Kołpaki warto kupić?

28 Lis 2011, 19:30

Czy warto kupić kołpaki czy lepiej jezdzić na felgach stalowych bez tych ozdób plastikowych?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 30 Lis 2011, 19:16

    Kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1848
    Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    01 Gru 2011, 08:21

    no tak ale jak je kupie i zaloze to nie bedzie problemu z chlodzeniem hamulców i spr ciśnienia?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    01 Gru 2011, 18:15

    ale jak je kupie i zaloze to nie bedzie problemu z chlodzeniem hamulców i spr ciśnienia?

    przecież w fabryce zakładają
    jak ich nie założysz na kleju nie powinno być problemu
    przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
    sympatyk
    Zaawansowany
     
    Posty: 878
    Miejscowość: na skraju grodu
    Prawo jazdy: 15 09 1976
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Freelander e picc. scuderia
    Silnik: Otto 95÷121
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Gru 2011, 18:40

    Przeciez ty swoje Volvo do 3 tys obrotow tylko krecisz, bo sie boisz ze ci silnik wybuchnie, co ty chcesz tam sobie przegrzac? :D A juz na pewno nie hamulce.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    02 Gru 2011, 15:15

    czemu nie hamulce? przeciez moge krecic do 2tys a hamowac mocno
    a jak spr np cisnienie w kolach?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jak można zmniejszyć wydatki na paliwo?
      Dużo kierowców każdego dnia korzysta z samochodu, a koszty paliwa rzędu kilkuset złotych miesięcznie nie zaskakują. Często dla kierowcy wydatek na paliwo jest dosyć sporym miesięcznym obciążeniem. Niestety gwałtowny ...

    02 Gru 2011, 15:50

    Do 2tys. to się męczy, a nie kręci. A kołpaki najwyraźniej są niebezpieczne, bo w rajdach jest zakaz ich używania, przynajmniej wg. regulaminu PZM-otu :D
    LOTnick
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 253
    Zdjęcia: 2
    Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

    02 Gru 2011, 17:44

    No bo ktos ogladajacy raid moze nim dostac jak odpadnie.

    I listosci, jak bedziesz do 2 tys krecil wolnossaca benzyne 1,8, to zanim sie rozpedzisz zeby 2-gi raz zahamowac, to juz hamulce beda zimne, i jak mozesz nie wiedziec jak sprawdzic cisnienie w oponach? Na stacji paliw kompresorem, lub manometrem(takim do kol, z allegro czy to marketu za 10-20zl)
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    03 Gru 2011, 14:27

    wiem jak spr ale jak zaloze kołpaki to bede musial je zdjejmowac zeby spr cisnienie? patrzylem w markecie to ja 60-80zł na kołpaki nie wydam jesli byly by tak po 7-15max za szt to byl kupil ale tyle tyle to szkoda wydac
    ale czy kołpaki nie utrudnią spr ciśnienia w kolach, chlodzenia hamulców oraz zdejmowanai kół, czy posiadając kołpaki nie zardzewieją mi stalówki w momencie bosie sól bedzie tam zbierac?

    A co do kręcenia to ja staram sie tak zmieniac bieg z 1 na 2 jak mam 15-20km/h i jakies 1200-1500 obrotów, i z 2 na 3 jak mam 30-40km/h i jakies 1500-2000 obrotów, z 3 na 4 tak przy ok 45-55km/h i przy 2400-2600 obrotów i z 4 na 5 tak przy ok 70-80km/h i 2500 obrotów
    tak ze jadąc staram sie zmieniac na bieg nizszy jak mam ponizej 1700 obrotów a na wyższy przy 2500-3000 max
    na 5 jezdze tak od conajmniej 70
    nawet wg instrukcji zalecają zmianiac przy 20, 35, 50 i 70
    oczywiscie mówie o jezdzie typu eko jak chce przycisnąc to i do 6500-7000 sie kreci ale na lpg moze uszczelke podobno wywalic wiec jesli chcemy pilowac to na pb zalecają a pb kosztuje co nieco wiec wole jezdzic na lpg i nie przekraczac tych 3000-4000
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    03 Gru 2011, 14:57

    nawet wg instrukcji zalecają zmianiac

    g...o prawda. Z góry jeździ się na niższych obrotach, pod górę na wyższych. Poza tym, zależnie od sytuacji, czasem mogę przejechać przy 1800obr parę kilometrów, bo nie potrzebuję momentu, ani mocy, a ten sam dystans mogę przejechać przy 4 lub 5tys. bo np. wyprzedzam jakiegoś kretyna, który ciśnie po gazie, jak zobaczy mnie w lusterku.
    LOTnick
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 253
    Zdjęcia: 2
    Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

    04 Gru 2011, 09:29

    no tak ale szkodliwe dla silnika są wysokie obroty? kolega mial b5 1,6 i passka i tez krecil to odcinki i juz mial pierscienie do wymiany bo silnik calkiem stanął :( i kawal pieniedzy sie wykosztowal a teraz jezdzi jak emeryt bo mu szkoda auta

    jadąc np 5-10km/h non stop 65-75km/h to lepiej jechac na czwórce i 2000-2200 obrotach czy na 5 i 1500-1700 obrotach?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Gru 2011, 13:15

    Omg, jak mozna przy 70km/h myslec zeby 5-ty bieg wrzucac. :D
    Nie wiem czy masz komputer czy nie, ale jak masz to popatrz np na spalanie na 5-tym biegu jadac 70-80km/h gdy sie pojawi mala gorka, i potem popatrz na 4tym biegu. Albo gdy dodasz wiecej gazu, spalanie nawet masz wieksze na wysokim biegu, a samochod nie jedzie.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    04 Gru 2011, 16:04

    kompa nie mam ale wg instrukcji juz od 70 trzeba jechac na 5 jak chce jechac eko
    przy 70km/h na 5 mam 1700 obrotów a na 4 2100 jakies
    po co ma silnik pracowac na 2100-2200 przez 10km jesli moze na 1500-1700 na 5 i przypominam!
    chodzi mi o jazde ciągłą tz caly czas 65-75km/h bez przyspieszania, wyprzedzania, górek itp
    kolega majac passata b5 1,6 ale tam ma 8zaworów to juz 5 wrzuca od 55-60km/h jak nie potrzebuje mocy
    wg eko jazdy 5 bieg nalezy wrzucac od 50km/h
    kiedys próbowalem od 50 jechac na 5 i jednak nie skorzystam z tego bo boje sie o silnik
    ale mysle ze tak od 60km/h na 5 jest ok oczywiscie jesli nie przyspieszam
    jadąc na 5 70, a nawet 80-90km/h gdy chce wyprzedzic to redukuje najczęściej na 3 bo na 4 nie daje rady redukując na 3 wtedy mam jakies 3500-4000 i mozna cisnąc do 5500
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    04 Gru 2011, 17:14

    Akurat ani razu obroty nie doszły mi do "odcinki" (wiem jak to brzmi). Twój kolega zapewne trzymał auto przez jakiś czas i na zimnym silniku, więc dostał to o co się prosił.

    A tą instrukcję z biegami to od kogo dostałeś? Od Towarzysza Sekretarza :D?
    LOTnick
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 253
    Zdjęcia: 2
    Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

    05 Gru 2011, 09:04

    nie tak pisze w inst. od s40
    a kolega krecil jedynie tak jak silnik sie dogrzal wiec conajmiec po 5km jazdy a nie na zimnym
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931