Kołpaki Przykręcane

04 Lip 2023, 20:46

Witam. Pierwszy raz będę miał do czynienia z kołpakami 13'' przykręcanymi do koła. Jak wygląda montaż i czego potrzebuję do porządnego zainstalowania ich? Dzięki za odpowiedź i szerokiej drogi! :D :D :D
Kiero123
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Fiat Seicento
Silnik: 0.9
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • 04 Lip 2023, 21:01

    Również witamy :mrgreen: A co do tematu to aby nie za mało informacji udzielasz w czym to i co to ? Zdało by się napisać więcej . Szerokiej drogi również Tobie się życzy .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    05 Lip 2023, 08:16

    Nie używałem od dawna takich kołpaków ale swojego czasu jak były takie przykręcane do Seicento czy też Cinquecento tam chyba szedł rozmiar 13" i to wyglądało tak że jak były cztery śruby mocowania koła to trzeba było odkręcić trzy założyć kołpak i przykręcić ponownie mocując go tymi śrubami. W kołpaku jeden otwór był większy i wchodził na zamocowaną śrubę.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    05 Lip 2023, 09:52

    Dokładnie o to chodziło, dzięki serdecznie. Nie muszę go brać na lewarek ani nic z tych rzeczy skoro realnie luzuje koło?
    Kiero123
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Auto: Fiat Seicento
    Silnik: 0.9
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    05 Lip 2023, 10:12

    W Ceed jest tak, że masz specjalne nakrętki do kołpaków i bez kołpaków, należy wszystkie odkręcić :)
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    05 Lip 2023, 11:11

    Rokiko napisał(a): W kołpaku jeden otwór był większy i wchodził na zamocowaną śrubę.
    W fabrycznym kołpaku to wygląda tak

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    Ogólnie te kołpaki niefabryczne są według mnie do kitu . Są zrobione ze zbyt kruchego plastiku . Jak już to lepiej zastosować śruby kół do felg aluminiowych z większym stożkiem . Przy tych zwykłych śrubach kołpak przeleci z czasem przez główki śrub.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ekojzada zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu
      Ekojazda to nowoczesny i oszczędny styl prowadzenia auta. Świadomy użytkownik samochodu mądrych wyborów dokonuje jeszcze przed ruszeniem z miejsca, m.in. poprzez dbałość o stan techniczny pojazdu. Warto być ekokierowcą, ...

    06 Lip 2023, 09:39

    bonifacy napisał(a):W fabrycznym kołpaku to wygląda tak
    No tak w nie oryginalnych był tej jeden otwór większy po prostu średnica większa.
    bonifacy napisał(a):Ogólnie te kołpaki niefabryczne są według mnie do kitu . Są zrobione ze zbyt kruchego plastiku
    Kiedyś się zastanawiałem dlaczego nie mogli ich robić w miejscu mocowania na śruby z jakimiś wtopionymi w plastik podkładkami metalowymi. Sam kiedyś (za czasów maluch, cinquecento) kilka kołpaków popsułem przez dokręcanie w tych miejscach :D
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10149
    Zdjęcia: 35

    06 Lip 2023, 20:51

    Te przykręcane kołpaki ......... Za dawnych czasów jak coś jechało i i brzęczało/grzechotało to wiadomo że kołpaki :mrgreen:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4948
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna