Kombi dla rodziny 2+2 do 150k - nowe lub roczne

19 Lip 2018, 07:17

Cześć,
od pewnego czasu szukam kombi dla mojej rodzinki 2+2. Obecnie jeżdżę Audi A4 B7 2.0 TDI 170KM z 2006 roku, którym zrobiłem 250k km. Rocznie robię między 18 a 20 tysięcy km. Na co dzień auta używam na dojazdy do pracy 2x15km, do tego dochodzą różne wyjazdy po Polsce z rodziną. Zależy mi na tym, żebym mógł zmieścić dwa foteliki i komfortowo podróżować z żoną, okazjonalnie chcę mieć możliwość przewiezienia 3 osób dorosłych + 2 dzieciaków w fotelikach. Auto kupuję na około 8-10 lat.
Budżet to około 140 tysięcy złotych - absolutny maks to 150 tys.

Co udało mi się do tej pory znaleźć?
1. Mercedes C200 184KM 4Matic Automat - z przebiegiem 20/30k km
2. VW Passat/Skoda Superb 2.0 TSI 220KM DSG - nowe
3. Audi A4 2.0 TFSI DSG- z przebiegiem 20/30k km
4. Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - nowe
5. Volvo V60 T4 automat - nowe (MY2018)

Od dwóch mechaników usłyszałem, żeby unikać Mazdy i ostrożnie podejść do Mercedesa. Na forach huczy, że silniki grupy VW potrafią brać nawet 1l oleju na 1000km po przejechaniu 100tys., a skrzynia DSG ma żywotność 150 tys. km. Volvo ma aktualnie zmianę modelową i niestety najmniejszy bagażnik. Po 3 tygodniach poszukiwań wiem, że już nic nie wiem. Mogę liczyć na jakieś porady? Może coś alternatywnego?
Gilardo
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lip 2018, 07:30

Z podanych ja bym brał Volvo V60, myślę że silniki mniej problemowe od Vag-ów i auto ogólnie tańsze w utrzymaniu niż A4/Mercedes. Do tego pięknie wygląda (sprawa indywidualna).
Tylko ja bym szukał T5, bo 180km w tak dużej budzie szału nie zrobi, może nawet jeździć gorzej niż Twoje obecne A4 b7.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Lip 2018, 09:00

Volvo kusi, ale musiałbym przymierzyć się z wózkiem i fotelikami, bo niestety bagażnik ma tylko 430 litrów - 12 litrów mniej niż moja A4 w sedanie. Może się okazać zbyt małe i wtedy co?
Dopuszczam ewentualność poczekania pół roku, aż pojawią się V60 drugiej generacji, ale tam widzę silniki benzynowe od 250 KM, więc budżet może się nie pospinać.
Gilardo
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lip 2018, 09:26

Moim zdaniem nie warto brać starego V60. Lepiej poczekać na nowe.
Co takiego mechanicy mówili o Maździe? Największy minus (a dla niektórych plus) to brak turbo, a nie każdy lubi wolnossące silniki. Ja bym brał Mazdę z 2.5, bo to jedna z ostatnich V6 na rynku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Lip 2018, 09:37

Ossy, co do Volvo też skłaniam się do tej opcji, żeby poczekać.
O ile mi wiadomo 2.5 Skyactive to rzędowa czwórka, a nie V6.
Od mechaników niestety nic konkretnego się nie dowiedziałem, poza tym, że lubią się popsuć i jest wtedy problem z częściami.
Gilardo
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lip 2018, 09:54

Dokladnie 2.5 skyactive to R4 a nie V6. Poza tym zamiana diesla na wolnossaka moze byc bardzo bolesna jesli chodzi o odczuwalne przyspieszenie.
A o mondeo nie myslales?
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX z najwyższymi wynikami w testach zderzeniowych
    Amerykański ośrodek badawczy Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sprawdził poziom bezpieczeństwa nowego Lexusa UX. Konstrukcja crossovera i zainstalowane w nim systemy bezpieczeństwa okazały się tak skuteczne, że ...
    Sprawdź swoje punkty karne online
    Ministerstwo Cyfryzacji w ramach systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców udostępniło nową, wygodniejszą metodę sprawdzenia punktów karnych jakie mamy na swoim koncie za wykroczenia w ruchu drogowym. ...

19 Lip 2018, 10:02

bartez90
wczoraj byłem w salonie Forda i co się dowiedziałem, że przechodzą zmianę gamy silnikowej w związku z wprowadzeniem normy EURO6.2 od września i silniki 2.0 Ecoboost 203KM/240KM są już niedostępne do zamówienia. Z zewnątrz Mondeo wygląda zachęcająco, ale niestety w środku wykończenie odstaje znacznie od grupy VW, Mercedesa, Volvo, czy Mazdy.
Gilardo
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lip 2018, 10:12

2.5 Sky-G będzie szybsze od TDI, chociaż wymagać będzie pewnego przyzwyczajenia na początku. Mimo wszystko duża benzyna ma moment obrotowy i dostępny w dużej partii, gorzej jakby zmienił na coś o mniejszej pojemności (ten silnik ma prawie 200 koni, bez przesady).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2018, 10:54

galakty
za dieslami się już nie oglądam. Co do Mazdy to obawiam się blach, o których mówią, że są grubości papieru i lakieru, który podobno po 2-3 latach już praktycznie nie wygląda.
Gilardo
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lip 2018, 11:09

Co do lakierów - wszystkie nowe auta mają cienkie lakiery, nie tylko Mazda, to cena "ekologii".
Co do blach to rzeczywiście 10-15 lat temu były one bardzo kiepskie, ALE gdy weszła druga generacja Mazdy 6 to przezorni Polacy po wyjeździe z salonu jechali na dodatkową konserwację podwozia (i to jest chyba najlepsza opcja - koszt niewielki i spokój na kilka lat). Obecnie nie słyszałem o korozji w tych najnowszych modelach, ale lepiej dmuchac na zimne.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Lip 2018, 12:51

Pytanie czy nie lepiej pójść w kierunku V60 albo jakiegoś VAG'a z 2.0 TSI.
Gilardo
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lip 2018, 13:11

Jesli chodzi o Vaga to np A4 2.0tfsi po 2012 roku nie maja juz problemu olejowego i sa bezpieczna opcja. Takie b9 2.0tfsi 252km raczej mozna polecic bez wahania.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Lip 2018, 13:23

A wie ktoś jak wygląda sprawa z tymi silnikami VAG'a?
Audi ma dwie jednostki 2.0:
1) 2.0 TFSI ultra 190 KM
2) 2.0 TFSI 252 KM
VW i Skoda proponują:
3)2.0 TSI Bluemotion 220 KM
4)2.0 TSI Bluemotion 280 KM
To całkiem różne kontrukcje?
Gilardo
Nowicjusz
 
Posty: 8

19 Lip 2018, 14:14

To bardzo zblizone konstrukcje, nie maja problemu olejowego. Roznia sie od siebie turbinami i osprzetem. 280 km to nowosc ale superb 220km jest juz troche na rynku i problemow brak. Mysle ze nie ma ryzyka.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Lip 2018, 19:08

bartez90 napisał(a):nie maja problemu olejowego
nie do końca prawda, dożyliśmy czasów, w których sam producent mówi o zużyciu środka smarnego (info takie najczęściej w instrukcji obsługi). Czasem niczym szczególnym nie jest info o 0,5-1L/1000km a to wszystko po to, żeby odciąć się od reklamacji klientów
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004