Kombi 2.0 diesel cena w okolicach 30 000 zł

26 Lis 2014, 16:12

Jest to mój pierwszy post więc przy okazji witam wszystkich.

Jako że nigdy nie posiadałem diesla ani kombi, więc proszę o radę jakie kombi kupić tak przedziale cenowym 26000 35000 zł. Jak patrzyłem to auto w tym przedziale cenowym będą z rocznika 2006-07 i takie 4 samochody mi się spodobały:
BMW 320d
VW Passat 2.0 TDI B6
Mazda 6 2.0 z audio BOSE :D
Volvo V50 2.0
Ja szukam auta z jak najbogatszym wyposażeniem, auto w żadnym wypadku nie będzie służyć do ciężkich przewozów, ale chcę kombi żeby jednak coś można było przewieźć
nightelf87
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 12 2006
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Scirocco GTII
Silnik: 1.8 95 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Lis 2014, 16:19

Na pewno nie Passat z beznadziejnym dieslem i Mazda z tym dieslem też nie. A dlaczego? Wiele razy było na forum.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Lis 2014, 16:51

Jakby tak nagiąć pojemność to świetnym wyborem jest Honda Accord 2.2 Diesel. To dobry trwały silnik, a auto ma sprawdzoną, japońską mechanikę.
Mazda z dieslem to zły wybór, a Passat 2.0 TDI jeszcze gorszy. Chyba, że 1.9 TDI, ale i tak pozostaje kwestia drogiego w serwisie i nietrwałego zawieszenia oraz wariującej elektroniki.
Aha, o tym roczniku zapomnij, jeżeli nie chcesz się wpakować. Zadbane, krajowe auto to będzie max 2005, choć i tu będzie kłopot. Ale rocznikiem się nie jeździ, liczy się głównie stan auta i jego przeszłość :ok:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

26 Lis 2014, 19:23

BMW 320d też nie jest najszczęśliwszym wyborem jeśli chodzi o diesla. 2,0 od Mazdy i VW też odpadają tak jak koledzy wyżej pisali.
Prostą drogą selekcji zostaje Volvo z bardzo dobrym 2,0/136KM.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lis 2014, 20:09

Dzięki na odpowiedzi
Bo ja w sumie jadę do niemiec po to auto (w Polsce mnie to przeaża że wszystkie samochody mają na liczniku 160 000 tys przejechane) i tam gdzie się zatrzymam to właśnie w okolicy są tylko te cztery auta do sprzedaży, które mi pasują. Niestety nie ma tam hondy bo też mi się podoba i słyszałem że są dobre
nightelf87
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 20 12 2006
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Scirocco GTII
Silnik: 1.8 95 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

26 Lis 2014, 22:35

Z tych wszystkich aut najlepsze jest BMW pod warunkiem, ze nie zalezy Tobie na przestrzeni. Sam bylem zainteresowany tym autem, ale skreslilem go z listy, gdy zobaczylem ile jest w nim przestrzeni. Wszystkie inne samochody tej klasy sa przestronniejsze/wygodniejsze. Naped na tyl - hm, z jednej strony fajny do zabawy na torze, ale do codziennej jazdy wiecej problemow niz pozytku, jak bokami nie chcesz jezdzic to bierz kazde inne auto (w deszczu/zimie kretej drodze trzeba bardzo uwazac - oczywiscie komputer pomaga, ale bez tego zwykly kowalski laduje w rowie). Co do silnika to chyba jeden z lepszych na rynku diesli i trawlosc i osiagi sa na bardzo wysokim poziomie. Zreszta nie zachowuje sie jak zwykly klekot.
Oczywiscie jak kazdy diesel to kuleje osprzet jak kupisz zakatowany egz. czy sam nie bedziesz o niego dbal. Zawsze lej dobre paliwo, czesto wymieniaj olej i dobrej jakosci, systematycznie wypalaj filtr czst. st. i bedzie ok.
Wybierz wereje z manualna skrzynia, z najmniejsza iloscia KM - najbardziej udane modele.

Jezeli chcesz wygodne auto to wybierze HONDE ACCORD. Zreszta wszystkie silniki hondy mozna brac w ciemno. Co jak co, ale to jedyna firma co robi wzorowe jednostki czy to bez. czy diesla.
Jedynie czym mozesz zaszkodzic to kiepskim paliwem i zaniedbaniem, a wtedy koszt wymiany wtryskow przewyzszy koszt BMW ;)
Wiec jezeli chcesz miec najmniej awaryjne auto bierze honde jak lepsze osiagi to bmw.
Co do reszty:
Mazda - omijaj diesle szerokim lukiem, cala masa problemow z silnikami oraz z blacha.
Volvo to praktycznie Ford wiec bardziej oplaca sie lyknac Forda. Za te pieniadze pewnie na silnik z PSA nie ma co liczyc - ale Mondeo jest bardzo udanym autem. Starsze diesle omijaj (tak samo jak Mazda bardzo wrazliwe na nasze lewe paliwo i same problemy).
VW Passat - tylko bierze wersje CR, na pompowtryskiwaczach straszny badziew i z blacha auta rowniez nie za wesolo. Bardzo nieudane auto.

Pomysl o Alfie 159 - doskonaly silnik diesla (tak samo trwaly jak w hondzie, nawet lepiej od BMW) jedynie co to duperele potrafia wkurzac, ale to nie jest ALFA na podstawie, ktorej powstaly dowcipy.

Jak dla mniej najlepsza jest HONDA (ale koszt zakupu powala - zniecheca mnie akcyza) i ta o ile mocno nie bedzie sciachana nie ma prawa sie psuc. Troche to wkurza, bo nie jest to auto klasy premium jak AUDI czy BMW, a w serwisie zabulisz nawet wiecej ;) - ale przynajmniej nie bedziesz w nim za czesto. Znajomy ma tyle, ze w benzynie 2.4l juz chyba z 8 rok leci. Poza tarczami, klockami i plynami NIC NIE ROBIL (a ok, padl akumulator) ;) ! Jeszcze mam znajomych co maja 530d i 320d (poza wymiana/wycieciem filtra cz. st. i regeneracja turbiny nic nie robil). Drugi wycinal klapki, mial i ma nadal problem z automatem i jeden problem z komputerem. Czasami sie rozkracza auto o ile mozliwe to trzeba zdjechac na pobocze - odjac kleme podlaczyc ponownie i dalej mozna jezdzic (zreszta chce sprzedac nie jest zadowolony z auta).
BMW i ALFA jak dla mnie ten sam kaliber w pierwszym potrafi osprzet silnika robic psikusa, a w alfie elektryka. Jednak kosztowo ALFA wyjdzie na duzy plus. Duzo tansza w zakupe wiec za te same pieniadze w lepszym stanie, ladniejsza, a co najwazniejsze, gdy cos sie uszkodzi mniej zaboli ;)

Przyszla sprzedaz:
HONDA - kazdy z checia kupi
BMW - niewazne w jakim stanie, kazdy pryszczaty mlodzian/dresik bedzie chcial ja kupic (zwlaszcza najmocniejsza wersje).
ALFA - olbrzymi problem ze sprzedaza (MIT awaryjnych ALF jest mocno zakorzeniony w umyslach Polakow).
Wszystkie te auta wspaniale sie prowadza - wszystkie prowadzilem i najmniej podobala mi sie BMW, bo tak ciasno i przez to nie czulem sie komfortowo.
W alfie minimalnie lepiej, ale to juz nie ten silnik.
HONDA bardzo dostojnie i komfortowo - nie ma efektu wgniatania w fotel, ale kreci sie praktycznie jak benzyniak.
Wszystkie auta sa bardzo fajne, ale w kazdym jest jakis minus:
Honda - cena zakupu ew. napraw
BMW - ceny napraw, usterkowosc, bardzo duza ilosc walonych z 90% na naszym rynku to powypadkowe auta (zamiast BMW teraz bral bym Audi A4 w sensie nowsze modele z led'ami sa bardzo udanymi autkami)
ALFA - problem sprzedazy
zygert
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Toyota, Peugeot
Paliwo: Benzyna + LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Nissan LEAF
    Przenosząc technologię Zero emisji na nowy poziom, nowy LEAF produkowany w Europie będzie miał swój światowy debiut w Genewie. Nowy LEAF, który został zaprojektowany i opracowany ze szczególnym uwzględnieniem ...

26 Lis 2014, 22:42

Geniodekt napisał(a):pozostaje kwestia drogiego w serwisie i nietrwałego zawieszenia
toż w b6 nie ma już wielowahacza tylko kolumny (przód) :sly: ale pozostaje elektronika i korozja
nightelf87 napisał(a):Bo ja w sumie jadę do niemiec po to auto
Taak, a na Zachodzie to dobre auto za pół darmo sprzedaje św. Mikołaj lub Matka Teresa :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Lis 2014, 22:49

mike1735 napisał(a):oż w b6 nie ma już wielowahacza tylko kolumny (przód)
Ale tył już jest :mrgreen:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

26 Lis 2014, 23:09

No bez tyłu raczej by było cięzko jeździć :mrgreen: i tak B5 awaryjnością zawieszenia nie przebije :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Lis 2014, 23:39

Z tych wszystkich aut najlepsze jest BMW pod warunkiem, ze nie zalezy Tobie na przestrzeni. Sam bylem zainteresowany tym autem, ale skreslilem go z listy, gdy zobaczylem ile jest w nim przestrzeni. Wszystkie inne samochody tej klasy sa przestronniejsze/wygodniejsze. Naped na tyl - hm, z jednej strony fajny do zabawy na torze, ale do codziennej jazdy wiecej problemow niz pozytku, jak bokami nie chcesz jezdzic to bierz kazde inne auto (w deszczu/zimie kretej drodze trzeba bardzo uwazac - oczywiscie komputer pomaga, ale bez tego zwykly kowalski laduje w rowie).


Większej bzdury dawno nie czytałem. Prędzej w źle wyważonym FWD wypadniesz z zakrętu niż w RWD. RWD wspomagane kontrolą trakcji i dobrymi oponami jest najbezpieczniejsze, można jeszcze polemizować z awd. Poza tym dlaczego w BMW masz tak ciasno? Właśnie dlatego, że priorytetem są właściwości jezdne, a więc też bezpieczeństwo i auta BMW muszą najpierw być perfekt wyważone, a potem się pod to robi co może by było jakieś miejsce w kabinie.

Jezeli chcesz wygodne auto to wybierze HONDE ACCORD. Zreszta wszystkie silniki hondy mozna brac w ciemno. Co jak co, ale to jedyna firma co robi wzorowe jednostki czy to bez. czy diesla.


Bzdura, żadne to wzory. Żłopią duże ilości oleju, nie trzymają mocy, przeciętne osiągi. A im większy przebieg tym gorzej, bo szybko uszczelniacze zaworowe padają. Piszę głównie o benzyniakach.

Pomysl o Alfie 159 - doskonaly silnik diesla (tak samo trwaly jak w hondzie, nawet lepiej od BMW) jedynie co to duperele potrafia wkurzac, ale to nie jest ALFA na podstawie, ktorej powstaly dowcipy.


Chyba jeszcze nie ten budżet mimo wszystko. Co jak co, ale to jednak dalej ten sam fiat i problemy są gwarantowane.

BMW i ALFA jak dla mnie ten sam kaliber w pierwszym potrafi osprzet silnika robic psikusa, a w alfie elektryka. Jednak kosztowo ALFA wyjdzie na duzy plus. Duzo tansza w zakupe wiec za te same pieniadze w lepszym stanie, ladniejsza, a co najwazniejsze, gdy cos sie uszkodzi mniej zaboli ;)


Nie rozśmieszaj mnie. Chyba nigdy żadnego fiata nie miałeś, bo to kompletnie nie ta liga już patrząc nawet na samą trwałość to jedynie silnik jest konkurencyjny, reszta to dno - zawias, elektryka, korozja, pierdoły (fiatostwo).


Troche to wkurza, bo nie jest to auto klasy premium jak AUDI czy BMW, a w serwisie zabulisz nawet wiecej ;) - ale przynajmniej nie bedziesz w nim za czesto.


Premium w klasie średniej to może być mbC/bmw3/lexis, ale nie A4, które technicznie jest passatem...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Lis 2014, 01:30

Tak, tyle ze zanim ja wylece z zakretu to ty 2x baczki zrobisz. Naturalnym odruchem jest hamowanie, a nie delikatne dodawanie gazu czy hamowanie wiec przez to wiekszosc producentow stosuje przednie napedy (amator latwiej zapanuje nad przednionapedowka jak tylną - bez elektroniki). Zresztą od niedawna dopiero elektronika tak działa, że tylnonapędowce dają taki sam poziom bezpieczeństwa co przednionapędowce, którym to udawało się już duuużo wcześniej. Więc tym bardziej rozmawiamy tu o takim budżecie, gdzie kolega nie będzie miał wyrafinowanej elektronik, a serii F30 tym bardziej bym odradził, chociaż by z durnego umiejscowienia rozrządu i narażania klienta na kosmiczne koszta jego wymiany. Gdzie inne aspekty są idealne i z chęcią ten modem bym zakupił, ale na góra 4 lata. Oczywiście nie mowiac o nizszych kosztach i wlasnie WIEKSZA PRZESTRZENIA w srodku auta na rzecz przedninapędówek. Uzywasz BMW i nie widzisz ile zajmuje tunel srodkowy? Siedziałeś w Audi A4, a w BMW 3? Zresztą samo BMW zaczyna to zauważać i dlatego zapewne będzie wprowadzało przedninapęd w swojej ofercie. Co do wywazenia auta i rozkladu mas. Ok, zgodze sie, ze w BMW jest to wzorowe, ale w ilu procentach przecietny kowalski to wykorzysta - wiekszosc nie potrafi wykorzystywac prawidlowo momentu obrotowego/odpowiednio wrzucajac biegi po prawidlowe hamowanie, a mowisz o rozkladzie mas ;) Za duzo sie chyba naczytales. Ulice to nie tor, gdzie setne sekundy sa istotne, tu Dacia L, mozna z punktu A do B dojechac tak samo, jak najnowszym modelem BMW (przy zachowaniu wszelkich przepisów). Porada powinna byc rzeczowa i konkretna, a tu kryterium jest cena, bezawaryjnosc auta, pakowność i przyjemność z jazdy. Zresztą sobacz jak masz w Porsche z silnikiem z tyłu i napędem na tył, a jak się prowadzi - nie tylko o rozkład mas chodzi. Zresztą o czym tu mówimy, kolaga chce diesla, a tu opisujesz jakieś sportowe aspiracje - rozkład mas itd. Jeżeli tak to tylko benzyna!!!

Nie wiem jakimi HONDAmi jezdziles, ale ja mialem 3 modele 2xcivic i accord w tym 1 toyote corolle, zadne z tych aut nie bralo grama oleju (od wymiany do wymiany co 15-20tys. tylko Mobil 1). Wszystkie dobily auta do 250-300tys. km w tym 2 na gazie - no tak przeciez gaz tylko dobry do kuchenek (zapomnialem).
Wiekszosc takich dyrdylamlow mozesz sobie pisac, ja opisuje tu wlasne doswiadczanie lub bliskich znajomych. Alfa Romeo 159 czy chcesz czy nie jest bardzo udanym modelem i stereotypy można sobie schować bo to zupełnie inna alfa jak do tej pory. Tak się stało, że większość aut - zwłaszcza Toyota z awaryjnością poleciałą w dół, a taka Alfa właśnie podskoczyła i zrównała z niemieckimi odpowiednikami co kiedyś było to nie do pomyślenia. Jedynie w Polskich głowach jest przekonanie, że wszystko co włoskie jest BLE.
Dla mnie Fiat jest mocno ble - też miałem okazję mieć tej felernej marki 2 auta (a w zasadzie rodzice) i nigdy fiata nie kupię nawet jak w statystykach będzie wyżej od Audi. Po prostu za dużo mam negatywnych wspomnień. Odkąd miałem styczność z japońską technologią od tej pory zapomniałem co to znaczy słowo SERWIS i rozkraczenie się auta.
A to, że Audi to VW to ameryki nie odkryłeś, ale jest oceniany jako auto Premium i nic tego nie zmien. Tak samo jak podniecasz się Lexusem - większość elementów jest żywcem przeniesione z modeli Toyoty i wiele jest tego typu analogii bo koncernom nie opłaca się projektować innych kierunkowskazów czy przycisków i jest to w pełni zrozumiałe.
zygert
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Toyota, Peugeot
Paliwo: Benzyna + LPG

27 Lis 2014, 07:47

Audi, zwłaszcza niższe modele mogą sobie wrzucać do premium jak chcą, ale premium nie będzie, a Lexus jest zbudowany tak samo jak MB/BMW, dlatego jest premium.

Tak, tyle ze zanim ja wylece z zakretu to ty 2x baczki zrobisz. Naturalnym odruchem jest hamowanie, a nie delikatne dodawanie gazu czy hamowanie wiec przez to wiekszosc producentow stosuje przednie napedy (amator latwiej zapanuje nad przednionapedowka jak tylną - bez elektroniki). Zresztą od niedawna dopiero elektronika tak działa, że tylnonapędowce dają taki sam poziom bezpieczeństwa co przednionapędowce, którym to udawało się już duuużo wcześniej.


Przy tej samej prędkości i przenoszeniu mocy oraz oponach FWD wyjedzie przodem, a dobre rwd jeszcze zachowa tor jazdy. Jak przesadzisz to dopiero wtedy będzie bączek i tylko jak nie masz kontroli trakcji. I nie pisz tutaj o naturalnych odruchach, bo NATURALNYM i neutralnym w prowadzeniu jest napęd na tył i kiedyś większość samochodów była RWD i ludzie sobie radzili, a teraz większość kowalskich jest po prostu PRZYZWYCZAJONA do fwd, bo od zawsze tylko takimi jeździli, bo ktoś oszczędzał przy budowie auta, bo taka jest dewiza napędu fwd.

W Alfie masz KUPĘ części żywcem z fiata przeniesionych, więc będą się psuły. Alfa 159 za kilka lat będzie miała podobną opinię jak obecnie 156 prawdopodobnie. Ciekawe swoją drogą, czy zaczęli zabezpieczać podłogę w tym 159 w końcu... bo jak nie to dziury lada moment się pojawią.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Lis 2014, 19:34

mi się nawet nie chce komentować głupich STEREOTYPOWYCH opowieści jiGSawa co do Fiata, Hondy itd i wyższości BMW nad wszystkimi markami w każdej kwestii :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Lis 2014, 21:12

Głupie to są Twoje niektóre opinie...

Pojeździj trochę fiatami, pogadaj z ludźmi związanymi z branżą eLek gdzie upalany był grande punto długo, z taksówkarzami, mechanikami itd. W ciągu 5 lat się wyjaśni, czy AR 159 faktycznie jest dużo lepsza od 156... Tak dla przypomnienia - to korporacja FIAT zgotowała nam ten los w postaci 30 lat z maluchem. Także kto chce niech im ufa, ja podziękuję, z resztą nie bez powodu, bo mam swoje doświadczenia i widzę co się dzieje.

Co do BMW to nie ma co pisać, czy Ci się to podoba, czy nie jest to jedna z najlepszych i najtrwalszych marek. Nigdy nie pisałem, że jest najlepsza we wszystkim.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Lis 2014, 21:27

jiGsaw napisał(a):czy AR 159 faktycznie jest dużo lepsza od 156...

i tu masz przykład swojej krótkowzroczności motoryzacyjnej :yes: pewnie napiszesz ze zawias i elektryka się sypie bo tak było w 156, ze o dziurawej podłodze nie wspomnę :mrgreen:

P.S. Masz doświadczenia z UNO? Fakt to samo co 159 :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010