Kombi automat do 20 tys

09 Mar 2019, 09:22

Wrooblasq napisał(a):A cos odnosnie właściwości samochodu jestes w stanie powiedziec,

Saab 93 to Vectra C ,o innym wyglądzie.
Te same silniki, ta sama płyta podłogowa, to samo zawieszenie w sumie to chyba tylko wulizualnie się różni.
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

09 Mar 2019, 10:25

Saab 9-3 jest ciaśniejsze wnętrze od Vectry C plus kilka udziwnień od Szwedów. Jeśli chcesz tanie auto w eksploatacji to bierz Vectrę, jeśli chcesz być oryginalny to Saaba. Pod względem jakości wykończenia pomiędzy Volvo a Saabem jest przepaść (mimo, że Volvo też nie jest ideałem).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Mar 2019, 17:54

Rozmyslajac o tym wszystkim chyba wykluczylem Saaba - zasiegnalem opinii na grupie uzytkownikow Saaba i odradzili ze względu na wiele koniecznych napraw i ze ogolnie na tym aucie sie trzeba znac i dbac jak o dziecko.
Volvo w sumie trzymam na liscie upragnionych aut, ale boje sie kosztownego serwisu. Mysle coraz wiecej o japonczykach - honda accord albo toyota avensis. Dzis do glowy mi przyszlo subaru legacy IV, ale to chyba drogie w utrzymaniu. Tak naprawde sam sie zamotalem w tych moich typach i wymaganiach. Chcialbym rodzinne kombi w benzynie i automacie w cenie 15-20 tys (zaleznie jakim budzetem bede dysponowal po sprzedaniu auta), ale sam nie wiem czego tak naprawde chce. Nie umiem sie zdecydowac. Pomozcie :cry:
Wrooblasq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 9-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Mar 2019, 09:34

Ciężki wybór, sam stoję przed podobnym, budżet do 30k, dowolność w postaci sedan/kombi/suv, także benzyna (przebiegi podobne do Twoich, więc diesel odpada) z tym że wymóg to podatność silnika pod "normalne" lpg czyli bez dotrysków PB - czyli wtrysk pośredni.
Auto mam zamiar kupić takie które również posłuży te 5 lat, a najlepiej jeszcze więcej (dlatego inwestycja w LPG będzie opłacalna). Automatu chcę spróbować dla własnej wygody co niestety zawęża krąg poszukiwań, moc to najlepiej 150km+. Oprócz tego dochodzi chęć kupienia auta na pełną FV 23%, bo jeśli mogę to chciałbym odliczać sobie połowę VATu. Volvo również mi się podobają (v50, s60) ale niestety o automatach w volvo nawet grupowicze źle się wypowiadają, zwłaszcza w tych mocniejszych silnikach których jest całkiem sporo ryzyko trafienia miny jest większe.
Honda Accord dopiero od 8 gen mi się podoba, ale to nie ten budżet, automaty podobno spoko ale z blachą słabo. Mazdy to samo. Audi a4b6 w 1.8t miało chyba automat multitronic czyli awaryjny. 3.0v6 musiał bym poczytać. E90 podobno lubi kosztować.... e60 mi się podoba, celował bym w automat (bo podobno niezłe) + silnik m54b30 231km ale jak poczytałem też forum bmw, to to jest komputer na kołach, nie jestem aż takim fanatykiem samochodów by pchać w nie rocznie po kilka tysięcy na sam serwis. Przez silniki tsi/tfsi/fsi praktycznie cała grupa vag odpada.
kretovsky
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Mar 2019, 11:59

Moje obawy biora sie stad, ze sprzedam auto z 2010 roku, ktore znam od nowosci i wiem czym jezdze, a kupie o kilka lat starsze, np od 2004 do 2007 jak dobrze pojdzie i nie znam historii i boje sie ze bede sie z nim bujal po mechanikach :/
Wrooblasq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 9-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Lip 2019, 22:40

Znowu wracam do tematu. Mialem czas na przemyslenia, troche dokladniej zapoznalem sie ze specyfika poniektorych marek i modeli i chyba mam to wszystko bardziej ulozone. Ogolnie zakochalem sie w Saabach i Volvo chyba jeszcze bardziej niz przedtem, ale te marki odpadaja ze wzgledu na koszty eksploatacji. No moze v50 ze wzgledu na pokrewienstwo z Focusem jest tanszy w utrzymaniu, ale zostawiam go chyba na koncu listy. Emocje i upodobania odstawilem na bok i gore musi wziac zdrowy rozsadek, wiec ostatecznie bede rozgladal sie za autem ktore:
- bedzie tanie w utrzymaniu (cena i dostepnosc czesci, serwis, spalanie)
- stosunkowo trwale i malo awaryjne
- bedzie kombi w automacie w cenie ok 15 tys zl
A z mniej waznych kryteriow to:
- ma dobry stosunek cena/wiek auta (ja nie chce kupowac wiekiem i przebiegiem auta, ale zona... No nie daje mi zyc kiedy pokazuje auta starsze niz 2007)
- jesli to mozliwe by byl tani w utrzymaniu, ale nadal calkiem fajnie smigal to byloby super

Myslalem o Fordzie Focusie, Oplu Astrze (wiem ze wymieniane wczesniej, i odrzucalem, ale rozsadek kaze je rozwazyc) i Peugocie 407sw. Czy to dobre typy? Czy moze jednak wczesniej proponowane Avensis lub Mazda 6, no albo to V50 beda lepszym wyborem?
Wrooblasq
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 0- 9-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i20
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Lip 2019, 08:26

Problem będzie taki, że w autach kompaktowych z tamtych lat nie było praktycznie w ogóle skrzyń automatycznych albo jakieś wynalazki pokroju skrzyń zautomatyzowanych.

Najpewniejszy typy to:
Avensis 1.8 VVTI (ale od 2006 roku lub z udokumentowaną naprawą silnika)
Mazda 6 2.0 (ale tutaj trzeba dokładnie obejrzeć auto od spodu, w jakim stanie jest podłoga, dodatkowo zdarzają się przypadki brania oleju przez ten silnik bez względu na przebieg)
Peugeot 407 SW - ok, popatrz jeszcze na Citroena C5 (2004-2008), ma te same silniki.
Volvo V50 też ok, ale budżet jest minimalny
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002