.
Trzeba zrobić kompletną regulację zawieszenia.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

22 Lut 2012, 03:55

wicianorbi napisał(a):W czym tu może być problem???

Sprawdz geometrię przedniego zawieszenia.Prawdopodobnie masz krzywy amorek....
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Lut 2012, 20:30

Ps.Nie wiem w jakim stanie tech.masz te amorki... :?: Ale jezeli chcesz jeszcze je eksploatowac to jest dośc prosty sposob zeby to koło postawić bardziej w pionie a mianowicie zrobienie tzw."fasolki".W tym celu musisz wymontowac amorek na zewnątrz/tak bedzie najlepiej/ i rozpiłować otwory w amorku w następujący sposob:
1/ Otwór górny ok.3mm w kierunku zewnętrznym
2/ Otwór dolny ok.3mm w kierunku wewnetrznym
Jak złozysz to ponownie to przed konkretnym dokręceniem amorka do zwrotnicy koło nalezy max.wychylic na zewnątrz.Po tym zabiegu dokonac pomiaru geometrii przedniego zawieszenia.
Powodzonka w pracy i dobrego efektu...Zabieg ten juz sprawdzony i zdaje egzamin... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Lut 2012, 21:35

Amortyzatory wymieniałem w zeszłym roku w grudniu, ale nie sprawdzałem jaką mają sprawność na stacji, brak czasu. Nie wierzę żeby tak szybko się zużyły. Tylne wymieniałem 3 lata temu i do tej pory mi służą. Jeżeli istnieje podejrzenie że amory są krzywe to znowu muszę zainwestować w nowe amortyzatory. Jeżeli już to proszę o pomoc jakie przednie amortyzatory są najlepsze jakie wybrać????
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

22 Lut 2012, 22:09

wicianorbi napisał(a):Jeżeli istnieje podejrzenie że amory są krzywe

Wg.mnie istnieje takie podejrzenie ze ten amor jest krzywy bo to jest najslabszy-naibardziej podatny element zawieszeniia ktory ulega uszkodzeniu.Czy musisz kupować nowe-nie wiem ...To Ty o tym zadecydujesz.Ja podałem sposob w jaki mozna tą dolegliwośc/sciąganie/usunąc...Decyzja nalezy do Ciebie... :(
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Lut 2012, 23:35

Migi60 napisał(a): Ale jezeli chcesz jeszcze je eksploatowac to jest dośc prosty sposob zeby to koło postawić bardziej w pionie a mianowicie zrobienie tzw."fasolki"


Zgadza się. Fasolka jest ratunkiem na już ..... ale :!: Są dwie metody naprawy . Pierwsza to dostosowanie ( np. polecana fasolka) elementów tak aby było dobrze bez wymiany skoślawionych części . Tutaj mamy problem w przypadku ich zużycia i wymiany na nowe , bo musimy znowu bawić się w fasolki. Druga metoda to znalezienie problemu , wymiana pokrzywionych części tak aby każda kolejna naprawa nie zmuszała nas do kombinacji. Myśle że jeżeli założyciel tematu wymieniał niedawno amorki i nie przydzwonił, to autko będzie miało przeszłość wypadkową . To że się krzywią amorki to fakt , ale zwrotnice w tym autku też są bardzo podatne na wykrzywienie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2012, 23:51

[quote] Wcześniej wymieniałem amortyzatory i na początku było ok [quote]
czy wymieniane były równocześnie ?
kiedyś wymienialiśmy we Fiatku na amorki Kamoka i też pojawił sie taki problem przy jednym kole -
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2012, 23:53

bonifacy napisał(a):Tutaj mamy problem w przypadku ich zużycia i wymiany na nowe , bo musimy znowu bawić się w fasolki.

No niestety przy tej metodzie naprawy tego nie da się uniknąc.... :(
bonifacy napisał(a):Druga metoda to znalezienie problemu , wymiana pokrzywionych części tak aby każda kolejna naprawa nie zmuszała nas do kombinacji.

Oczywiscie ze tak.Tylko teraz pytanie-jak dlugo ten samochod będzie obecny wlasciciel eksploatował... :?: Jezeli ma zamiar jeszcze dłuzej nim pojezdzić to tylko pomiar komputerowy geomerii całego samochodu w zakladzie gdzie ludzie maja w tym temacie pojęcie i po wynikach pomiaru powiedzą co jest do wymiany...
Ja osobiscie na dzień dzisiejszy dokonałbym wymiany amorka... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Lut 2012, 00:10

Migi60 napisał(a):Ja osobiscie na dzień dzisiejszy dokonałbym wymiany amorka... :!: :!:


Ja bym jednak zrobił fasolkę :mrgreen: To co napisałem wcześniej to tak dla uświadomienia właścicielowi jakie są następstwa tego czynu na przyszłość, gdyby chciał jednak pośmigać tym sprzętem do końca tego wieku . :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lut 2012, 07:46

OOOO widze duże zainteresowanie moim tematem, wiec odpowiadam na wasze pytania auto ma powypadkową przeszłość i tak się złożyło że i ja miałem stłuczkę małą(ale nie z mojej winy). Wymieniałem dwa amortyzatory nie jeden. Mam zamiar nim jedzić ile sie da, wkońcu otrzymałem go w spadku po moim dziadku. Gdyby nie ja to by Punto już nie ujżałoby światła dziennego, dużo w niego zainwestowałem żeby go przywrócić do dobrego stanu, jednak męczą go jeszcze pewne mankamęty ale jak zdrowie i czas pozwolą to przywrócę mu 100% sprawność.
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

23 Lut 2012, 07:51

Zwrotnice w Puncie są podatne na wykrzywienie, czyli mam rozumieć że od skrzywionej zwrotnicy mogłby się skrzywić amortyzator? Dobrze rozumie to wyjasnienie????
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

23 Lut 2012, 09:04

wicianorbi napisał(a):? Dobrze rozumie to wyjasnienie????

Nie.....Zacznij od wymiany amorka lub zrob "fasolkę" to będzie duzo taniej.Elementem bardziej podatnym na uszkodzenie-skrzywienie jest wlasnie amor.. :!: :!: Owszem przy mocnym uderzeniu jest taka mozliwość ze zostanie uszkodzony amor i zwrotnica..... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Lut 2012, 15:12

Ale ja stłuczkę miałem dużo wzesniej w marcu, a amorki wymieniałem w grudniu 2010 r. Zaczął mi puszczać z prawej strony i dlatego wymieniałem. Na starych amortyzatorach była zbyt duża różnica tłumienia drgań ponad 25 % było różnicy.
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

23 Lut 2012, 17:47

A od kiedy koło jest krzywo ? Było od dawna , a nie zwracałeś na to uwagi ? Nie masz pojęcia , bo zauważyłeś teraz ? W grudniu po wymianie amorów byłeś na geometrii ? Jeśli tak to był robiony pomiar kątów pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy , czy tylko zbieżność ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna