Kombi do 20 tyś

19 Lis 2017, 12:17

Witam

Przymierzam się do zmiany auta na coś większego i tutaj mam problem co kupić.
W gąszczu ogłoszeń z pasatami i skodami nie ma nic dla mnie.

Szukam benzyniaka z silnikiem 2.0 żeby jechało to jakoś na autostradzie i dało się wyprzedzać no i oczywiście jak to na kombiaka przystało musi mieć dużo miejsca nie tylko w bagażniku ale tez dla pasażerów. Tylko manual bez gazu.

To co wpadło mi w oko to BMW E46 i Volvo V50 zastanawiam się nad Peaugotami ale nie wiem jaki model brać.

Jeśli ktoś zna te auta i może mi coś powiedzieć o ich awaryjności i kosztach eksploatacji bo byłoby genialnie.
razhalt
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

19 Lis 2017, 13:29

razhalt napisał(a):To co wpadło mi w oko to BMW E46 i Volvo V50 zastanawiam się nad Peaugotami ale nie wiem jaki model brać.


Ani jeden ani drugi wzorem przestronności nie jest.

C5, V70, Accord
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Lis 2017, 13:45

Chcesz coś przestronnego to segment wyżej musisz pójść.
E39 ale tu trzeba 2.5/2.8
V70 2.4 2.5 turbo
A6 2.4
Jak zależy Ci na silniku max 2.0
Mondeo MK3 2.0
A4 B7 1.8 Turbo
V50 które już wymieniłeś
Ja od siebie Francuzów powyzej 250 tyś przebiegu niepolecam.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lis 2017, 14:20

V70 to wbrew pozorom średnie kombi (rozstaw osi 2763mm, bagażnik 485l). Jestem za Mondeo Mk3, Citroen C5II, Mazda 6 (wszystkie z silnikami 2.0), A6C5 z 1.8T.

Może Accord VII kombi trafi się w tym budżecie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

19 Lis 2017, 21:19

Jeśli chodzi o tą przestronność to nie potrzebuje minivana. Auto na wakacje czy wyjazd na weekend a że z dzieckiem to hatchback już odpada i muszę się go pozbyć.


Piszecie Mondeo MK3 i to był mój faworyt do tej pory. Miałem okazje jeździć dieslem 2.0 tdci i było na prawdę ok. Miejsca bardzo dużo a na autostradzie zbierał się ładnie. Niestety naczytałem się wiele negatywnych opinii jeśli chodzi o silnik 2.0. No i trzeba pamiętać że to ford więc wizyta u blacharza to jak wizyta w piekarni po chleb (często).

Wracając do tematu - e39. Silnikowo 2.5 czy 2.8 z wielką chęcią tylko ze zabije mnie ubezpieczenie (jestem młodym kierowca to będzie moje drugie auto)

V50 - jak z awaryjnością

Aut z grupy VAG wolałbym unikać choć takie A6 kusi i to bardzo.
razhalt
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

19 Lis 2017, 23:07

Mondeo to proponuję w benzynie nie w dieslu, diesla nawet odradzam. Co do rdzy tu już w MK3 nie ma tak źle jak to było z poprzednikami także nie przesadzaj że często u blacharza. Jakieś poprawki w każdym się zdarzają.
Koszty utrzymania V50? Podobne jak innych w tym segmencie, koszty napraw mogą być delikatnie wyższe nic w Fordzie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16697
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Racjonalizatorskie pomysły pracowników Audi
    Program racjonalizatorski Audi, prowadzony po raz kolejny w roku 2012, dał impuls do wprowadzenia licznych rozwiązań usprawniających pracę w fabrykach Audi. W ubiegłym roku, w obu niemieckich zakładach, Ingolstadt i Neckarsulm, ...

20 Lis 2017, 06:09

A4 B7 w tej kasie odpada. A6 C5 z jakimś 1.8t spoko wyjście (2.0 130km nie polecam) jakoś to jedzie mimo że duże auto i w kombiaku jakoś jeszcze to wygląda bo w sedanie tragedia. Koszty utrzymania nie aż takie wysokie kwestia znalezienia rozsądnego egzemplarza. Ja osobiście wolałbym Volvo V50 tylko tutaj 2.4 w benzynie(ewentualnie +LPG) lub 2.0 diesla żeby to jakoś jechało. Mam na warsztacie teraz takie i blacharsko fajnie to wygląda.
lukasz2452
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 14 11 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi s4 b6
Silnik: 4.2 - 400KM<520
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

03 Gru 2017, 19:05

A co z Hyundai i30 1.6 ?
Patrze po allegro i sporo tego jest nawet fajne roczniki 2012 za 25 tysiecy.

Jakas lipa czy warto sie zainteresowac ?
razhalt
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Nie mam

03 Gru 2017, 19:17

Jest ok pod kątem trwałości i praktyczności. Za to na pewno nie jest kierowany do ludzi, którzy lubią sportową jazdę i prowadzenie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Gru 2017, 13:48

Mondeo MK3 2.0 Pb to niekoniecznie na autostrady - przez 5 biegową skrzynię robi się tam głośno przy wyższych prędkościach. Blacharka jest w nich lepsza po drugim liftingu.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

07 Gru 2017, 14:08

Jeździłeś, czy tak mówisz bo ma "tylko" 5 biegów? Niektóre skrzynie 6 biegowe mają końcowe przełożenie jak pięcio, tylko są bardziej rozdrobnione, nie jest to wyznacznik obrotów przy 140 km/h.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Gru 2017, 01:29

Jechałem nawet wczoraj, a Ty jeździłeś? Skrzynia ma takie przełożenia, że w aucie przy wyższych prędkościach jest głośno, choć to jeszcze nie taki dramat jak w Focusie z tym silnikiem.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

09 Gru 2017, 20:14

razhalt napisał(a):Piszecie Mondeo MK3 i to był mój faworyt do tej pory. Miałem okazje jeździć dieslem 2.0 tdci i było na prawdę ok. Miejsca bardzo dużo a na autostradzie zbierał się ładnie. Niestety naczytałem się wiele negatywnych opinii jeśli chodzi o silnik 2.0. No i trzeba pamiętać że to ford więc wizyta u blacharza to jak wizyta w piekarni po chleb (często).

V50 - jak z awaryjnością


To ciekawe co piszesz. Miałem Mondeo Mk3 z początku produkcji. Jeździłem nim przez 3 lata i u blacharza nie byłem ani razu. I to nie dlatego że nie dbałem, tylko dlatego że nie było takiej potrzeby.

V50 mam teraz, ale niestety w dieslu. Technicznie to Focus tylko lepiej wykonany. Awaryjność i koszty utrzymania na niskim poziomie, ale miejsca sporo mniej niż w Mondeo.
Rea
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 05 05 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Gru 2017, 20:35

Rea napisał(a): 2.0 tdci i było na prawdę ok


Tylko ten silnik nie jest ok, łuszcząca się pompa wtryskowa i w reultacie problemy z całym układem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km