Kombi 15-20 tyś. na krótkie i długie trasy

04 Cze 2009, 10:03

Witam, jako, że jest to mój pierwszy post na forum to witam wszystkich

Przeglądnąłem forum mniej więcej i znalazłem kilka podobnych wątków, ale chodzi mi o to, żeby ktoś pomógł mi wybrać samochód, a mój problem jest inny od pozostałych, dlatego postanowiłem nie zaśmiecać innych wątków a założyć swój.

Do rzeczy!! Potrzebuje samochód o takich parametrach:

1. Nadwozie najlepiej KOMBI choc dopuszczam też inne, jednak najlepiej, żeby to było 5 drzwi, ze względu, że to narty lepiej włożyć itd.
2. Silnik - hmmm. no dobrze by było, żeby tych ccm troche miał, nie mniej niż 1800, może być nawet 3000, najlepiej jakieś zgrabne 2,5 V6
3. Moc - na pewno, żeby tych KM troche było, tak 120 byłoby dobrze, a optymalnie 170 i więcej
4. Koniecznie GAZ LPG, diesel odpada, bo planuje duże przebiegi, jeśli będzie benzyna, to taka, żeby się dało założyć GAZ sekwencyjny
5. Kolor bez znaczenia :)
6. Teraz cena - mam na to 20 tyś, jednak dobrze by było,żeby sprawa się zamknęła w jakiś 16 tyś przy LPG, no a w przypadku gdyby trzeba było LPG założyć to troche mniej
7. Rok produkcji - powyżej 2000 (optymalnie 2002)
8. Wyposażenie - klima obowiązkowo
9. Chętnie automat

Moje preferencje:
1. 406 - do tego skłaniałbym się najbardziej, ale ciężko znaleźć coś z mocnejszym silnikiem
2. Laguna (tu mogłby byś też hatchback)
3. C5 (Citroen)
4. VW Passat B5
5. Galant (ten mi się najbardziej podoba, ale obawiam się o ceny części, no i ciężko znaleźć rocznik 2000 za taką kasę, wręcz niemożliwe)
6. Volvo V40
7. Saab 95 (jednak ten stary model jest dość brzydki)
8. Opel Vectra B (bo C to chyba nie znajdę za taką kasę)
9. Mondeo (podobnie jak 406)

Potrzebuje czegoś w miarę oszczędnego, dlatego muszę mieć GAZ.
Jeżdzę tak:
- Pon-Czw. - do pracy, na zakupy około 10-20 km
- Piątek - to co czwartek + długi przelot około 300 km
- Sobota - wyjazdy, wycieczki, zabawa itp
- Niedziela - to co sobota + dłuższy przelot 300 km

miesięcznie robię ponad 3000 km, dlatego nawet oszczędny diesel jest dla mnie za drogi.

Z góry dziękuję za jakieś sugestie, pozdro
Jacek25KRK
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: KRK

04 Cze 2009, 11:47

4 cytrynki, z czego dwie pierwsze sama benzyna, a dwie ostatnie już z wmontowanym LPG:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Cena oscyluje wiecznie koło 20 tysi, ale przy tych dwóch ostatnich masz wszystko co chcesz - kombi, z niezłą ilością KM, rocznik dobry, klima w każdym no i zamontowany gaz.
Z FARTEM
mcj
Początkujący
 
Posty: 51
Miejscowość: bydgoszcz

04 Cze 2009, 12:06

dziękuje za odpowiedz, ale nie chodziło mi o to, żeby mi wkleić linki do aukcji
bo na allegro ja się znam i umiem poszukać
chodzi mi bardziej o to, żeby ktoś "w temacie" się wypowiedział co wybrać i dlaczego, o dyskusję co bedzie najlepszą opcją itp

pozdrawiam
Jacek25KRK
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: KRK

04 Cze 2009, 12:34

A ja do Twoich propozycji dorzucę jeszcze to
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Silnik jak najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom, nadwozie też,
do tego polecam ten silnik bo pali tyle co 2.0 16V a jeździ o wiele lepiej, jest dużo mniej awaryjny a samo zawieszenie daje wiele przyjemności z jazdy.
stasiowski121
 

04 Cze 2009, 14:54

Jacek25KRK napisał(a):4. Koniecznie GAZ LPG, diesel odpada, bo planuje duże przebiegi,


Wybacz ale to co napisałeś to jakaś herezja. Jak planujesz duże przebiegi to tylko diesel.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

04 Cze 2009, 14:59

no dokladnie popieram przedmowce jesli bedziesz robil duze przebiegi powyzej 25tys rocznie to tylko diesel najlepszy a od siebie dorzuce
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] -auto do oplat wiec sadze ze zamkniesz sie kwota 18tys spokojnie
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

04 Cze 2009, 18:05

Jak wyliczyłeś, ze diesel jest droższy od gazu?? Przy sekwencyjnej instalacji różnice są minimalne.
Porównywałem 2 litrowego Galaxy w gazie z 1,9 TDi.
Jeśłi liczysz tylko to co pod dystrybutorem to możesz sie mocno zdziwić. Sekwencja potrzebuje jeszcze benzyny, żeby silnik sie nagrzał zanim przejdzie na gaz, do tego trzeba dbać o elektrykę, zeby auto jeździło plus już mały detal jak droższy przegląd.
Przy dzisiejszej relacji gazu do ON koszty sa porównywalne.

Poza tym musisz się okreslić albo ekonomia albo 170 KM. Choć zaraz ktoś wyskoczy z Alfa Romeo 2,7 JTD. Czyli mozna, ale Alfa to Alfa. Auto dla ludzi z fantazją :wink:

Jak kupisz auto to dolicz sobie jeszcze 2 tysiące na ewentualne wymiany (płyny, filtry, rozrząd, gumy) i opłaty ubezp-rejestr. więc nie wiem w końcu jaki portfel?

Uwaga na Lagunę roczniki 2001/02 padająca elektronika

do 20k powinieneś znaleźć całkiem fajne Mondeo
Zamiast Paska lepiej Octavię tańsza i nie ma problemu z aluminiową zawiechą,
Może Avensis. Trochę nudne auto, ale za to solidne.
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

04 Cze 2009, 19:33

Joter napisał(a): Choć zaraz ktoś wyskoczy z Alfa Romeo 2,7 JTD. Czyli mozna, ale Alfa to Alfa. Auto dla ludzi z fantazją :wink:


Kolego nie słyszałem żeby jakakolwiek Alfa miała silnik 2.7 JTD co najwyżej 2.4 JTD 175 KM.
Na temat tej Alfy Kolega qki007 może powiedzieć najwięcej z nas wszystkich bo taką jeździ.
A co do Mondeo to popieram, powinieneś znaleźć jakieś 2.5 V6 on też przyjemnie jeździ jednak nie lepiej niż Alfa 2.5 V6 w benzynie.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tutaj przykładowy link.

A co do obliczeń to nie wiem jak Ci benzyna na gazie nawet wyszła taniej niż ON.
Dziś koszty są porównywalne przy obecnych cenach ropy i gazu wychodzą koszty niemalże identyczne jednak diesel wychodzi na plus przy ewentualnych naprawach, no i przeglądy.
Wybór oczywiście jest Twoją indywidualną sprawą, jednak na dłuższe dystanse moim zdaniem diesel byłby lepszy.
Pozdrawiam.
stasiowski121
 

04 Cze 2009, 21:45

moze opel omega?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Spełnia prawie wszystkie twoje wymagania
NFSU9
Aktywny
 
Posty: 335
Miejscowość: WWA
Auto: 350z
Silnik: 3.5v6 300km

05 Cze 2009, 09:27

stasiowski121 napisał(a):A ja do Twoich propozycji dorzucę jeszcze to
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Silnik jak najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom, nadwozie też,
do tego polecam ten silnik bo pali tyle co 2.0 16V a jeździ o wiele lepiej, jest dużo mniej awaryjny a samo zawieszenie daje wiele przyjemności z jazdy.


dzięki za podsunięcie Alfy 156, też kiedyś o niej myślałem, albo o 166 2,5 V6
jednak mam obawy, podobne jak przy Galancie - wygląda i jeździ super, ale cieszy się niezbyt dobrą opinią, słyszałem opinie niektórych mechaników, że jak kupować Alfę to tylko nową, co wy na to??

Kubuch napisał(a):
Jacek25KRK napisał(a):4. Koniecznie GAZ LPG, diesel odpada, bo planuje duże przebiegi,


Wybacz ale to co napisałeś to jakaś herezja. Jak planujesz duże przebiegi to tylko diesel.


moim zdaniem to ty właśnie uprawiasz herezje, dowód poniżej

Joter napisał(a):Jak wyliczyłeś, ze diesel jest droższy od gazu?? Przy sekwencyjnej instalacji różnice są minimalne.

poniżej napisze jak to wyliczyłem
Joter napisał(a):

Poza tym musisz się okreslić albo ekonomia albo 170 KM. Choć zaraz ktoś wyskoczy z Alfa Romeo 2,7 JTD. Czyli mozna, ale Alfa to Alfa. Auto dla ludzi z fantazją :wink:


nie napisałem, że ma być ekonomia, tylko, że "w miarę oszczędnego, nie napisałem też że ma mieć 170, choć i 200 bym lubiał
Joter napisał(a):

Jak kupisz auto to dolicz sobie jeszcze 2 tysiące na ewentualne wymiany (płyny, filtry, rozrząd, gumy) i opłaty ubezp-rejestr. więc nie wiem w końcu jaki portfel?


filtry, płyny wiadomo, ale skąd przekonanie, że zawsze po zakupie samochodu trzeba mieniać rozrząd, no a gumy to już się samemu na oko widzi
Joter napisał(a):
Uwaga na Lagunę roczniki 2001/02 padająca elektronika

niestety tu fakt, znajomi mają Lagune 2002 i ciągle szyba, szyberdach itp
Joter napisał(a):do 20k powinieneś znaleźć całkiem fajne Mondeo
Zamiast Paska lepiej Octavię tańsza i nie ma problemu z aluminiową zawiechą,
Może Avensis. Trochę nudne auto, ale za to solidne.



stasiowski121 napisał(a):A co do Mondeo to popieram, powinieneś znaleźć jakieś 2.5 V6 on też przyjemnie jeździ jednak nie lepiej niż Alfa 2.5 V6 w benzynie.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Tutaj przykładowy link.

A co do obliczeń to nie wiem jak Ci benzyna na gazie nawet wyszła taniej niż ON.
Dziś koszty są porównywalne przy obecnych cenach ropy i gazu wychodzą koszty niemalże identyczne jednak diesel wychodzi na plus przy ewentualnych naprawach, no i przeglądy.
Wybór oczywiście jest Twoją indywidualną sprawą, jednak na dłuższe dystanse moim zdaniem diesel byłby lepszy.
Pozdrawiam.


obliczenia poniżej


NFSU9 napisał(a):moze opel omega?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Spełnia prawie wszystkie twoje wymagania


dzięki za podsunięcie pomysłu
Omega mi się zawsze podobała, jakoś automatycznie ją odrzuciłem, dlatego, że w rozmowach z mechanikami model B ma kiepską opinię, z B FL, czy też jak niektórzy nazywają C jest już zdaje się lepiej, więc i to rozważę

Dobra a teraz obiecane obliczenia:
Jako, że obecnie nie posiadam swojego samochodu bujam się wieloma jednostkami.
W ostatnich lat jeździłem wieloma samochodami z silnikami Diesla, Benzynowymi i LPG, więc jakąś tam swoją teorie mam.
Nie wiem jak diesel ma być tańszy, no chyba, że mówicie o SDI, to rzeczywiście 6 litrów spali (np. GOLF 4).
A mnie interesuje coś co by tej mocy miało troche więcej, więc trzeba by się liczyć ze spalaniem koło 8 litrów. Daje to ponad 28-30 zł. (zresztą to nie tylko moja teoria, ale mam do czynienia czasem z Audi A3 110 KM, więc to wiem).

Co do gazu - spalanie już różne, mam do czynienia ze starym Mondeo 1.8 z porządną instalacją LPG, spala 10-11 litrów. (16-19 zł)
Jeździłem Mitsubishi Sigmą kombi z LPG (Spalanie 12-16 litrów, ale to był potwór i wariat na drodze i instalacja kiepska) (19-25 zł)
Zakłam, że znajde coś dobrego, co spali mi średnio 12 litrów LPG, daje mi to 19 zł, a więc 9 zł różnicy w porównaniu z ON.
W roku zrobie przynajmniej 40 tys. km. - dla mnie oszczędność 3600 (ktoś pisał o przeglądzie - 150 zł, ktoś o benzynie - zaleje się kilka razy do pełna)
Ale tak czy tak pare stówek do przodu, nie mówiąc już o znacznie wyższych kosztach zakupu auta z silnikiem diesla.

Pozdrawiam
chętnie poczytam wasze wyliczenia, jak doszliście do wyższości ON nad LPG.
Jacek25KRK
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: KRK

05 Cze 2009, 12:21

z tego co piszesz bedziesz robil rocznie 40tys.km wiec diesel jak najbardziej i wszyscy ci to powiedza ale twoj wybor,ja bym na twoim miejscu zastanowil sie nad tym A6
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] silnik TDI i skrzynia automat,auto sprowadzone z Włoch wiec soli raczej nie widzialo :wink: wiem bo znajomy raz z Włoch przywiozl Forda Pume
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Cze 2009, 12:55

Widzę, że jest tu na forum masa pro-dieslowców, jednak jak narazie żaden z was nie przedstawił swoich obliczeń, dla których to diesel miałby być tańszy od LPG, ja już swoje obliczenia podałem, teraz czekam na was
Jacek25KRK
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: KRK

05 Cze 2009, 13:03

no obliczenia,nieraz czytam w jakiejs gazecie motoryzacyjnej ze jesli robisz powyzej 25tys.km rocznie to sie diesel oplaca najbardziej,zreszta np przyklad masz takie Audi A6 jak u mnie w linku taki silnik 2.5TDI spali srednio z 7-8l/100km a jakbys kupil tak np 2.5benzyna z gazem to bedziesz mial z jakies 2razy wieksze bo ok 12-13l/100km

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 13:37 ]
a co powiesz na bardzo pojemne i obszerne kombi mercedesa??
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] skrzynia automat albo ten juz na wypasie [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] w linkach do wyboru albo diesel albo benzyna
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Cze 2009, 16:18

licząc średnie spalanie oraz ceny ropy,lpg jak i PB na podstawie dzisiejszych danych z autocentrum.pl
sr spalanie ropy w audi 2.5tdi 8,2l x 3,47zł = 28,45zł/100km
sr spalanie LPG w omedze 2.5lpg 12l x 1,63zł = 19,56zł/100km + 1,5lPB(4,25/l)6,37zł na odpalanie to nam daje razem około 26zł/100km

Robiąc 40tys km rocznie samo paliwo w audi wyniesie nas 11380zł zaś w omedze 10400zł.
Tak więc różnica na samym paliwie wyniesie 980zł rocznie. Przy eksploatacji auta na LPG trzeba wziąć pod uwagę również koszt serwisowania instalacji i rzeczy z nią związanych. Tak więc użytkowanie auta na PB+LPG może okazać się nieznacznie tańsze lub na tym samym poziomie co auta na ON, biorąc oczywiście pod uwagę te dwa przykładowe auta.
NFSU9
Aktywny
 
Posty: 335
Miejscowość: WWA
Auto: 350z
Silnik: 3.5v6 300km

05 Cze 2009, 19:21

NFSU9 napisał(a):licząc średnie spalanie oraz ceny ropy,lpg jak i PB na podstawie dzisiejszych danych z autocentrum.pl
sr spalanie ropy w audi 2.5tdi 8,2l x 3,47zł = 28,45zł/100km
sr spalanie LPG w omedze 2.5lpg 12l x 1,63zł = 19,56zł/100km + 1,5lPB(4,25/l)6,37zł na odpalanie to nam daje razem około 26zł/100km

Robiąc 40tys km rocznie samo paliwo w audi wyniesie nas 11380zł zaś w omedze 10400zł.
Tak więc różnica na samym paliwie wyniesie 980zł rocznie. Przy eksploatacji auta na LPG trzeba wziąć pod uwagę również koszt serwisowania instalacji i rzeczy z nią związanych. Tak więc użytkowanie auta na PB+LPG może okazać się nieznacznie tańsze lub na tym samym poziomie co auta na ON, biorąc oczywiście pod uwagę te dwa przykładowe auta.


no i taką argumentację przyjmuję, jednak w moim przypadku te obliczenia są nietrafione, bo ja większość km pokonuje w długich 300 km-owych odcinkach, więc silnika nie odpalam co 5 km, więc i benzyny spalać będzie relatywnie mniej

druga kwestia, że jest możliwość kupienia czegoś z silnikiem 2.0, 130-150 koni, wtedy spalanie LPG też nieco mniejsze 1-2 litry, to już kolejne oszczędności
a diesla mniejszego od 2.5 l bym nie rozważał, bo to 90-110 KM zazwyczaj, dla mnie troche mało, a 2.5 l to pali te 8 litrów/100km spokojnie

kolejna sprawa, to to, że jakoś lubie benzyniaki (także te z gazem) bardziej niż dyszle

no i jak już mówiłem diesle w zakupie są droższe niż nawet te z LPG, więc musiałby to być rocznik starszy, co za tym idzie bardziej wyjeżdzony, kolejne wydatki i problemy

Ktoś powyżej proponuje starą klasę E merca, dziękuje, ale to roczniki 96-97, dla mnie za stare, w klase E to ja celuje, ale nową z lat 2004-05, ale to tak za rok, może dwa, jak już się troszke odrobie

dziękuje wam za wszystkie sugestie, chciałbym też żeby ktoś się wypowiedział coś na temat plusów/minusów konkretnych modeli

póki co jestem najbliższy do 406/Mondeo z silnikiem 2.0

pozdro
Jacek25KRK
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: KRK