Kombi do 30 tysięcy

22 Wrz 2019, 17:23

Cześć

Szukam kombi, idealnie rocznik 2010+, mam jakichś swoich kandydatów, ale wydaje mi się, że są dość trudno dostępne, dlatego zapytam Was, bo może jakieś modele przegapiłem.
Tak więc auto głównie w mieście będzie używane, trasy raczej krótkie, także szukam raczej benzyny (bo diesele na krótkich dystansach dostają po tyłku, z tego co wiem).
Zależy mi bardzo na skrzyni automatycznej oraz żeby auto nie było super drogie w utrzymaniu, więc jakies BMW, Audi odpadają.
I już trochę mniej, ale nadal fajnie byłoby mieć to czujniki parkowania, może nawet kamerę cofania, ale to już tak jak mówię, fajnie by to mieć, ale niekoniecznie.

Do tej pory brałem pod uwagę
Opla Astrę J
VW Passat B6 lub golf VI ( z czego golf ma chyba trochę mało miejsca)
Mazde 6 II generacji (silnik 2.0, ale jest ich bardzo mało)
Skodę Octavię II
Forda Mondeo Mk4 (tu chyba benzyniaki sa problematyczne z tego co czytałem)
Możecie jeszcze coś polecić ? Budżet to 30tysięcy około.
marciol2400
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Wrz 2019, 18:26

marciol2400 napisał(a):Opla Astrę J


Spoko ale auto stosunkowo ciężkie więc takie 1.4T to minimum

marciol2400 napisał(a):VW Passat B6 lub golf VI ( z czego golf ma chyba trochę mało miejsca)


Jedynym względnie bezproblemowym benzyniakiem jest 1.6/102. Noooo ale w passacie nie jedzie a swoje pali a golfy z tym silnikiem swoje kosztują - i dochodzimy do sedna...czy warto płacić 30k za auto z silnikiem rodem z golfa 3.

marciol2400 napisał(a):Mazde 6 II generacji (silnik 2.0, ale jest ich bardzo mało)


spoko

marciol2400 napisał(a):Skodę Octavię II


to samo co w golfie i passacie, 1.6/102

marciol2400 napisał(a):Forda Mondeo Mk4 (tu chyba benzyniaki sa problematyczne z tego co czytałem)


Nie wiem co czytałeś ale źle to zrozumiałeś. 2.0/145 jak najbardziej spoko. Ew. 2.5T ale do miasta raczej niepotrzebne

marciol2400 napisał(a):Możecie jeszcze coś polecić ? Budżet to 30tysięcy około.


Laguna 2.0/2.0T
C5 2.0/140
Accord 2.0/2.4

Ale zastanów się nad wielkością auta bo 2010+ przy segmencie d będzie ciężko znależć
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Wrz 2019, 18:47

A ja właśnie do miasta poleciłbym jakieś 1,6
Bo turbo to autor wykończy szybko, ciągłe ruszania, zatrzymywania, jazda 60 km/h
Wg mnie opcja z VW 1,6 nie jest zła do tego gaz i spoko.

Nie wiem ale turbo jest raczej przy mieszanej jeździe, miejska aglomeracja niszczy taki silnik.
Kafarr
Początkujący
 
Posty: 85
Prawo jazdy: 17 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk2
Paliwo: Benzyna

22 Wrz 2019, 19:57

Gaz nie wchodzi w grę, bo w hali parkuje i jest zakaz.
Co do jazdy po mieście, to pewnie to niewiele zmienia, ale średnio raz w miesiącu robię trasę 500km, do tego mieszkam w dużym mieście, więc to nie jest tak, że jadę non stop maksymalnie 50 czy tam 60, bo są drogi gdzie mozna jechac 80, a nawet i 100 (legalnie).
Na żadne z zaproponowanych aut się nie nastawiam jakoś bardzo.

Rocznik aż taki istotny też nie jest, ale no nie chciałbym kupować czegoś
co ma 12 lat, albo 10, bo z reguły chociażby głupi assistance ciężej kupić dla aut powyżej 12 lat (ukryte info w OWU z reguły).

No i jeszcze notka co do francuzów bo padło C5 i laguna - miałem kiedyś francuza (xsara hatchback) i psuła się notorycznie, szwagier miał chyba pierwszą lagunę (jak mieszkał w anglii) i też dobrej opinii nie miał, słyszałem bardzo rzadko dobre opinie o francuskich autach i zastanawiam się, czy te złe opinie o francuzach są czy nie są prawidziwe. Wiadomo, że jak ktoś kupi model po 100 kolizjach to z każdym autem będą problemy, ale opinia o francuzach jest powszechna i się trochę boję, ze to nie kwestia trefnych egzemplarzy. Ogólnie francuskie auta są ładne, czasem spełniają moje wymagania, no i są tanie (pewnie przez opinie o francuzach).

P.S. Laguna i C5 wyglądają bardzo spoko, i cenowo, i wyposażeniowo.
marciol2400
Nowicjusz
 
Posty: 5

22 Wrz 2019, 21:48

Akurat Laguna III i C5 III to są dobre auta.
W Lagunie masz bardzo dobry silnik benzynowy 2.0 140 koni ze stajni Nissana, na łańcuchu.
A Laguna I ... nikt przy zdrowych zmysłach by tego auta nie kupił, także patrz na opinie danego modelu i silnika, a nie marki.
tomekdk
 

22 Wrz 2019, 22:45

a peugot 508 ? to ta sam standard czy tu już tylko diesele ?
marciol2400
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Załamanie pogody za kierownicą
    Z powodu zmiany klimatu może wzrastać częstotliwość występowania ekstremalnych zjawisk pogodowych. Gwałtowne burze, ulewy czy grad – takie warunki na drodze są zagrożeniem dla kierowcy i wiążą się z koniecznością sprawnego ...

23 Wrz 2019, 10:05

W 508 tylko diesle, ale kupić fajny egzemplarz do 30k to nie lada wyczyn.
tomekdk
 

23 Wrz 2019, 10:51

508 to tak 35 tys.minimum
Laguna dobry typ, jeżeli nie potrzebujesz dużego auta (coś pomiędzy segmentem C a D).
Jeśli automat jest konieczny to będą trudniejsze poszukiwania. Popatrz na Accorda VII, starsze auto ale ma dobre silniki i skrzynie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Wrz 2019, 16:01

Czemu tylko diesele w 508? Czytalem ze mają coś z rozrządem ale podobno problem został rozwiązany w późniejszych rocznikach, no i nawet jeśli, rozrząd się wymienia raz na 100-150ty, co przy moich przbiegach 10-20tys rocznie wyjdzie raz na 4lata. Czy cos jeszcze jest nie tak z benzyną? Mialem wczesniej diesele ale nie mialy dpf (glownie bylo to 2.0 hdi), i auta jezdzily. Ale no obawiam sie ze w tych nowszych dieselach jazda głównie po mieście źle wpływa na te silniki.
marciol2400
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Wrz 2019, 17:13

W 508 nie ma dobrego silnika benzynowego.
Za to masz bardzo dobrego diesla 2.0 HDi 140/163 konie.
Pasek wymienia się co 10 lat albo 240 000 km, jeśli auto jeździ w trudniejszych warunkach to zalecają wcześniejszą wymianę, przy 180 000 km.

Jazda po mieście źle wpływa na dwumasę, bo co chwilę hamujesz i przyspieszasz, ale jeśli masz łagodną jazdę po mieście nie katujesz auta, a główny przebieg robisz w trasie - to nie ma też co przesadzać, auto po tym mieście pojedzie. Wszystko zależy od tego jaką masz tę trasę po mieście, bo wiadomo, że najlepsze środowisko dla diesla to trasa.
No i trzeba w tę trasę się udawać, żeby właśnie DPF miał okazję się wypalić a silnik mógł popracować w dobrych warunkach (ciągła jazda na ciepłym silniku).
tomekdk
 

23 Wrz 2019, 18:12

marciol2400 napisał(a):Czytalem ze mają coś z rozrządem ale podobno problem został rozwiązany w późniejszych rocznikach, no i nawet jeśli, rozrząd się wymienia raz na 100-150ty, co przy moich przbiegach 10-20tys rocznie wyjdzie raz na 4lata.


To nie jest tak do końca jak myślisz. Ogólnie to czym krótsze trasy jeździsz tym mocniej dostaje hydrauliczny napinacz i rozciąga się łańcuch rozrządu. W mieście jeździsz dużo na zimnym silniku i obciążasz silnik (przyspieszenie 0-50km/h od skrzyżowania do skrzyżowania). Tym sposobem łańcuch w aucie eksploatowanym w mieście może nie wytrzymać 50 tys. (!), a auta w trasie wytrzyma ponad 100. Ogólnie to lepiej trzymać się z daleka od używanych aut z tym silnikiem.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Wrz 2019, 19:34

marciol2400 napisał(a):Czemu tylko diesele w 508? Czytalem ze mają coś z rozrządem ale podobno problem został rozwiązany w późniejszych rocznikach
niby został poprawiony, ale są przypadki, że w nowych autach po kilkudziesięciu tysiącach był już któryś z kolei zestaw...
Są też inne problemy jak sypiące się fazator rozrządu i turbo, pękające kolektory wydechowe, awarie pomp paliwa, termostatów czy wycierające się wałki rozrządu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Wrz 2019, 19:53

No rozumiem. Dzięki za pomoc z tą beznyną bo chyba bym jej szukał (chyba ze znalazłbym te informacje jeszcze gdzieś indziej). Pomyślę o tym dieselu bo w sumie poprzednie nie mialy problemów nigdy ani z turbiną ani z niczym, po prostu lałem lepszego diesela i auta jezdziły. Co prawda auto pewnie zimą na dosc krotkiej trasie by dzien w dzien do pracy jezdzilo, ale po za tym ma jeszcze jakies trasy po 10-20km bo to jednak miasto.
A jak nie to chyba faktycznie albo c5 albo laguna, ktore tez sie wydają spoko
marciol2400
Nowicjusz
 
Posty: 5