Kombi czy hatchback do 15-20 tysięcy?

14 Wrz 2018, 13:56

Moje stare auto wylapalo szkodę całkowitą i poszukuje teraz samochodu do 15-20 tysięcy łącznie z ewentualnymi naprawami po kupnie.

W grę wchodzi albo małe kombi albo duży hatchback. Szczerze mówiąc zastanawiam się jaka może być różnica w spalaniu między hatchback a kombi, szczególnie po mieście, bo tu będę robił większość kilometrów. Będę przewoził gitarę, trochę sprzętu sportowego typu piłki, pachołki itp., walizki, bagaże. Raczej nic specjalnie ciężkiego. W planach też potomek, więc jakiś wózek itp, dobrze by było żeby mieścił się bez specjalnej gimnastyki.

Może coś doradzić UE bo ja już mam straszny galimatias w głowie.

Będę robił ok. 20 tysięcy km rocznie z czego ok. 12-15 tysięcy po mieście (Warszawa).

Chciałbym samochód o następujących parametrach:
- benzyna/gaz

- silnik taki, aby w miarę swobodnie mógł pojechać te 120-130 km/h w razie potrzeby na trasie i nie pożerał dużej ilości paliwa (w trasie to chyba te 6-7 litrów benzyny to max.?) oraz względnie cichy, aby przy szybszej jeździe, tj.120-130 dało się normalnie rozmawiać

- nie chce niskiego zawieszenia,czy nisko zawieszonych części jak np.w Peugeot 407. Nie na polskie drogi,szczególnie że większość kilometrów będę robił po mieście gdzie też sporo progów zwalniających.

- koniecznie klima, może być i manualna, fajnie jakby był tempomat

- skrzynia manualna i chyba 6 biegowa (wtedy na trasie nie będzie się tak męczył,czy dobrze myślę?)

- oczywiście jak najtańszy w eksploatacji i pochłanianiu paliwa, żeby było w miarę dużo części zamiennych i łatwy w naprawie oraz żeby psuł się jak najrzadziej, bo będę używał go do pracy.

Nie mam wygórowanych wymagań, tym bardziej że wcześniej jeździłem Dacią Logan Van 2 miejscową i 110-120 km/h to już był straszny hałas i 4000+ obrotów.

I to z grubsza tyle.

Jakie samochody kombi/hatchback mogą spełnić powyższe kryteria? I za taką cenę których roczników, przebiegów, rzeczy do zrobienia powinienem oczekiwać?

Myślałem o
Oplu Astra H
Ford Focus
Fiat Croma (ale ciężki jak na miasto i sam nie wiem, pewnie będzie dużo palił?),
Dacia któraś w kombi? (tylko czy znowu nie będzie głośna przy 100km/h?)
Renault Laguna II lub Megane?
Hyundai i30 lub i40?

Może macie jakieś inne propozycje albo możecie porównać jakieś samochody i doradzić?
barobb
Nowicjusz
 
Posty: 5

14 Wrz 2018, 14:16

Z podanych przez Ciebie do rozwazenia Focus, od siebie dodam Seata Exeo 1.8T w sedanie lub kombi, niewatpliwym plusem jest niska awaryjnosc tego motoru oraz swietna wspolpraca z LPG co pozwala jeszcze bardziej obnizyc koszty eksploatacji
W seacie wchodza w gre roczniki 2009 z przebiegami 200tys+ oczywiscie w gornej granicy budzetu polecam obejrzec auto na zywo.
Megane / Laguna 2 generacji nie polecam ze wzgledu na wysoka awaryjnosc oraz fakt ze naprawy tych aut nie naleza do najprostszych.

Pod tym wzgledem auta grupy VAG wypadaja najlepiej, sa to najpopularniejsze auta w polsce przez co znaja je wszyscy mechanicy i taki 1.8T czy 1.9TDI dla przykladu nie stanowi zadnego problemu w diagnostyce, każdy z nich również dysponuje interfejsem diagnostycznym VCDS albo VAG-Com, a zapytaj ile warsztatów ma Clipa niezbednego do diagnostyki Renault, w Warszawie zapewne pod tym wzgledem jest lepiej niz w innych miastach.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2018, 19:04

O Boże jak czytam że ktoś proponuje Exeo do maksymalnie 20 tys z wkładem i piszę że VAG-i tylko i wyłącznie to aż nie wiem co napisać.... To teraz moim zdaniem tak : z tych które zostały wymienione na LPG najlepiej będą jeździć Renówki czy to 1.6 czy 2.0 nie widzę w nich nic strasznego jeśli chodzi o naprawy, są to proste zawieszeniowo i silnikowo samochody, chyba że cewki są tak kosmicznie trudne w naprawach. W budżecie kupisz spokojnie wersje po lifcie więc z poprawioną elektroniką. Astra H jeśli pod LPG to 1.6 lub 1.8 125 koni. Croma to tak na prawdę Vectra C z tym 1.8 140 jest problem z regulacją zaworów na LPG. Hyundai i40 nie ten budżet, I30 I spoko, tyle że tam jest chyba bezpośredni wtrysk więc koszt LPG duży. Focus podobnie jak Croma, silniki bez regulacji zaworów.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Wrz 2018, 08:53

Dzięki za wszystkie sugestie.

Wczoraj oglądałem kilka samochodów i astra czy i30 wyglądały bardzo blado przy citroenie C4 Picasso. Muszę przyznać że bardzo mi się spodobał tylko zastanawiam się czy głównie do jazdy po mieście przez jedną osobę jest sens kupowac, bo chyba jest dość ciężki i pali ok.10 litrów Pb?
Czytalem też że diesle są lepsze w tych samochodach ale do miasta bez sensu mi brać diesla. No i czy te benzynowe byłyby ok to instalacji LPG? Obawiam się też awaryjnosc Picasso w benzynie. Może ktoś miał i mógłby się wypowiedzieć jak z naprawami, blacharka i spalaniem?
barobb
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Wrz 2018, 15:04

Raziel11 napisał(a):każdy z nich również dysponuje interfejsem diagnostycznym VCDS albo VAG-Com

I tu się mylisz - pomagam mechanikom w konfiguracji sprzętowej dla różnych interfejsów diagnostycznych (tak, mam zainteresowania mechaniczne i informatyczne, a elektrotechnikiem jestem z zawodu).
90% warsztatów ma pirackie/chińskie wersje tych przystawek, a prym wiedzie Delphi w dwóch wersjach (różnią się kolorem płytki). Jest ona bardzo prosta w konfiguracji dla kogoś kto już to robił. VAG zawsze stawia jakieś fochy jeśli chodzi o ustawienia portów i byle połączenie z netem blokuje starsze wersje. Ponadto najlepiej mieć archaiczny win xp, bo na reszcie jest jeszcze gorzej.
Przy pomocy Delphi elegancko odczytujesz Renówki, czego u VAGa nigdy nie odczytasz wszystkich potrzebnych danych pracy silnika.


Autorze, C4 Picasso ma dobre 1.8 i 2.0 benzyna, które są lepsze od tych późniejszych zaprojektowanych wspólnie z BMW 1.6 120KM i 1.6 THP.
Ostatnio edytowany przez dzida, 15 Wrz 2018, 15:08, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Wrz 2018, 15:07

C4 Picasso to bardzo fajne auto, sam się nad nim zastanawiam. Przestrzeń w środku ogromna, potęguje to przeszklenie. Tylne fotele przesuwane - tak fotele. Brak problemów z korozją. Jeśli chodzi o silniki to w zasadzie tylko 1.8 benzyna. 2.0 benzyna występuje tylko z automatem - sam silnik jak najbardziej udany. Uwaga na auta od 2009 roku z silnikami pochodzenia BMW tzn. 1.6 vti, 1.6 thp.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Wrz 2018, 14:56

Panowie,

znalazłem coś takiego niedaleko mnie. Jak to widzicie? Ponoć na gazie przejechane dopiero 40 tysięcy, ale łącznie 300... I nie wiem czy to nie będzie zaraz koniec żywota tego silnika? Mógłby ktoś zerknąć i podpowiedzieć czy w ogóle warto jechać oglądać?

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
barobb
Nowicjusz
 
Posty: 5

20 Wrz 2018, 19:02

Było coś z przodem, słabe wyposażenie i silnik - daruj go sobie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Wrz 2018, 21:41

Pomożecie?

Poważnie zastanawiam się nad Citroenem C4 Grand Picasso.

Silnik 1.6 HDI 135 KM (chip zrobiony przy 160 tysiącach, oryginalnie było 109), obecny przebieg 170 tysięcy.

Jest to rok 03.2009 produkcja, 03.2010 pierwsza rejestracja. Kupiony z przebiegiem 148 tysięcy. Sprowadzony z Belgii a kraj pochodzenia Francja.

Wymienione klocki, pasek osprzętu i rolka napinające. Zmienione radio, wieniec kierownicy i wyświetlacz żeby uruchomić Bluetooth.

Auto całkowicie bezwypadkowe, ale miało obcierke na parkingu.

Wtryski oryginalne, wymienione uszczelnienia tylko.Klocki z tyłu wymienione a do przodu dostanę gratis, przednie są teraz ok.

W aucie zamontowana jest kamerka intruz.

Dwumas w porzadku, nie stuka nie słychać go. Sprzęgło pracuje bez wibracji. FAP czyszczony przy 155 tys. Dodatek do fapa jest jeszcze około 1,3l czyli na jakieś 100000km.

A poza tym auto doposażone w radio ori RD45 z Bluetoothem.

Zimówki na stołówkach z ori kołpaki a lato nowe oponki na Alu 17”.

Rdzy nie ma wogole, jedynie na słupku przy szybie czołowej przypadłość utleniającego się aluminium ale to tak 2x2cm maks.

Rozrzad robiony przy 154 tysiącach marki INA.

Cena 20 000 zł.

Warto brać?
barobb
Nowicjusz
 
Posty: 5

25 Wrz 2018, 09:36

Jeśli pewny to można go spokojnie rozważyć.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010