Kombi do 30000PLN

04 Maj 2015, 18:51

Nowoczesne diesle mają ten problem, że posiadają wiele awaryjnych i drogich części. Ale dokładniej ci opiszą dalej.
Ban za reprezentowanie własnych poglądów? Fajnych tu macie adminów. A to forum to maszynka do powielania mitów.
yyy
Początkujący
 
Posty: 174
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Auto: Mercedes W169

04 Maj 2015, 18:52

Co do spalania to wszystkie bardzo podobnie wypadają. Pod względem awaryjności to ja mogę się odnieść do mondeo-jest naprawdę dobrze. Pozostałe dwa również uważane są za mało awaryjne. Części będą wydaję mi sie minimalnie tańsze do francuzów. Ogólnie na korzyść forda to największa ilość miejsca, najlepsze prowadzenie. Na korzyść citroena, że najbardziej komfortowy. A na korzyść laguny, że będzie z tego wszystkiego najtańsza. Ogólnie wszystkie te auta są dość dobre, a wybór należy do Ciebie. Dodam jeszcze, że gdybym ja jeszcze raz stanął przed takim wyborem to chyba znów postawiłbym na mondeo jeśli benzyna, a jeśli diesel to chyba bym wziął C5.
tuszok napisał(a):Ford Mondeo 2.0TDCI 140KM 2008-2009r

2007-2008 radzę jeśli chcesz znaleźć coś co nie będzie po flocie
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

04 Maj 2015, 19:08

A które z tych 3 aut mają FAP bądź DPF i czym te dwa filtry się tak naprawdę różnią? Nigdy nie miałem diesela i stąd takie pytanie. Kolejne to takie jaką skrzynię biegów wybrać do tych aut. Co będzie mniej awaryjne automat czy manual z dwumasą?
tuszok
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 08 2001
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.6 16V 116KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Maj 2015, 19:32

Co myślicie o tym egzemplarzu?
[link do oferty na Allegro wygasł]
tuszok
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 08 2001
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.6 16V 116KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Maj 2015, 20:03

tuszok napisał(a):A które z tych 3 aut mają FAP bądź DPF i czym te dwa filtry się tak naprawdę różnią
FAP są w 1.6 HDI/TDCI, 2.0 HDI/TDCI. Zasada ich działania polega na tym, że przy byle przytkaniu filtra nie trzeba od razu gonić na trasę aby go "wypalić", gdyż w jakiś magiczny sposób robi to specjalny płyn. Wprawdzie uzupełnienie tego specyfiku kosztuje ok 700zl, jednak czynność tą wykonuje się rzadko - co 100-120tys km. Mam to ustrojstwo u siebie i mimo użytkowania auta w mieście - nie ma problemów z zapychaniem się filtra
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Maj 2015, 20:15

Czyli rozumiem, że FAP jest lepszy od DPFa i we wszystkich 3 autach które biorę pod uwagę taki właśnie występuje?
tuszok
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 01 08 2001
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Opel Astra H GTC
Silnik: 1.6 16V 116KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Maj 2015, 23:08

FAP jest w Citroënie, Peugeocie i w Fordzie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Maj 2015, 19:52

Witam, może podepnę się pod wątek gdyż problem z jakim się borykam jest bardzo zbliżony do problemu Tuszoka.
Jakie auto: "rodzinne", najlepiej kombi typu Focus, Laguna, Megane, Octavia. Lub z otwieranym bagażnikiem typu "liftback", ostatecznie standardowy sedan. Póki co jeżdżę zagazowaną Leganzą i poza bagażnikiem, który zawsze jest przeładowany nie mam jej nic do zarzucenia. Poza tym że już ma spory przebieg i na dłuższe trasy boję się z nią wypuszczać..
Jaki silnik: Benzyna ale zaraz po zakupie planuję założyć LPG, poj: 2,0, moc: +130KM - mniejsze jednostki nie do końca "pasują" pod LPG.
Rocznik: 2008 i młodsze
Przebieg: do 170tys.
Kwota: 30 tys. - 35 tys.
Auto głównie na trasę: dom-praca-dom i sporadyczne dłuższe wypady, max. 12-15 tys. km /rocznie. Nie musi być "premium", bardziej zależy mi na oszczędnościach przy rocznych przeglądach.
Marki jakie brałem pod uwagę do tej pory: Volvo V50 2.0, Focus III kombi, Mondeo hatchback, Octavia kombi, Seat Exeo... jestem otwarty na inne podpowiedzi.
Do tej pory jeździłem Hondą Civic sedan V gen i ww. Leganzą więc nie ma za bardzo porównania poza podpowiedziami znajomych.

Proszę o jakieś podpowiedzi dla ww. opcji.
Dzięki :)
luzik33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Leganza
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

06 Maj 2015, 20:24

Szkoda, że auto musi być od 2007 roku..[link do oferty na Allegro wygasł]

Pamiętaj, liczą się tylko niemieckie fury, amen. Pewnie powiesz, że troll, ale mój ojciec, dziadek, zawsze mieli niemieckie samochody (tylko nie tam jakieś BMW) i za każdym razem kiedy przyszło im na myśl kupno jakiegoś francuza bądź innego wynalazku rezygnowali po jeździe próbnej. To się czuję, audi a4 jest dużo lepsze od np. citroena c5, lepiej się prowadzi, ma lepsze silniki, jak audi ma 140 koni to je ma, cytryna ma jakieś szkapy, to czuć podczas jazdy. Prowadzenie, audi idzie w zakrętach jak po szynach, citroen jest jakiś rozlały. Musisz sam się przekonać, ja tego nie zrobię bo to trzeba poczuć, tutaj pewnie zaraz połowa mnie wyśmieje, ale uwierz, to są citroenowcy, fordowcy i inne wynalazki. Wybierz się nawet do salonu, przejedz się nowym mondeo a potem idz do audi i przejedz się a4, z silnikiem o podobnej mocy, zobaczysz różnice.

Puenta jest taka, że lepsze audi a4 z 2004, niż mondeo z 2008. Już nie będę pisał o tym A6, które podesłałem, jest to auto z silnikiem 3 litrowym, będzie droższe w eksploatacji, do tego ma automat, który może się wysypać.
lacoste12
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E61 530D LCI
Silnik: 530d - 235KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2015, 20:45

"jakieś BMW" :lol: akurat BMW jest w ścisłej czołówce aut niemieckich.

Poza tym nie podniecaj się tak tym Audi, bo raz, że jadą przeciętnie i z końmi bardzo różnie bywa, dwa choćby Ford lepiej się prowadzi od VW z innym znaczkiem... przynajmniej dotyczy to 3/4 modeli. Jedyne w czym Audi naprawdę się wyróżnia to blachy.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Maj 2015, 20:50

lacoste12 napisał(a): lacoste12

Twoja wypowiedź doprowadziła mnie do niekontrolowanego śmiechu :lol:
Nawet nie chcę tego komentować
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2015, 20:59

co za cebula - typowy polaczek nie mający żadnego pojęcia o motoryzacji :mrgreen:
Jak ktoś chce definicję słowa polaczek to lacoste12 jest tego najlepszym przykładem :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Maj 2015, 21:03

luzik33 napisał(a):Jaki silnik: Benzyna ale zaraz po zakupie planuję założyć LPG, poj: 2,0, moc: +130KM - mniejsze jednostki nie do końca "pasują" pod LPG


Czyli Ford odpada. Rozważ Citroena C5 2.0, Lagunę 2.0 lub 2.0T, Volvo V70.

lacoste12 , dziś tak naprawdę wszystkie koncerny motoryzacyjne zrównały się i oferują podobne jakościowo auta. Czasem zaliczą wpadkę z jakimś silnikiem, ale ogólna tendencja na "ekologiczne" silniki powoduje, że są one coraz gorsze.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Maj 2015, 22:49

@Ossy - dzięki za propozycje
- rozumiem, że Ford odpada z racji LPG? Nie chcę wkładać kija w mrowisko ale na forach LPG jak i forda użytkownicy poprawnie wypowiadają się na temat ford+LPG. Ważne aby był kumaty gazownik i problemów nie ma :ok:
- Citroen C5 - gdyby nie ta kierownica... :evil:
- Laguna - wg opinii znajomych użytkujących to auto: zawieszenie po 1,5 roku do roboty, plastikowe wnętrze do przesady,... :roll:
- Volvo V70 jak również np. Mondeo kombi - za duży. :no:

Może jestem bardzo wybredny ale skoro już wydaję kasę to chcę być zadowolony z zakupu ;)
luzik33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Leganza
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

06 Maj 2015, 23:03

Pod jakim względem V70 za duże? Ma 4.73m długości, a taka Laguna III kombi ma 4.80m. V70 wygląda na duże, bo ma ten kanciasty tył.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002