stasiowski121 napisał(a):A ja do Twoich propozycji dorzucę jeszcze to
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Silnik jak najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom, nadwozie też,
do tego polecam ten silnik bo pali tyle co 2.0 16V a jeździ o wiele lepiej, jest dużo mniej awaryjny a samo zawieszenie daje wiele przyjemności z jazdy.
dzięki za podsunięcie Alfy 156, też kiedyś o niej myślałem, albo o 166 2,5 V6
jednak mam obawy, podobne jak przy Galancie - wygląda i jeździ super, ale cieszy się niezbyt dobrą opinią, słyszałem opinie niektórych mechaników, że jak kupować Alfę to tylko nową, co wy na to??
Kubuch napisał(a):Jacek25KRK napisał(a):4. Koniecznie GAZ LPG, diesel odpada, bo planuje duże przebiegi,
Wybacz ale to co napisałeś to jakaś herezja. Jak planujesz duże przebiegi to tylko diesel.
moim zdaniem to ty właśnie uprawiasz herezje, dowód poniżej
Joter napisał(a):Jak wyliczyłeś, ze diesel jest droższy od gazu?? Przy sekwencyjnej instalacji różnice są minimalne.
poniżej napisze jak to wyliczyłem
Joter napisał(a):Poza tym musisz się okreslić albo ekonomia albo 170 KM. Choć zaraz ktoś wyskoczy z Alfa Romeo 2,7 JTD. Czyli mozna, ale Alfa to Alfa. Auto dla ludzi z fantazją
nie napisałem, że ma być ekonomia, tylko, że "w miarę oszczędnego, nie napisałem też że ma mieć 170, choć i 200 bym lubiał
Joter napisał(a):
Jak kupisz auto to dolicz sobie jeszcze 2 tysiące na ewentualne wymiany (płyny, filtry, rozrząd, gumy) i opłaty ubezp-rejestr. więc nie wiem w końcu jaki portfel?
filtry, płyny wiadomo, ale skąd przekonanie, że zawsze po zakupie samochodu trzeba mieniać rozrząd, no a gumy to już się samemu na oko widzi
Joter napisał(a):
Uwaga na Lagunę roczniki 2001/02 padająca elektronika
niestety tu fakt, znajomi mają Lagune 2002 i ciągle szyba, szyberdach itp
Joter napisał(a):do 20k powinieneś znaleźć całkiem fajne Mondeo
Zamiast Paska lepiej Octavię tańsza i nie ma problemu z aluminiową zawiechą,
Może Avensis. Trochę nudne auto, ale za to solidne.
stasiowski121 napisał(a):A co do Mondeo to popieram, powinieneś znaleźć jakieś 2.5 V6 on też przyjemnie jeździ jednak nie lepiej niż Alfa 2.5 V6 w benzynie.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tutaj przykładowy link.
A co do obliczeń to nie wiem jak Ci benzyna na gazie nawet wyszła taniej niż ON.
Dziś koszty są porównywalne przy obecnych cenach ropy i gazu wychodzą koszty niemalże identyczne jednak diesel wychodzi na plus przy ewentualnych naprawach, no i przeglądy.
Wybór oczywiście jest Twoją indywidualną sprawą, jednak na dłuższe dystanse moim zdaniem diesel byłby lepszy.
Pozdrawiam.
obliczenia poniżej
NFSU9 napisał(a):moze opel omega?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Spełnia prawie wszystkie twoje wymagania
dzięki za podsunięcie pomysłu
Omega mi się zawsze podobała, jakoś automatycznie ją odrzuciłem, dlatego, że w rozmowach z mechanikami model B ma kiepską opinię, z B FL, czy też jak niektórzy nazywają C jest już zdaje się lepiej, więc i to rozważę
Dobra a teraz obiecane obliczenia:
Jako, że obecnie nie posiadam swojego samochodu bujam się wieloma jednostkami.
W ostatnich lat jeździłem wieloma samochodami z silnikami Diesla, Benzynowymi i LPG, więc jakąś tam swoją teorie mam.
Nie wiem jak diesel ma być tańszy, no chyba, że mówicie o SDI, to rzeczywiście 6 litrów spali (np. GOLF 4).
A mnie interesuje coś co by tej mocy miało troche więcej, więc trzeba by się liczyć ze spalaniem koło 8 litrów. Daje to ponad 28-30 zł. (zresztą to nie tylko moja teoria, ale mam do czynienia czasem z Audi A3 110 KM, więc to wiem).
Co do gazu - spalanie już różne, mam do czynienia ze starym Mondeo 1.8 z porządną instalacją LPG, spala 10-11 litrów. (16-19 zł)
Jeździłem Mitsubishi Sigmą kombi z LPG (Spalanie 12-16 litrów, ale to był potwór i wariat na drodze i instalacja kiepska) (19-25 zł)
Zakłam, że znajde coś dobrego, co spali mi średnio 12 litrów LPG, daje mi to 19 zł, a więc 9 zł różnicy w porównaniu z ON.
W roku zrobie przynajmniej 40 tys. km. - dla mnie oszczędność 3600 (ktoś pisał o przeglądzie - 150 zł, ktoś o benzynie - zaleje się kilka razy do pełna)
Ale tak czy tak pare stówek do przodu, nie mówiąc już o znacznie wyższych kosztach zakupu auta z silnikiem diesla.
Pozdrawiam
chętnie poczytam wasze wyliczenia, jak doszliście do wyższości ON nad LPG.