Kombi do 20tys. Benzyna/gaz

13 Lip 2016, 11:34

Witam,
szukam rodzinnego kombi do 20tys. zł +/- 2 tysiące ze wszystkimi opłatami.
Silnik w benzynie z zamysłem o zagazowaniu.

Osobiście waham się między Avensis II / Mazda 6 ale jestem też otwarty na inne propozycje, może poza francuzami, które mnie nie przekonują.

Od auta oczekuję aby było stosunkowo przestronne, z pojemnym bagażnikiem. Głównym kryterium jest niezawodność.

O obu modelach słyszałem wiele dobrego, chociaż oczywiście każde ma swoje bolączki. Ktoś z praktyki orientuje się czy części zamienne są rzeczywiście tak drogie, jak panuje powszechna opinia? Proszę też o indywidualne doświadczenia użytkowników tych aut.

Co do regionu zakupu, to wielkopolska, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie lub zza zachodniej granicy.
Jokens
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: V40
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Lip 2016, 12:51

Może zostań przy marce ;) V70? Odporna na korozję, dobre silniki, pojemne, bezpieczne, niezawodne.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Lip 2016, 12:53

A dlaczego francuskie samochody Cie nie przekonują? To wg mnie o wiele lepsza propozycja niż bardzo przeciętny Avensis II lub rdzewiejąca Mazda 6,która nie jest złym samochodem,natomiast notoryczne poprawki lakiernicze i ruda+ mogą po prostu irytować. Pug 407 czy Laguna II Fl to zdecydowanie lepsza opcja,do tego masz wtrysk wielopunktowy w benzynie 2.0 135km.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

13 Lip 2016, 13:41

Tak jak kolega wyżej, wybrałeś, mówiąc delikatnie, bardzo przeciętne auta.
Avensis II z rozpędu jedzie na bardzo dobrej opinii poprzednika, a Mazda dalej ma kiepską blachę.
Za 20k znajdziesz Accorda VII, BMW e39 z końca produkcji czy chociażby Citroëna c5 II gen (nie, pneumatyka nie jest awaryjna)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14195
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lip 2016, 13:45

Rom33 napisał(a):Może zostań przy marce ;) V70? Odporna na korozję, dobre silniki, pojemne, bezpieczne, niezawodne.

Z V40 miałem okropne doświadczenia, co chwilę coś w niej musiałem robić, stąd mały uraz się wyrobił, tym bardziej ze strony żony, ale to pewnie wina tej konkretnej sztuki. Chociaż nie powiem, V70 - autko ciekawe.

Właśnie w Mazdzie największy ból to rdza.

Accord też mi odpowiada, tylko jakiego silnika szukać? Jakie macie doświadczenia z tym modelem?

Jakieś inne opcje?
Jokens
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: V40
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Lip 2016, 16:16

Jokens napisał(a):Accord też mi odpowiada, tylko jakiego silnika szukać? Jakie macie doświadczenia z tym modelem?


Ty piszesz Accord, ja się pojawiam, heh :mrgreen: 20 tys. zł to tak baaardzo na styk na Accorda z początku produkcji. Osobiście szukałbym dopiero tak od 22 - 23 tys. zł i każdy właściciel zadbanego Accorda VII z początku produkcji bez większego wypasu ci tyle krzyknie. Te auta w ogóle nie tracą na wartości, moim zdaniem nie są aż tyle warte ile rynek je wycenia ale są to bez wątpienia dobre auta. Trzeba uważać na dwie rzeczy: dziwne dźwięki silnika, bo niektóre egzemplarze mają problemy ze stukającymi panewkami no i sprężarki klimy, naprawa coś koło 1200 - 1400 zł, dlatego pierwsze co to odpalasz - czy nie puka, uruchamiasz klimę - czy chłodzi i nic dziwnego się nie dzieje.

Z rdzą nie mają takiego problemu jak Mazda 6, ale to nadal nie jest dobrze zabezpieczone auto. Zadbany, zabezpieczony egzemplarz powinien nie mieć większych oznak korozji (chociaż VI geny były lepiej zabezpieczone).

W tej kwocie szukałbym także Audi A4 B6, o silnikach sobie poczytaj, zasadniczo jest sporo wytrzymałych, ale jeszcze więcej na rynku wtórnym to wraki. Jak kupisz zadbany egzemplarz to będziesz się cieszył.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

13 Lip 2016, 20:24

Mimo wszystko waham się pomiędzy Accordem VII a V70. Dobre, niezajechane Audi, podobnie jak BMW ciężko znaleźć.
Które silnik lepiej nadają się do gazu?
Jokens
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: V40
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Lip 2016, 21:32

Lubię rozwiązywać takie dylematy. Wahasz się nad pospolitym Accordem a klasą premium, Volvo. Na pewno komfort jazdy, jakość itd. to Volvo. Ceny utrzymania? Tutaj pies pogrzebany. Na twoim miejscu brałbym V70, bo widzę, że ceny zaczynają się od 13 tys. zł, kup w miarę zadbane w benzynie, zostaw sobie kilka tysięcy "w skarbonce" i jak coś się nawet sypnie to zamiast dostawać dreszczy po prostu to naprawisz i będziesz miał spokój. Najlepiej podsumował to kolega z Honda Accord Klub Polska, że "w jego Accordzie przy 50 km/h jest jak przy 100 km/h w Volvo", to po prostu inna klasa aut i na pewno dostrzeżesz różnicę. Warto zaznaczyć, że Honda też nie jest tania w utrzymaniu - solidna, ale nie tania. To jeśli mam mieć jedno i drugie zarówno w Hondzie jak i Volvo - wybieram Volvo. Z resztą sam rozmyślam nad S60/V70, bo bardzo mi się te auta podobają, ale to dopiero za rok przynajmniej :-)
Jak nadal nie jesteś zdecydowany, koniecznie przejedź się jednym i drugim, ale tak kilka razy albo raz dłużej, wsłuchaj się w auto.

Co do LPG - w Accordzie każda benzyna, ale wtedy regulacja zaworów co 10 - 15 tys. km. W Volvo nie wiem, ale chyba 2.4 nie ma z tym problemu, trzeba poczytać.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

13 Lip 2016, 22:54

Dobry gazownik, dobra instalacja i nie będzie w Volvo problemu. Poszukałbym na twoim miejscu więcej informacji o tym na volvoforum.pl jest wielu magików co potrafią spaprać robotę i wystawiają ludzi na większe koszta. Szukałbym auta +/- 15 tyś. 5tyś na instalkę i pakiet startowy. No chyba że trafi się coś ciekawego z pewnych rąk, Kolega ma zadbane XC70 w świetnej opcji z gazem chyba 2001r za 25tyś ale pewnie coś spuści.
Co do V40, cóż to trochę inne auta, trochę inna historia. Wyższe modele 740/850/s90/v70 to prawdziwe szwedzkie czołgi ;)
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Lip 2016, 22:30

jestem prawie na 100% przekonany ponownie do Volvo jednak nie V70 a XC70, w budżecie powinienem się zamknąć, jednak z tym wyborem wiążą się kolejne pytania.
Czy rzeczywiście lepiej dłużej poszukać i znaleźć benzyniaka z ręczną skrzynią, których jest jak lekarstwo? Czy z tymi automatami jest aż taki problem?

Przy okazji, co sądzicie o tym:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jokens
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: V40
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Lip 2016, 22:41

Problem ze skrzyniami jest, jednak jeśli kupisz zadane auto i sam będziesz o nią dbał to dłużej posłuży. Plusem automatu jest brak dwumasy a koszty remontu skrzyni są ciut wyższe niż dwumasy więc wychodzi prawie tak samo.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Lip 2016, 07:28

Rom33 napisał(a):Plusem automatu jest brak dwumasy a koszty remontu skrzyni są ciut wyższe niż dwumasy więc wychodzi prawie tak samo.


pytanie, co trzeba częściej naprawiać.

jakieś dodatkowe informacje o tym XC70 od kolegi?

Szukając oferty, znalazłem też parę ciekawych ogłoszeń aut sprowadzonych ze Szwajcarii. Z powszechnej opinii wynika, że są to samochody zadbane. Mieliście jakąś styczność z takimi modelami?
Jokens
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: V40
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

18 Lip 2016, 08:32

Jedno i drugie mają tą samą żywotność.
Info od kolegi: "auto Polski salon, 2002 2.4t, przebieg budy 360k, silnik wymieniony na przebieg 120k, Nowa instalacja LPg od GS Auto na LPgTech, nowa turbina, nowe półosie, regenerowana skrzynia, nowe amory i sprężyny tył (nivo padło), świeżo zrobiony wężyk wspomagania, tarcze i klocki, olej 5W50 bez ubytków, Pełne wyposażenie bez szyberdachem."
Jasne skóry, kierownica trochę styrana ale da się odświeżyć, navi, krata z tyłu, roleta z tyłu w dobrym stanie, czysty i zadbany. Polecam.
Mam kilka zdjęć mogę przesłać na maila, napisz do mnie PW z adresem, prze forum nie przechodzą mi zdjęcia.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

18 Lip 2016, 08:41

Jokens napisał(a):może poza francuzami, które mnie nie przekonują

Pomyśl na Laguną poliftową z silnikiem 2.0,albo 2.0T. Auta łatwo przyswajają lpg i dostaniesz bogato wyposażone auto. Tanie części i łatwa dostępność.
alfa145boxer
Aktywny
 
Posty: 283
Miejscowość: POZNAŃ